dnes je sobota,  14. marec 2026,  meniny má Matilda,  spln: 3. marec 2026,  dnes východ slnka: 06:04,  dnes západ slnka: 17:46
darujte 2 percentá pre podporu LovuZdar.sk
×
×
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Kvóta na lov vlka - diskusia

autor: sumcar
pridané: 22.10.2013 8:20
zobrazení: 217 285
hlasov: 6

Bola uz vydana kvota na lov vlka na tuto polovnu sezonu ? nemozem to nikde najst.



Ake cislo by na nej podla Vas malo byt ?


 
 

Aký je dôvod označenia diskusie za nevhodnú?

Najlepšia odpoveď

dusanbe
jkupculak, naši pseudoochranári vlka ešte ani nevideli!!! Možno len v kúpeľni, keď si umývali svoju vysedenú riť. Však oni nevedia o vlkoch vôbec nič, robia iba to, čo im iný nakázali, lebo iné robiť nevedia. Keby sa mali živiť vlastnými rukami a vlastným rozumom, tak pokapú od hladu...
reagovať dať hlas

Príspevky

zoradiť
Zobrazené 361-400 z 2 357
vladimir82
Do roku2014 sa stanovené kvóty darilo napĺňať, po tomto roku prišlo obmedzenie územia s možnosťou lovu (aka je šanca, že prídeš na vlka niekde nad dedinou?), zrušenie možnosti lovu vlka na spoločných poľovačkách (aj to bola šanca a veľa krát úspešná) a hlavne povinnosť privolať zástupcu štátnej správy k úlovku (kto bude stepovať pol dňa pri úlovku kým nepríde úradník?). Preto menej úlovkov, a tým pádom aj menšie kvóty
motaq
Hekler, zakaz lovu na spolocnych polovackach urcite nie je hlavny dovod neplnenia planu lovu vlka, vlk sa da uspesne lovit aj bez spolocnych polovaciek aj ked je to ovela tazsie. ale niektore podla mna nezmyselne obmedzenia v ramci kvoty za to urcite mozu, resp znacne vedia plnenie planu ovplyvnit. jednym z tychto obmedzeni je obmedzenie max poctu ulovenych vlkov na revir. Ak sa dobre pamatam tak vlani to bolo max 2ks na revir. priklad ak bude ma BB kraj kvotu napr. 10 vlkov a napr. v reviroch kde realne vyskyt vlka je vo vacsich poctoch je mozne ulovit len 2ks, a taky isty pocet je mozne ulovit aj v reviroch kde v case lovu vlka sa vlk nevyskytuje tak tie 2ks z reviru bez realneho vyskytu vlka v case jeho doby lovu sa nikdy neodlovaia lebo v inom reviri, kde sice vlkov je ako maku tak sa moze lovit len do max. 2 ks.... a takto si umelo skupinka vytvara predpoklad pre nenaplnenie stanovenych kvot.... tento rok to pri tejto kvote 35 ks nebude take dramaticke, ale vlani sme to zazili...
Hekler
marekeram, správne, za všetko môže zákaz lovu vlka na spoločných poľovačkách ...
marekeram
Hekler, nesprávne. Sú totiž dve možnosti. Buď sú pravidlá nastavené tak prísne, že nie je fyzicky možné plán lovu naplniť, napríklad zákaz lovu vlkov na spoločných poľovačkách, alebo tieto pravidlá poľovníci nerešpektujú a legálny lov sa presúva do ilegálneho - teda sa na vlka pytliači viac, ako v minulosti, kedy sa kvóty vyše 100 vlkov veľmi rýchlo naplnili ba aj prekračovali.
Hekler
