Heming hunting
dnes je piatok,  29. marec 2024,  meniny má Miroslav,  spln: 25. marec 2024,  dnes východ slnka: 05:31,  dnes západ slnka: 18:09
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Bezolovnate strelivo - diskusia

autor: off hunter65
pridané: 26.6.2017 12:25
Mate niekto skusenost? Prosim uvedte aj dovod preco ste zacali pouzivat taketo strelivo a samozrejme kaliber.
počet zobrazení: 11 217
počet hlasov: 0
okruh tém: strelivo
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off Jano1961, 25.7.2022 o 12:57

Dve nové správy : Verejná konzultácia o zákaze olova v munícii je teraz znovu otvorená. Nová konzultácia agentúry ECHA trvá do 6. októbra 2022! Zdalo sa, že hra sa skončila, ale najsilnejšia zbraň našich nepriateľov – menovite byrokracia – sa obrátila proti nim: v dôsledku prieťahov zo strany Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín sú teraz karty opäť na stole. Nasledujúce mesiace budú rozhodujúce pre riešenie tohto problému, ktoré zohľadní pravdivosť faktov a spravodlivosť postupov. V EÚ je situácia olova v munícii ešte kritickejšia Agentúra ECHA (Európska chemická agentúra) má na zozname sledovaných aj „iné materiály“ pre strely, ako je meď alebo zinok. Toto by mohli byť ďalšie obete Európskeho parlamentu v súvislosti so streľbou a lovom. Preto používame výraz „ideologická krížová výprava“ proti olovu v munícii. Opakujeme: neexistujú žiadne životaschopné alternatívne materiály na olovo v munícii – a pre väčšinu rybárskych potrieb práve preto. A v prípade, že máte pochybnosti, nenechajte sa zmiasť: samotný „zákaz olova“ je len trójsky kôň pre ďalšie „zákazy zbraní“, s konečným cieľom vziať VŠETKY strelné zbrane z rúk občanov, ktorí dodržiavajú zákony. Rovnako ako v USA, aj v EÚ sú strelci a poľovníci obklopení dobrými ľuďmi, ktorí v mene životného prostredia a bezpečnosti chcú to najlepšie – nenechajte si to vziať.

dať hlas príspevku | počet hlasov: 7

komentáre

zoradiť
zobrazené 1-40 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off lanus, 23.10.2022 o 14:39

Reakcia na príspevok od Jano1961, 23.10.2022 o 11:45 :
Predmetné závery ECHA treba správne definovať ; nejedná sa totiž o náhodné chyby , ale sa jedná o cielený EKO-TERORIZMUS s korupčným pozadím, ktorý treba tvrdo a nekompromisne postihovať !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 6

off Jano1961, 23.10.2022 o 11:45

Prinášam najnovšiu správu : Na žiadosť Európskej komisie adresovanej agentúre ECHA a po stanovisku ombudsmana k oneskoreniu prístupu k databáze zainteresovaných strán úradu EFSA si zainteresované strany z ARCADIS US (vedecká poradenská spoločnosť z USA) objednali štúdiu s cieľom dosiahnuť správne pochopenie koncentrácie olova v mäse zveri s externými odbornými znalosťami. Cieľom bolo poskytnúť realistické vedecké posúdenie uvedeného súboru údajov, ktorý zozbieral a vypracoval úrad EFSA a ktorý potom použila agentúra ECHA. Táto vedecká práca bola teraz predložená ako vstup do mimoriadnej verejnej konzultácie RAC, ktorá sa skončila 6. októbra 2022. Strata IQ u detí v dôsledku olova v munícii – alebo nesúlad údajov? Analýza ARCADIS US sa zaoberá hodnotením agentúry ECHA na základe skutočnosti, že agentúra ECHA vypočítala, že konzumácia mäsa z diviny lovenej olovenými guľkami by spôsobila stratu IQ u detí a chronické ochorenie obličiek u dospelých. Z teraz predloženej analýzy vyplýva, že záver agentúry ECHA, že koncentrácia olova v mäse zveri vystrelenej guľkami s obsahom olova by mala byť 2,516 μg/g (alebo mg/kg), je chybný. V súbore údajov EFSA 10 000 vzoriek vysokej zveri sú vzorky, ktoré sú tak vysoko kontaminované, že výrazne ovplyvňujú konečné závery. Podľa analýz spoločnosti ARCADIS US môžu tieto vzorky pochádzať iba z kanála rany (čo potvrdila agentúra ECHA), a teda z mäsa, ktoré nevstupuje do potravinového reťazca. Preto tieto vzorky a hodnoty z nich určené poskytujú mimoriadne vysoký rozptyl v ECHA“ Celkovo vzaté, analýza ARCADIS US navrhuje rekonštrukciu tabuľky EFSA použitím realistickejších údajov pre „olovo v mäse zveri“ a odstránením týchto „odľahlých hodnôt“. Týmto spôsobom by sa dala dosiahnuť platnejšia prezentácia, ktorá by pri porovnaní jasne ukázala, že súčasné vyhlásenia agentúry ECHA týkajúce sa nebezpečnosti pre ľudské zdravie sú nadhodnotené, a teda zavádzajúce. Toto sú tri kľúčové chyby v analýze agentúry ECHA týkajúcej sa kontaminácie olovom v mäse zveri: Rozdiel a možný toxický účinok olova závisí od veľkosti častíc. Agentúra ECHA nerozlišuje medzi kovovým olovom a rozpustným olovom, a preto dospela k úplne prehnaným údajom o biologickej dostupnosti olova z munície. 1. Koncentrácia olova v mäse zveriny: ukázalo sa, že nie je vhodné vypočítať riziká spojené s požitím mäsa z diviny lovenej olovenými guľkami, pretože horná stredná hodnota zahŕňa tri štatistické odľahlé hodnoty – hodnoty, ktoré sú extrémne vysoké v porovnaní so zvyškom údajov – a preto vedú k skresleniu celkových výsledkov. 2. Údaje o príjme mäsa z diviny podľa opisu EFSA: a. Pojem „dojča“ by nemal zahŕňať deti mladšie ako 6 mesiacov. Je to preto, že dojčatá môžu počas prvých 6 mesiacov života konzumovať iba materské mlieko alebo dojčenskú výživu a nemôžu konzumovať mäso. b. Predpokladaná miera požitia zveri predpokladá, že dojčatá skonzumujú ~ 27 % ich celkových bielkovín zo zveri lovenej olovenými brokmi alebo olovenými guľkami, čo je absolútne nereálne. c. Predpokladá sa, že batoľatá zjedia 75 % svojej ročnej spotreby mäsa zo zveriny, čo je tiež úplne nereálne. d. Pokiaľ ide o dospelých, agentúra ECHA predpokladá, že 27 % ich mäsa skonzumovaného každý rok pochádza z mäsa zveri lovenej olovenými brokmi alebo guľkami. Je možné, že v Európe existujú niektorí poľovníci, ktorí konzumujú mäso z diviny lovenej s oloveným strelivom každé štvrté jedlo počas roka, ale to nie je rozumný predpoklad pre hodnotenie rizika pre hodnotenie rizika pre tvorbu politiky v celej Európskej únii. 3. Predpoklad agentúry ECHA o biologickej dostupnosti kovového olova: na základe tejto novej recenzovanej štúdie sa agentúre ECHA odporúča predpokladať, že kovové olovo (z munície) má 15 % biologickú dostupnosť v porovnaní s rozpustným olovom. Namiesto toho agentúra ECHA predpokladá „rozpustné olovo“ a relatívnu biologickú dostupnosť 50 %. Táto hodnota je príliš vysoká a je založená na nedostatku rozdielu medzi olovom ako v strelive a rozpustným olovom. Rozdiel a možný toxický účinok olova závisí od veľkosti častíc. Agentúra ECHA medzi nimi nerozlišuje, a preto dospela k úplne prehnaným údajom o biologickej dostupnosti olova z munície. Ako stanovuje postup a časový harmonogram agentúry ECHA, RAC musí teraz zvážiť podrobné informácie predložené vo verejnej konzultácii a do decembra 2022 prípadne zmeniť svoje predchádzajúce stanovisko a odporúčania. Stále máme šancu zabrániť zákazu olova v munícii. Agentúra ECHA má totiž „len“ za úlohu vypracovať technické odporúčanie pre komisiu EÚ. Malo by to však byť správne z hľadiska obsahu, faktov a vedy. Všetko, čo potom nasleduje, je politický proces v Európskom parlamente. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 7

off Jano1961, 18.9.2022 o 12:27

Najnovšia správa z nemeckej tlače : DSB a ďalšie združenia požadujú praktické riešenia, ktoré zosúladia ochranu životného prostredia, šport a tradície. Z iniciatívy Nemeckej streleckej asociácie (DSB) vypracovalo spolu 17 združení zo športového strelca, streľby, poľovníctva, priemyslu, obchodu a remesiel spoločný katalóg požiadaviek na zabezpečenie používania oloveného streliva pre šport v celej EÚ. streľba, poľovníctvo a streľba. Podľa správy DSB z 12. septembra 2022 bol príslušný list združení zaslaný politicky zodpovedným osobám v Berlíne, Bruseli a predstaviteľom štátu. Podľa správy DSB je cieľom katalógu požiadaviek zakročiť proti zákazu používania oloveného streliva, ktorý navrhla Európska chemická agentúra (ECHA) v oblastiach streľby, biatlonu a poľovníctva. Správa tiež ukazuje, že ochrana životného prostredia je dôležitým cieľom, ku ktorému sa aj združenia cítia plne zaviazané. Je však potrebné nájsť praktické riešenia, ktoré spájajú ochranu životného prostredia, šport a tradíciu. DSB si je istý, že zákaz olova by mal vážne dôsledky pre strelecké a biatlonové športy, poľovnícky výcvik a pre nemecký priemysel a obchod. „Veríme, že v tejto dôležitej veci, pri spoločnom katalógu požiadaviek, v úzkej spolupráci s ostatnými dotknutými združeniami, nás vypočujú zodpovední v politike. S týmto dokumentom bude DSB spolu s národnými a medzinárodnými partnerskými asociáciami pokračovať v kampani za záujmy športovej streľby a streľby a bude zastupovať ich záujmy,“ povedal prezident DSB Hans-Heinrich von Schönfels. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 6

off Jano1961, 3.8.2022 o 21:04

Reakcia na príspevok od Jano1961, 27.5.2022 o 14:31 :
Mohol by mi administrátor správca-lovuzdar vysvetliť, čo bolo nevhodné na mojom komentári a konkrétne ktoré pravidlá boli porušené. Otázkou pre mňa zostáva aj to, prečo bol komentár odstránený až po takej dlhej dobe. Predtým nikomu nevadil ? Alebo to spôsobil môj posledný komentár, ktorý som poslal administrátorovi ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Jano1961, 25.7.2022 o 12:57

Dve nové správy : Verejná konzultácia o zákaze olova v munícii je teraz znovu otvorená. Nová konzultácia agentúry ECHA trvá do 6. októbra 2022! Zdalo sa, že hra sa skončila, ale najsilnejšia zbraň našich nepriateľov – menovite byrokracia – sa obrátila proti nim: v dôsledku prieťahov zo strany Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín sú teraz karty opäť na stole. Nasledujúce mesiace budú rozhodujúce pre riešenie tohto problému, ktoré zohľadní pravdivosť faktov a spravodlivosť postupov. V EÚ je situácia olova v munícii ešte kritickejšia Agentúra ECHA (Európska chemická agentúra) má na zozname sledovaných aj „iné materiály“ pre strely, ako je meď alebo zinok. Toto by mohli byť ďalšie obete Európskeho parlamentu v súvislosti so streľbou a lovom. Preto používame výraz „ideologická krížová výprava“ proti olovu v munícii. Opakujeme: neexistujú žiadne životaschopné alternatívne materiály na olovo v munícii – a pre väčšinu rybárskych potrieb práve preto. A v prípade, že máte pochybnosti, nenechajte sa zmiasť: samotný „zákaz olova“ je len trójsky kôň pre ďalšie „zákazy zbraní“, s konečným cieľom vziať VŠETKY strelné zbrane z rúk občanov, ktorí dodržiavajú zákony. Rovnako ako v USA, aj v EÚ sú strelci a poľovníci obklopení dobrými ľuďmi, ktorí v mene životného prostredia a bezpečnosti chcú to najlepšie – nenechajte si to vziať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 7

off Jano1961, 27.5.2022 o 14:31

Príspevok bol administrátorom (spravca-lovuzdar) označený za nevhodný pre porušenie pravidiel. ◄ reagovať

off gancarcik, 22.3.2021 o 20:30

Pozdravujem, chce to od kompetentných organizácií reálne fakty ako ktoré strelivo funguje, a nie že len písali sme, argumenty musia mať konkrétne fakty prečo olovená strela a nie napríklad zinková. Tu by nás poľovníkov mali zastupovať naši funkcionári SPK, lebo len napísať do Bruselu a médií nestačí. Budeme prekvapení čím budeme strieľať ak vôbec budeme. Ochranári sú silnejší. S pozdravom lovu zdar. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pepies, 21.3.2021 o 14:04

Reakcia na príspevok od Lubos123, 21.3.2021 o 8:05 :
Záleží od kalibru 9.3x62 funguje dobre aj v 308w... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Lubos123, 21.3.2021 o 8:05

Má niekto skúsenosti so strelivom Fox Hunter ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off melechov, 6.3.2021 o 14:59

Reakcia na príspevok od Jager68, 25.2.2021 o 19:13 :
Pane kolego, to neříkejte, není to pravda. Ani ty posrané Čechy nikoho nezajímají a Slováci nejsou o nic horší než Češi. Osobně se znám s dr.Strakou i panem Pekaříkem z LIGY LIBE, znám lidi z LEXu. Jde jen o to nerezignovat a spojit síly. Já třeba zrovna Slovákům fandím, v myslivecké legislativě jsou v mnohém lepší než v Čechách. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Jager68, 25.2.2021 o 19:13

Reakcia na príspevok od zekon, 25.2.2021 o 17:21 :
Chodim tam casto.Sem tam polovat ale aj pracovne a mam tam syna. Trošku som v obraze..ale to su Češi. oni dokazu drzat spolu aj napriek roznym prekažkam..Aky jednotny postup chces dosiahnut na SK?. na www-forach ano..ale realne nic. Polovnictvo sa vytlaca na okraj spolocnosti. Sportoví strelci nikoho nezaujimaju. A ani nejake posrane Slovensko nikoho nezaujima. Zaregistroval som,že z hora sa verejne proti tomu ozval akurat Sulik. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off zekon, 25.2.2021 o 17:21

Reakcia na príspevok od Jager68, 25.2.2021 o 13:14 :
Jager na odľahčenie OK ale všetko začína u nás doma, pozri sa ako sa v ČR športoví strelci, poľovníci a strelecká verejnosť postavili proti senátorovi Jiřímu Dienstbierovi a vo voľbách si ani neškrkol a to je aj ich zásluhou lebo verejne išiel proti streleckej komunite a oni mu to pekne spočítali a asi aj toto je potreba u nás lebo si nemyslím že by naše záujmy niekto hájil... pozrite sa ako tam šlape LIGA LIBE ako maká Pavel Černý oni dobre vedia že nikto iný to za nich neurobí ak chcú mať aspoň nejaké práva ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off Jager68, 25.2.2021 o 13:14

Reakcia na príspevok od zekon, 25.2.2021 o 11:18 :
Vykup stareho železa sa nabali. Slusny lobing v EU..-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off zekon, 25.2.2021 o 11:18

v ČR prebehla ale ešte aj prebieha veľká kampaň, bili sa a ešte sa stále bijú za svoje práva,v podstate vybojovali ešte lepší zákon o zbraniach a strelive ako mali doteraz, majú veľkú podporu na zakotvenie do ústavy, a u nás pohodička a kľud... čakám stále kedy ľuďom vlastniacim zbrane bez atestu na oceľové broky docvakne, že vlastne v podstate skončili s lovom tak ako ho poznali doteraz... podľa mňa to je absolútne podcenené a ľudia si neuvedomujú dôsledky lebo inak by ste nemohli vidieť na bazošoch staré UB na predaj za 600€ a o ZH ani nehovorím...ak prejde novela EK na plošný zákaz tak to bude ešte horšie... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off gancarcik, 23.2.2021 o 12:09

Preposlať do Bruselu, ale nevim či vedia čítať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off sipik, 20.2.2021 o 22:16

Reakcia na príspevok od jerry976, 20.2.2021 o 20:35 :
Nižšie bolo spomenuté, že sa to týka aj držby takého streliva, takže, páni, držme si klobúky, letíme strmhlav dole vodou. A čo tak .17 HMR? Už tá malorážka s 1.6g strelou je nehoráznosť. Pokiaľ sa kolektívne myslenie nezmení, tak nám niet pomoci. Všímajte si dianie okolo seba a používajte zdravý rozum. A hlavne dúfajte, že ho začnú používať aj ľudia vo vašom okolí. Prinútiť ich k tomu nedokážete, budú sa to musieť naučiť na vlastných chybách. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off jerry976, 20.2.2021 o 20:35

Treba si nakúpiť zásoby dobrých olovených striel kým ich jesto na trhu a poľovat sními až kým sa neminu alebo až do smrti... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off mibe74, 20.2.2021 o 11:41

no RWS sa o volaco pokúša, ale 1,6 gramova strela...placeeem. Bezolovnate strelivo - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off JankaG, 20.2.2021 o 7:31

Reakcia na príspevok od zekon, 3.2.2020 o 18:08 :
Ja som citala,ze sucasne malorazky pojdu do zabudnutia,nebudu sa dat pouzivat,lebo pre ne bezolovnate strelivo nie je a nebude ???? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off findula, 20.2.2021 o 5:52

Míro já nevím,že ještě nespíš ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dede, 20.2.2021 o 5:38

Reakcia na príspevok od sipik, 19.2.2021 o 18:31 :
SIPIK - ja som počul, že v jednej nemenovanej firme v EÚ beží utajený vývoj striel pri ktorých bude ako materiál použité ,, drevené želiezko ,,... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off baxa, 19.2.2021 o 20:24

Ja by som rad vedel ako sa k tomu vyjadrujú poľovníci z konzervatívnych tradičných poľovníckych krajov ako taliani, Francúzi, Nemci,španiel ale aj rakusania ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pavian, 19.2.2021 o 19:57

Reakcia na príspevok od WolfHunter, 18.2.2021 o 12:32 :
Aspoň sa potom nebudú musieť riešiť nejaké veci ako tlmiče... ;) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sipik, 19.2.2021 o 18:31

Zlatá naša EÚ. Dnes zakážu olovo, zajtra všetky kovy. Strely budú drevené a to bude super. Hlavne budú úplne ekologické, teda rozložiteľné, netoxické a prinesú úžitok aj samotnému strelcovi. Kým ten drevený šúlec opustí hlaveň, trením začne horieť, takže bude možné krásne sledovať balistickú krivku, budeme vidieť, či sme zver zasiahli, pripadne kam. Aj zver dostane šancu, lebo drevená strela bude dosahovať pomerne malé rýchlosti a keď si zver všimne, že na ňu tá kométa letí, môže včas odskočiť. Výrobcovia sa budú predbiehať vo vývoji nových striel. Smrekové, bukové, agátové (tie by som bral na spoločnú) A z dôvodu rizika požiaru sa bude môcť poľovať len na snehu, za dažďa alebo tesne po ňom. Vtedy nás ani turisti a motorkári nebudú obťažovať, lebo v takom čase budú zalezení doma. No a na mokrade to bude ako stvorené. EÚ to má premakané, to len my neekologickí zadubenci ešte nie sme schopní to pochopiť. Preto nám to musia dávkovať takto postupne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off lanus, 19.2.2021 o 12:16

goret - Tu ide v prvom rade o peniaze ! A keďže "klin sa klinom vyráža " naj-účinnejší spôsob ako ten nezmysel zastaviť je preukázať zainteresovaným korupčné správanie !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 3

off goret, 19.2.2021 o 10:26

Reakcia na príspevok od gancarcik, 19.2.2021 o 8:36 :
Zabíjanie ľudí pomocou olova nevadí, lov zveri a rýb áno. Niekde vo výchove sa stala chyba. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gancarcik, 19.2.2021 o 8:36

Tak buď nech zakážu olovo všetkým bez výnimiek alebo nikomu, presne to tu bolo uvedené boja sa páni z Bruselu. Nechápem čoho keď majú čisté svedomie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pepies, 18.2.2021 o 18:09

Reakcia na príspevok od goret, 18.2.2021 o 12:56 :
v návrhu je že zakaz sa netyka armády a policie este že mozno nejaké vynimky budu na strelniciach ktoré su vybavené lapačmi striel ale aka bude realita ukáže čas... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lanus, 18.2.2021 o 15:24

goret - Podľa mňa sotva !!! Moci-páni potrebujú na svoju ochranu vojakov majúcich lacné strelivo aby neboli zbytočné výdavky ! No a tým ostatným , by najradšej miesto streliva "naordinovali" hrach , ten je super ekologický a aj na Jánošíka bol dokonca aj bez flinty účinný !!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off goret, 18.2.2021 o 12:56

Čo myslíte, prestane armáda používať olovené strely alebo nie? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off mibe74, 18.2.2021 o 12:47

Reakcia na príspevok od MMasska, 18.2.2021 o 12:18 :
Áno, to som si teda všimol, je veľmi dlhá, čo je logické s ohľadom na materiál, z akého je vyrobená a akú má oproti olovu hustotu. Zatiaľ som len kde co pozeral. Samozrejme len pre zaujímavosť. Nemienim sa vzdať striel s olovenym jadrom len preto, že dajaki hlupáci z vedenia EU to tak chcú. Na papieri to môže byť napísané... Prax bude ale iná... V gulovych zbraniach by som až taký problém nevidel, ale problém budú malokalibrovky. A staršie brokové zbrane. Uvidíme, čo tí EÚ dementi predložia v apríli za ďalší hlúpy návrh. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on WolfHunter, 18.2.2021 o 12:32

na odlahcenie páni...treba povolit luky a kuše a mame po starostiach s olovom :D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

správca MMasska, 18.2.2021 o 12:18

Reakcia na príspevok od mibe74, 17.2.2021 o 12:27 :
Miro len si porovnaj tu dĺžku tej 13g strelí a to už vôbec nehovorím o 14,3 veď je to dlhé ako klobása! Je to nevyvážená strela ktorej ťažisko vôbec nieje v zadnej tretine. Ustabilizovť takúto strelu a ešte s nej dosiahnuť aj dobú terminálnu balistiku tak... . Ako napísal Paľo nič lepšie a strela s olovenym jadrom nebola vymyslená . Ak chceš od monolitu dosiahnuť váhu musíš ju natiahnuť a tým sa poserie všetko. Jediná možnosť aby si dosiahol váhu aj bez použitím olova sú strelí API alebo APC tam je wolframove jadro myslíš že túto strelu poľovníkom dovolia používať? respektíve si ju niekto dovolí? Preto ma zaráža že dajaký dementi bez rozumu zo zelenou nálepkou na chrbáte vymysleli takúto somarinu. Nezabuďajme ani na strelcov a poľovníkov ktorí používajú 22lr to môžu bez olova rovno zabaliť! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off mibe74, 18.2.2021 o 11:37

Reakcia na príspevok od Stagstalker, 18.2.2021 o 11:04 :
Máš úplnú pravdu, ale ja nemienim, ako aj mnoho ďalších dodržiavať hlúpe rozhodnutie EÚ, keď náhodou, žeby začalo platit. Nech si myslí každý, čo chce. A s olovom budem búchať aj najdalej. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off mibe74, 18.2.2021 o 11:33

Reakcia na príspevok od dede, 18.2.2021 o 8:14 :
Aaale dede, nemám obavu, len tak pozerám, čo výrobcovia ponúkajú... Aj tak si nakupim strely s olovenym jadrom a budem ich búchať, aj keby prišiel ten nezmyselný zákaz. Strely sa budú dať zohnať. Ide o to, že vedenie EÚ robí nezmyselne, nikam neveduce rozhodnutia... A tie ich vymyslené čísla s miliónom detičiek... tak to som sa pobavil ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Stagstalker, 18.2.2021 o 11:04

Reakcia na príspevok od pavian, 18.2.2021 o 8:41 :
nie, týkalo by sa to aj vlastníctva aj používania aj predaja. Podobne ako to už platí v prípade použitia pri mokradiach (kde za mokraď sa podľa toho popisu považuje aj dočasná voda hoc kde na ceste), pričom nielenže nemôžeš strielať, ale ani prenášať strelivo okolo takejto alebo inej "mokrade". Nejaké robenie si zásob nič nerieši...takéto obmedzenia majú mať hlavne hlavu a pätu a reálny prínos pre prírodu pokiaľ sú tak prezentované. Ale podľa môjho názoru používanie olova poľovníkmi, strelcami a rybármi je z hľadiska envirozáťaže fakt zanedbateľné...na nete je toho už popísane na mraky... Čo sa týka navrhovaného zákazu olova, viac tu odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off pavian, 18.2.2021 o 8:41

Dostatočné zásoby vydržia veky ;) Ak by aj obmedzenie prišlo do platnosti, predpokladám, že sa bude týkať predaja, nie vlastníctva... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dede, 18.2.2021 o 8:14

Reakcia na príspevok od mibe74, 18.2.2021 o 2:50 :
Mibe 74 - máš pravdu, ale prečo sa plašíš dopredu ...či mas obavu, že na východ SK to príde skôr ako na ostatnú časť SK... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off mibe74, 18.2.2021 o 2:50

Paľo súhlasím, len pozerám po alternatívach, keď vedenie EÚ by nás úplne odstrihlo od striel s olovenym jadrom... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Turbiak, 17.2.2021 o 18:10

Reakcia na príspevok od mibe74, 17.2.2021 o 12:27 :
mibe74 : Na lov je to OK , ale na presnú terčovú streľbu to nikdy nebude ako olovo.. :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 1-40 z 59 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov