dnes je pondelok,  21. máj 2012,  meniny má Zina,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:02,  dnes západ slnka: 20:23

Pomoc vo vybere objektivu - diskusia

autor: arnost-hc
pridané: 5.4.2011 11:39

 Zdravim Vas kamarati, 


to, ze sa tu riesila tema vyberu objektivu uz niekolkokrat mi je uplne jasne, no aj tak sa stale neviem rozhodnut a neviem k comu sa mam priklonit. Vlastnim zrkadlovku Nikon D7000 a zameriavam sa na fotenie raticovej zveri a vtactva. Neviem sa rozhodnut medzi tymito sklami:


odkaz - SIGMA 120-400mm F4,5-5,6 APO DG OS HSM


 


odkaz - Sigma 150-500 f5-6,3 DG OS APO HSM


 


odkaz - Nikon 80-400mm f/4.5-5.6D ED VR AF Zoom-Nikkor



co sa tyka Sigmi 120-400....ohnisko by bolo pre zver postacujuce, pre vtactvo optimalne. Paci sa mi svetelnost a prijatelna cena


Sigma 150-500.....lakave je velke ohnisko a takisto prijatelna cena, no trochu ma odradzuje mensia svetelnost a bojim sa kvality, ostrenia....vaha ani rozmery mi nevadia


Nikkor 80-400.....v porovnani so sigmou je cena dvojnasobna, svetelnost ta ista, no myslim ze kvalita lepsia (aj ked mnoho ludi sa stazuje na pomaly AF, starsia verzia stabilizacie)


dakujem Vam za uzitocne rady, ak mate skusenosti s nejakym objektiv napiste prosim, este raz diky


 

počet zobrazení: 3 389
počet hlasov: 0
 

komentáre

zobrazené 1-40 z 158 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
johnturturo, 11.5.2012 o 16:27

Edu: 1000 % PRAVDA!!!

Edu, 11.5.2012 o 11:46

johnturturo nakopat do prdele po stranke technickej či kompozičnej takého fotografa akým je 357AS nie je naozaj nič ťažké :-DDD To zvládne i človek mobilom . On totiž trpí mnohými utkvelými predstavami že keď si kúpi telo nikona za 2000€ bude mu stačiť objektív za 150€ :-DDD Preto tie fotky vypadajú tak ako vypadajú . Jeho mnohé neopodstatnené strachy ako fecebook fobia a iné jeho humorné duševné stavy budú už asi len senilitou . Každopádne keď píše o obrazovej kvalite canon 1000 tak jeho mnohonásobne drahšieho nikona tá malá 1000D prechčí hocikedy . Toto je zopár foto mojej frajerky bývalej . odkaz odkaz odkaz o takej obrazovej kvalite môže tento pán s jeho hračkárskym objektívom iba snívať :-D Nikona si netreba kupovať lebo šum sa dá pridať i v softe :-DDD Canon 1000 D je na výstupe presne to isté ako moja 40D . O nič viac o nič menej . To že má foťák o nejaký bod ostriaci menej a že za sekundu urobí o jednu snímku menej to sú uplné kraviny pre deti . Sigma 120 - 400 je výborný objektív to ohnisko 150 - 500 na tej clone 6,3 je už dosť ale ak je na to svetlo funguje to spolahlivo .

johnturturo, 9.5.2012 o 16:07

uč sa, uč sa od neho :-)))))) odkaz tento 14 ročný chalan ťa so svojimi fotkami v pohode nakope do prdele a schová do vrecka ako nič :-)))))) máš sa ešte veľa čo učiť :-)))))))))

johnturturo, 9.5.2012 o 15:41

tento mladý a šikovný chalan tiež fotí so sigmou 150-500, pozri aké parádne fotky má odkaz, ty o takých môžeš iba snívať. čo keby si sa išiel k nemu trochu priučiť? :-)))))))

johnturturo, 9.5.2012 o 15:38

a čo teba do toho s akým črepom ja fotím? :-) ale zdá sa mi že ťa moje fotky veľmi zaujali, ked ich tak dôkladne prezeráš, super, mám radosť. ked si taký šikovný typni si či je to canon alebo olympus. črep ako črep, nie? :-)))))))))) škoda že taký premúdry a dokonalý človek ako si ty neporadí nám všetkým z čím fotiť, veľmi radi si necháme od teba poradiť, tak do toho :-)))))))