páni poľovníci, čo to tu v skutočnosti riešime, že 35 ks na sezónu 2019/20 je málo ? za 2017/18 sme mohli uloviť 76 ks, ulovili sme 40! čo je 56%!!! za 2018/19 sme mohli uloviť 70 ks, ulovili sme 31! čo je menej ako 50% !!!. Tak čo tu tým plačom vlastne zakrývame ? ak tak len svoju neschopnosť splniť plán lovu vlka. Čo keby sme sa už konečne zdravo nasrali a namiesto vysedávania pri počítači išli do hory a splnili konečne plán lovu vlka a dokázali všetkým že vlk je skutočne premnožený a plán lovu sa dá jednoducho splniť !!! veď prvý a nevyvrátiteľný argument je, že vlkov je málo lebo sa poľovníkom už niekoľko rokov nedarí splniť povolený plán lovu !
marekeram
rys2 s petíciou za reguláciu medveďov podobne.
rys2
Pan Ing., len aby to nedopadlo s poctom hlasov tak, ako pri peticii za regulaciu ochranarskych zdruzeni, kde pocet nasich hlasov oproti peticii za regulaciu polovnictva bol taky, aky bol.
Lysec
Reakcia na príspevok od goret, 15.10.2019 o 8:11
Už roky vyzývam ,aby sme petičné právo využili aj my. Pri našom počte spolu s rodinnými príslušníkmi a inými priaznivcami ich musíme prevalcovať.Lenže to by musela -určite slušne a z našich peňazí platená - profesionálna sieť SPK zdvihnúť zadok a trochu sa rozkývať ...
Lysec
Reakcia na príspevok od skyhunter, 15.10.2019 o 8:42
Nedá sa tam zaregistrovať.Ale výborné články o vlkoch v ČR sú aj v Myslivosti 10/2019.
skyhunter
Pani , dnes na idnes cz celkom zaujmavý članok o pristupe k ochrane vlka v ČR. odkaz
goret
Reakcia na príspevok od Lysec, 14.10.2019 o 18:38
Vzhľadom na tohoročné sfanatizovanie údajne až 50.000 ľudí, neverím, že samozvaní úchylní "ochranári" tomu dajú pokoj. Úchylní lebo povýšili vlka na úroveň človeka a navyše ich vzrušujú predstavy lovu ľudí.
Lysec
Reakcia na príspevok od hurky, 14.10.2019 o 14:24
Podľa toho ako sa lov vlka vykazoval do zavedenia kontrol ulovených exemplárov št.ochranou prírody (do vtedy 120 až 160 ulovených vlkov ročne a odvtedy sa kvóta nikdy nenaplnila) predpokladám, že k dnešnému dátumu už je ulovený (samozrejme - vzhľadom k drbnutej právnej úprave - ilegálne) najmenej 2-3 násobok kvóty ...Ak by sa totiž po celé tie roky lovila každoročne len kvóta ,už by sa museli naši vlci preháňať nielen po Varšave a Budapešti,ale aj po Prahe a Viedni ...a možno aj po Kyjeve...Takto odvodený predpoklad skutočného celkového odlovu je dokonca aj v približnej korelácii s hodnotou čistého ročného prírastku uvedeného v danom oznámení MPaRV.Takže čo sa vlka týka už sme s pseudoochranármi dohodnutí : oni veria ,že vlk je chránený a my sa tvárime ,že nám môžu veriť ...
hurky
odkaz
Lysec
Reakcia na príspevok od HUGO09, 22.2.2019 o 20:13
Nie je ju dobre vidieť,avšak nielen veľkosť tela,ale aj tvar chvosta svedčí o čistom genotype divej mačky mierne flavistického žltkastého)farbenia.Pekný úlovok...Naproti tomu to čo je na titulnej stránke Nášho poľovníctva č.2/2019 je prinajlepšomk možno nejaký ochranármi vyprodukovaný hybrid mačky divej a nejakej siamskej potvory...
HUGO09
To len ak by niekto neveril že som táral odkaz
HUGO09
Reakcia na príspevok od vlavar, 20.2.2019 o 7:34
Sprostosť to sčítanie ,náš farár chytil divého kocúra do pasce na svojej farme keď mu podrhol všetky kačky a kopec hydiny predpokladal tchora alebo kunu a bol riadne prekvapený čo našiel v pasci riadny kus cez 8kg samozrejme ho pustili a podľa stôp cca 3 týždne dozadu už je naspäť skoda že neviem dať foto ,okrem toho na fotopasci máme aj rysa aj divú mačku či je to tá istá neviem ale podľa chlapov a pohybu v revíri určite nebude jedna alebo jeden ,pri rysoch je to podobné sledujem ich pobyt u nás už zopár rokov a tiež nie je jeden ,vlkov za to že ich nevideli ochranári neznamená že ich niet len pri počítači ani neuvidia a to náš revír a susedné je len zlomok malej fatry ,a ešte sa farárko naposledy pochválil stopou vydry na farme takže kto chodí s otvorenými očami a nesedí doma alebo v ba kaviarni aj dačo vidí a netrepe hlúposti to len k tej štatistike ..
lubenko
Reakcia na príspevok od Lysec, 21.2.2019 o 17:52
Lukáčová,Grichová,Hudáková +náčelník alfa team ako hrom,len stále rozmýšlám do ktorého kmena sa mam zaradiť,či by ma prijali:):):):)
Lysec
Reakcia na príspevok od Hekler, 21.2.2019 o 8:06
Takže alfa samec - hm, našlo by sa aj pejoratívnejšie vyjadrenie jeho sociálneho postavenia... o jojojój, o tom potom ....napr.:.... ale radšej pomlčím...lebo tie jeho vlčice bojujúce o pozíciu alfa p..e, sú veľmi,veľmi bojovné....
zepo
ku com. o 12.55: ...sebelepšie diskusie a návrhy...
zepo
Reakcia na príspevok od Lysec, 21.2.2019 o 7:19
Súhlasím že treba diskutovať,podávať dobré návrhy a riešenia nielen ku vlkom,ale aj ku ostatnej poľovnej zveri aby bola v revíroch zdravá rovnováha o čo sa usilujú všetci zodpovední poľovníci. Žiaľ sebelepšie diskusie na tomto portáli nemajú žiadnu právnu silu, pokiaľ ich nepredložia do zákonodarného zboru (NR SR) vaši papaláši z SPZ a SPK ktorí si dosť blaobytne žijú z vašich príspevkov.
Hekler
Reakcia na príspevok od vlavar, 20.2.2019 o 7:34
Asi sa zľakli tohto alfa samca
Lysec
Reakcia na príspevok od vlavar, 20.2.2019 o 7:34
Chlapi (aj dievčence)! Lenže nie len vešať tu odkazy na diskusie ,ale priamo v nich aj diskutovať.Toto sa nedá odbiť len konšatovaním, že s blbcom sa nedá dohodnúť,treba ísť tvrdo po nich a ich argumenty rozumne a slušne vyvracať ...Ďakujem za pochopenie:
vlavar
odkaz
m98
31 kusov. Po-11, Zi-9, BB-8, Ke-3
Lysec
Reakcia na príspevok od Huskyman, 19.1.2019 o 11:34
Nízke plnenie kvóty zrejme spôsobila vysoká vrstva snehu, ktorá znížila mobilitu poľovníkov a zvýšila úspešnosť vlka pri love koristi,takže vlci mohli úspešne loviť na menšej ploche ako obyčajne ,nemuseli sa toľko pohybovať a tým aj klesali možnosti stretu s poľovníkmi.Podľa môjho názoru k realizovanému odlovu v rámci kvóty treba vždy prirátať asi jednu stovku.Lebo ak nie, tak to by znamenalo, že stavy vlka veľmi klesli.A s tým asi viacerí súhlasiť nebudete...
Jeger
Jaro uz nepi, nerobi ti to dobre
jaro1
Rozmyslam kurV., ako by som sa mu dostal na kožku .
Huskyman
Uz je aj po termíne lovu vlka a súdruhovia ešte stále nespristupnili celkový počet ulovených vlkov odkaz Ak má niekto aktuálnejšie informácie tak poprosím nech to tu pridá ďakujem
Lysec
Reakcia na príspevok od sinko, 6.1.2019 o 12:41
Takže citujem z videa : "Boli roky ,keď sa svorke horko ťažko podarilo odchovať jediné vĺča... Výpadok čo i len jedného člena svorky sa nahrádza aj niekoľko rokov... " Nedá mi nespýtať sa : a nie je to tak náhodou preto ,lebo pribrzdení ochranári nastavili podmienky lovu vlka (najmä príliš krátkou dobou lovu)tak, že to u väčšiny poľovníkov vyvoláva nutkanie k spáchaniu nelegálneho odstrelu ,čo je pre vlka osobitne nebezpečné v čase rodenia a odchovu vĺčat ?! A ak je to nebepečné pre vlka ,tak pre rysa,kde mačence odchováva len samotná matka je celoročná ochrana priam likvidačná ! Preto také výkyvy v početnosti svoriek a preto sú obdobia ,keď u nás stopu rysa nevidíme aj niekoľko rokov po sebe...U rysa sa napĺňa scenár,v ktorom sa potvrdzuje,že celoročná ochrana je tým najhorším riešením...Aj preto sa tí debilkovia snažia dosiahnuť ,aby správa št.pozemkov v NP patrila pod MŽP (cca 150.000 ha).Tam by totiž pri režime bezzásahovosti poľovník nesmel vôbec vstúpiť.Okrem iného tým vznikne priam ideálna situácia pre pytliakov ....To je však mohutne nad ich schopnosť pochopiť ,čo je kompromis a čo je pragmatizmus.Pre nich je dôležité len ich pseudoochranárske EGO ,rozoznávajúce len biele a čierne...To ,že spektrum je oveľa širšie , to asi nie sú schopní pochopiť vôbec.Na nich sa vykašlať,lenže najviac na to dopláca príroda, v tomto prípade veľké šelmy...A popritom na to prišli už aj v Európskom parlamente.A prišli na to tí (väčšinou) opovrhovaní politici .Lenže dobrý politik sa živí hlavne filozofiou kompromisu a pragmatizmu...
sinko
vlčia svorka video tanap odkaz
Lysec
Reakcia na príspevok od sinko, 28.12.2018 o 19:33
Kým si len tak jazdia po lese tak to zrejme žiadnemu pokryteckému pseudoochranárovi nevadí...Až keď začnú naháňať ich "zlaté teľce" ,pardon ,vlkov...Inak súhlas s HUGOM09(28.12. 19:33)
goret
Reakcia na príspevok od Lysec, 29.12.2018 o 9:27
Ak chce mať nejaký poľovník pravdu, musím ju mať aj ja? Nie. Mne ju stačí poznať.
Lysec
Reakcia na príspevok od goret, 28.12.2018 o 18:46
Nemáš pravdu.Krika nečušala ,ale k pokrytectvu vyzývala.A Tvoje nečušanie nie je nič iné len (pre Teba tak typické) : blá,blá, blá....
HUGO09
Reakcia na príspevok od sinko, 28.12.2018 o 19:33
No neviem či toto nie je len poriadny hoax,keď si predstavím vlka a jeho pohyb v teréne (na dialnici alebo letisku to iste nebolo) a pohyb aj keď terénneho auta tak tomuto budem ťažko veriť, ale zas nech ich prevetrajú lebo v tomto prípade fandím skôr vlkom..
sinko
odkaz
goret
Reakcia na príspevok od Lysec, 28.12.2018 o 16:12
Pokrytci zvyčajne čušia. Krika nečušala a nečušal som ani ja. Pozn. dnes, tam kde som bol, vlčích stôp ako maku. Ahoj. Pre vysvetlenie pre nezainteresovaných: obaja sme aj milovníkmi túlavých mačiek i toho čo sa deje na našich poliach.
Lysec
Reakcia na príspevok od goret, 27.12.2018 o 19:04
Goret - Odpoviem jedným aforizmom : učený vraj ešte nikto z neba nespadol,ale hlupákov ako keby zhadzovali.A či si, alebo nie si pokrytec , to si vybav sám so sebou.Ja Ti sudcu robiť nebudem.Skôr sa mi vidí, že si potrebuješ do niekoho kopnúť...Cieľom môjho snaženia však nie je moralizovať ,ale baviť sa o veľkých šelmách.Ak Ti to doposiaľ stále uniká ,tak sa snažím dosiahnuť len väčšiu rovnováhu v manažmente veľkých šeliem nielen veľkorysejšou dobou lovu, ale aj uvoľnením lovu na celé Slovensko ,čím môže tá lepšia časť poľovníkov dostať motiváciu pre ochranu vlka pred nezákonným lovom, hlavne v reprodukčnom období vlka a rysa.Bohužiaľ zatiaľ to vyzerá tak, že štát verí hlupákom a pred racionálnym a odskúšaným modelom dáva prednosť byť v pozícii klamaného čo nie je dobré predovšetkým pre veľké šelmy ,ale ani pre disciplínu poľovníkov. A ak mi niekto tvrdí,že tak to má byť ,tak mi nedá nepoznamenať , že s morálkou toho dotyčného nie je niečo v poriadku ...Len toľko, a osobitne Teba upozorňujem ,že nič viac .Lebo viem veľmi dobre, že Ty hľadáš medzi riadkami aj to čo tam nie je a ani tam nikdy nebolo ...(na vysvetlenie pre nezainteresovaných : obaja sme členmi toho istého PZ)
goret
Reakcia na príspevok od Lysec, 27.12.2018 o 15:03
Lysec, ak je nejaký poľovník hlupák, musím byť aj ja a väčší? Teda, aby som nebol pokrytec.
Lysec
Reakcia na príspevok od KriKa, 25.12.2018 o 17:06
Takže podľa Vás : klamať sa nemá,ale niekedy sa má !Alebo ešte lepšie: pravdu treba povedať len vtedy keď sa nedá klamať ? Uznávam,že lož je niekedy na mieste ,ale to sa jedná o lož milosrdnú.A popritom vôbec nemám dojem, že by toto bol ten prípad.Potom sa čudujeme ,že mladá generácia je taká aká je . Za totality sme sa všetci ("dobrovoľne")tvárili ako milujeme socializmus a rodnú stranu a vládu.Nečudujem sa , vtedy išlo o existenciu samotnú ! Ale dôsledky nesieme dodnes (viď naši ponovembroví ,a do jedného totálne "úprimní" politici,ktorým sa jedná o nich a ich kontá zásadne a vždy - až v prvom rade.)Nechcem tu moralizovať,lebo pre niektorých je už aj tak zrejme neskoro...Ovšem :"ako si ustelieme ,tak budeme spať...Ale k veci : aj sám veľký Nátelník svojho času povedal nejakej blavackej hyene (pardon novinárovi) ,že nie je za celoročnú ochranu vlka, lebo keď to urobili v Poľsku ,tak to vyvolalo masové pytliačenie vlkov (zrejme sa to moc nevidelo jeho chlebodarcom, lebo vzápätí začal presadzovať nulovú kvótu).A prečítajte si referáty z jarného seminára o veľkých šelmách v Levoči - tam je tých poznámok o "čiernom" love šeliem viac - a nie odo mňa! Ale kľudne si pchajte hlavu - kvázi takticky - do piesku ...Len si prosím Vás nerobte zásluhy ak sa niečo v pozitívnom smere na veci zmení.Lebo obyčajne tak zvyknú robiť práve tí,pre ktorých je lož pracovnou metódou ...
HUGO09
Reakcia na príspevok od miso111, 26.12.2018 o 10:55
Veď to skôr naopak ,ale aspoň ho podporiť treba aj keď proti vetru sa zle ... lebo stále hovorím tu vládnu ľudia ktorý na to nemajú ani mandát ani rozum a žiadnu zodpovednosť ,bohužiaľ to neplatí len v poľovníctve ...
Zobrazené 361-400 z 2 357

Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.

Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk.

Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu, ak tak uzná za vhodné.

×