357AS, 9.5.2012 o 14:48

Ja viem aj bez p.Stacha ako biedne fotí spomenutá Sigma a hlavne na ohnisku 500mm pri clone 6,3 a tiež viem čo dokáže rsp. nedokáže Canon 1000D.A je mi smiešne ako tu trepeš ako aj exif pod tvojimi fotkami,že : OLYMPUS IMAGING CORP. model CANON 1000D :-))) čo to máš vlastne za črep,Canon či OLYMPUS ? :-))))))

johnturturo, 9.5.2012 o 1:08

pre 357AS: napíš p. Stachovi ako som ti doporučil a potom sa smej :-DDDDDDDDD

357AS, 8.5.2012 o 23:36

:-)))))

johnturturo, 8.5.2012 o 23:33

pridávam dostupnejší odkaz na jedno foto letovky fotený sigmou 150-500: odkaz TAkže vidno, že sigma zvláda v pohode zaostrovať aj na tak rýchleho dravca ako je sokol lovecký.

johnturturo, 8.5.2012 o 23:31

pre 357: to je tvoj problém, ty si chcel odkaz tak som ho dal. :-) ak nezvladaš registráciu, hľadaj pomoc niekde inde :-D

357AS, 8.5.2012 o 23:17

viem že to je jednoduché,ale nechcem sa tam registrovat ani za nič.

johnturturo, 8.5.2012 o 23:15

treba sa na facebooku zaregistrovať :-)))))) je to veľmi jednoduché, zvládne to aj dieťa, a potom pozrieť. :-)

357AS, 8.5.2012 o 23:14

no mne tam napíše:tento obsah momentálne nie je k dispozícii,takže nič z toho nemám.

johnturturo, 8.5.2012 o 22:58

Pre 357: Jasne, veľmi rád pridávam odkaz aj na letovky sokolov, je to na mojej stránke facebooku: odkaz Takže sú tam okrem iných fotiek letovky: výra, sokola rároha, sokola loveckého a orla morského. Tieto snímky som mal aj v záverečnom kole medzinárodných foto súťaží Al-thani Award a Trierenberg Super Circuit. Takže myslím, že to stačí a hovorí to samé za seba. Všetky tieto fotky - letovky sú fotené sigmou 150-500 + canon 1000D. PS: je tam aj jedna "letovka" srnca.

357AS, 8.5.2012 o 14:08

johnturturo to napísal dobre,ale zabudol dat odkaz na tie pekné vydarené letovky sokolov :-)

Edu, 8.5.2012 o 12:41

johnturturo fajn si to popísal .Súhlasím.

johnturturo, 28.4.2012 o 21:31

Ja používam ten sigma 150 - 500 OS. Kúpil som ho použitý za 490 eur. Som s nim veľmi spokojný, kamarát má ten 120 - 400 a fotky sú úplne rovnaké. Optický stabilizátor je super a funguje parádne. Výborne sa mi s ním fotili aj letovky tak rýchlych dravcov ako sú sokoly. Samozrejme väčšina dejov v prírode sa odohráva skoro ráno alebo neskoro večer a tam už cítiť každú clonu. Keby ten obj. 150-500 mal najnižšiu clonu 5,6 tak to by bola bomba. Ale tej clony 6,3 sa netreba báť. Ale mne úplne vyhovuje, vyskúšal ho aj známy fotograf Rostislav Stach a s kvalitou snímkov bol veľmi spokojný ba až milo prekvapený. Veľa samozrejme závisí aj od schopností fotografa. Poznám jedného "fotografa", ktorý používa profi obj. canon 500/4 IS a jeho fotky sú katastrofálne, nič horšie som v živote nevidel. Pri potulkách prírodou doporučujem k objektívu ešte aj fotopažbu alebo monopod, a pri čakaní v kryte určite statív s nosnosťou aspoň 4 kg. Prajem dobrý výber. P.S.: "dobrý fotograf zhotový dobrú fotku s čímkoľvek a kedykoľvek, zlý fotogaf neurobí dobrú fotku nikdy".

Edu, 18.4.2012 o 14:19

Parádna cena neni čo riešiť : odkaz

Edu, 18.9.2011 o 18:34

dobry objektiv nie je o novote

ferio, 18.9.2011 o 10:59

Ale nie novy :D

Edu, 18.9.2011 o 9:31

za 1500€ si moze kupit canon 100 - 400 IS zastabilizovane s USM v profi triede L aj s fotakom canon .

ferio, 17.9.2011 o 22:23

V druhej diskusii admin píše,že mu je veľa dať za objektív 1500€, a na FF ti treba podstatne viac,a jarodt,kľudne k tej 400-vke prirátaj aj pevné 300-vky o clone 4.

jarodt, 17.9.2011 o 17:15

ferio, nechytaj ma za slovíčka, riešime tu nejaký problém, canoňácka 400/5,6 je asi jedine sklo z cenovo prijateľných modelov, s ktorým dokáže dobrý fotograf spraviť ešte profi výsledky, nie každá 5,6 je šmejd,určite som to nemyslel paušálne, skôr teoretický. Samozrejme treba rozlišovať.

lesny muz, 17.9.2011 o 16:40

ferio preco nema zmysel FF?

ferio, 17.9.2011 o 15:33

Ako uznávam kvality pevnej 400-vky od canonu,je to super sklo ,ale nepísal si v predchádzajúcom príspevku že sa nedá fotiť wild s málo svetelným objektívom ,doslova ,, so šmejdami s nedostatočnou svetelnosťou" a zrazu je svetelnosť 5.6 na canone dostačujúca,ale na sigme nie? :-) A všetky objektívy od nikonu ,ktoré za niečo stoja začínajú rádovo od tisíciek eur,a rovnaké ekvivalenty od canonu nestoja tisícky eur?!Nemyslíš si ,že sa tvoje myšlienky dosť navzájom vylučujú? A s tou 400-vkou máš pravdu,nechápem,prečo ju nechce vyrobiť aj nikon ...

jarodt, 17.9.2011 o 15:13

Nikonu chýba sklo ako je napr. Canon 400/5,6 za primeranú cenu s perfektnou kresbou. O váhe nikoňackých skiel sa ani nezmieňujem. Všetky objektívy od Nikonu, ktoré za niečo stoja začínajú rádovo od tisiciek EUR. Snáď len ak by si dal na pevnú 300/f4 s TC 1,4 ako ti radí ferio, ale to je ďalšie sklo navyše a neviem akú kresbu by to malo. Treba vidieť fotky.

ferio, 17.9.2011 o 15:02

To nemá zmysel :D

lesny muz, 17.9.2011 o 14:57

Kvôli spomínanemu šumu

ferio, 17.9.2011 o 14:51

Ten prechod na FF mu radíš z akého dôvodu?

lesny muz, 17.9.2011 o 14:41

Ferio ale jedna vec je váha tie pevné skla od canonu su podstatne lahšie ako tie nikonacke.. Admin popozeraj sa po nikonackej 70-200 f2,8 Vr1 poprípade VR2.. na Vr2 možeš kludne hodiť TC ten stabilizarot je neskutočne vymakaný....Alebo prejdi na FF..

ferio, 17.9.2011 o 14:17

Admin,rado sa stalo:-) A ešte mi nedá reagovať na jarodt,ty porovnávaš objektívy ako 400mm f2.8,500mm f4,600mm f4, od nikonu aj canonu,a tvrdíš, že tie canonácke sú oveľa lepšie ako tie od nikonu?!!!Neblázni! :D To je ako keby si porovnával BMW x5 s audi Q7 :D Tieto sklá sú totálnou špičkou,a ver mi,že každý jeden fotograf by krochkal štastím úplne rovnako,či už by mal canon ,alebo nikon :D

admin, 17.9.2011 o 13:57

ferio ;-) nemám sa prečo uraziť :) ja som si toho vedomý ;-) Ďakujem za rady, uvažuješ správne, nie ako ja ;-) Ale teší ma, že sú tu ľudia, ktorí sú ochotní poradiť. Ďakujem!

ferio, 17.9.2011 o 13:49

Admin,podľa mňa sa na tú sigmu radšej vykašli,fakt by si si okrem 100mm navyše ničím neprilepšil,možno dokonca aj pohoršil oproti tomu nikonu ,čo máš teraz.Lepšie riešenie by bolo ,ak by si začal uvažovať napr.o nikone 300mm f4,pripadne by mohla byť v hre aj sigma 100-300 f4,kde už by tvoj upgrate mal aj zmysel z hľadiska svetelnosti,konštrukcii,a v neposlednej miere hlavne optickou kvalitou.Ak by ti tych 300mm nestačilo ,kľudne použiješ TC 1.4 a máš 400mm :D A ešte som chcel,tych 300mm na APS-C je v podstate 450mm po prepočte,čo podľa mňa stačí,a neuraz sa,ale chyba bude asi hlavne v tebe :D

admin, 17.9.2011 o 12:52

jarodt vďaka, čiže ktorý objektív by si mi odporučil?

jarodt, 17.9.2011 o 9:12

admin - to sú takmer neriešiteľné veci čo tu popisuješ. Na jednej strane si uvedomuješ, že zver je aktívna hlavne za šera, na druhej uvažuješ s nejakou Sigmou a na tretej chceš použiteľné výsledky, ktoré si za rok nebol schopný dosiahnuť. Šero znamená svetelný objektív, t.j. svetelnosť 2.8, kvalitné sklo aspoň 400 mm = nevyhnutné technické predpoklady na použiteľné výsledky. Ak nesplňaš tieto kritéria len ťažko dosiahneš použiteľné výsledky, nedá sa fotiť wild so šmejdami s nedostatočnou svetelnosťou za šera, je to úplne vylúčené.

jarodt, 17.9.2011 o 8:38

anonym - možno si mal nejaké negatívne skúsenosti z dôvodu nezosúladenia objektívov a tela, ale toto čo píšeš je len tvoj subjektívny názor čo prikladám tvojim nedostatočným vedomostiam a neznalosti pri používaní fototechniky. Objektívna pravda je však niekde úplne inde ako to tu prezentuješ ty a musím sa prikloniť k Edu-ovi. Zo 100 wild fotografov, ktorí to ako tak myslia vážne s fotením zveri ti garantujem, že 98 z nich používa techniku Canon, ani nie tak kvôli telu, ako kvôli sklam. Absolútna technologická špička, na ktorú sa v tomto segmente fotografie Nikon zďaleká nechytá, najmä pri sklach 400 a viac, ktoré sa na wild najviac využívajú. Hádky Nikon vs Canon sú často žabomyšie, ale pri wild samotní Nikoňaci s pokorou a závisťou uznávajú prevahu Canonu. Nejaké tvoje negatívne skúsenosti pri používaní Canonu nezohrávajú žiadnu úlohu, najpravdepodobnejšie tvoje skúsenosti vyplývajú z nevedomosti, neznalosti a nesprávneho používania fototechniky. Prejdi si články napr. na ephote, alebo kdekoľvek na iných fotoserveroch kde sa k tomu vyjadrujú ľudia, ktorí sú vedomosťami a skúsenosťami trošku inde než ty.

admin, 17.9.2011 o 1:34

Doteraz som čítal diskusie tu na LovuZdar.sk o fotení a rozhodol som sa ešte počkať s kúpou toho objektívu (to by mi musel niekto ponúknuť fakt zaujímavú cenu). Dočítal som sa veľmi zaujímavé informácie a rady, tak skúsim využiť pri najbližších fotolovoch a uvidíme.

admin, 17.9.2011 o 0:32

Áno, najmä to ohnisko :( so svetlom asi nič nenarobím :) zver chodí von za šera. Proste posledné obdobie som bol dosť často vonku - ako fakt dosť často a za tento rok nemám ANI JEDNU použiteľnú foto :( Všetko ďaleko (malý objekt na fotke) a so šumom. Viem, že asi 90% bude chyba u fotografa :) ale chcel som si pomôcť aspoň tých 10% :) Buď to fakt neviem a potrebujem nejakého poradcu čo by šiel so mnou a poradil (samo kedy máš čas? :) Alebo mám fakt také šťastie že zver mi príde len za šera to už idem s ISO do nenormálne vysokých čísel a čas pod 1/60 a to už potom z ruky tú 300mm neudržím :( Proste rok za mnou a ani jedna foto :) Tak hľadám že čo :) chcel som poriešiť aspoň že objekt bude väčší na fotke :) Možno uvažujem ako malé decko ale som už zúfalý :(

samo, 16.9.2011 o 22:38

a co Ti na 70-300 vadi/chyba? iba to ohnisko?

Edu, 16.9.2011 o 20:15

Dodo bude to dobra volba . 70 -300 kludne predaj po kupe sam zistis ze to nevyuzijes

zobrazené 1-40 z 158 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie