Heming hunting
dnes je pondelok,  29. apríl 2024,  meniny má Lea,  spln: 24. apríl 2024,  dnes východ slnka: 04:32,  dnes západ slnka: 18:54
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Možu rys alebo vlk napadnuť človeka ? - diskusia

autor: off horal18
pridané: 28.10.2010 21:22

Už som parkrat čital alebo počul,že rys dakomu skočil na krk .Je to realne? A čo vlky ked sa človek nahodou dostane do bezprostrednej blizkosti nie su nebezpečne aj pre človeka len vo vinimočnych pripadoch ?

počet zobrazení: 31 004
počet hlasov: 0
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
zobrazené 121-160 z 221 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off Karlo, 8.11.2010 o 17:07

orol, kde sa bude dať pozrieť to divadlo z medvedom, otec sa obyšiel z menšim jedincom cca 80 kg na desať metrov a pred pár rokmi mali v pohone medvedicu s mladými a nikomu nebolo nič lahostajné aj ked mali zbrane, medved je nevyspitatelný ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 8.11.2010 o 17:07

Keď pôjdem do terénu a zbadám na blízko medveďa, pokúsim sa ho "zaskočiť" a preventívne ho napadnem ja ( predbehnem ho v možnom útoku na mňa ). Jednoducho sa k nemu rozbehnem a budem mávať oboma vztýčenými rukami do polkruhu od seba a k sebe, ako obrovská obluda. Uvidíme, či sa náhodou neposerie :-))) a ozlomkrky nezdrhne z takéhoto neočakávaného útoku. Takúto obranu sme tu ešte neprejednávali, možno bude najúčinejšia :-))) samozrejme, že Edu ma bude "zaisťovať" s kalibrom 7x65 a behanicami v druhej hlavni, keby som sa náhodou pokakal... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 8.11.2010 o 16:20

Stretnúť medveďa a byť medveďom napadutý je dosť rozdiel . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off KrokodilGenya, 7.11.2010 o 22:11

Pre ochranarov su rovnako tragicki - trapni zel. panaci. Len pre Tvoju informaciu Zigi1. Statisticke hodnoty sa zhoduju. Daj mu Salko a pride zas. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 22:06

To bola tzv. cesta prvej triedy, na krajnici plna ciara... nechcelo sa nam riskovat havariu/pokutu :D... Ale tie medvede su, aspon co sa okolia Lipt. Osady tyka, dost zvyknute na ludi. Toho mojho "velkeho maleho" medveda o ktorom som hovoril poznaju miestny chatari pod prezyvkou Chlpáčik... ten si z ludi tiez vela nerobi (fakt ale je, ze za Rieku - Revucu nechodi, drzi sa v lese). ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Zigi9, 7.11.2010 o 21:23

orol nevím jak u vás na Slovensku, ale srovnávat se s tzv. ochranáři, to už je teda dosti tragedie :-) No a o té medvědici 100m od cesty, tak to je ideální příležitost vyzkoušet si plachost medvěda. Popojít na 30m od auta a sám člověk by viděl reakci a v horším případě je auto poblíž, takže já bych to hned zkusil! Pochopitelně ještě s foťákem na krku, abych z toho měl i něco víc než jen hnědé kalhoty :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 21:03

chodit po kukurici, kde je medvedica s mladymi, tak to naozaj chce odvahu... druha vec je, sediet v aute na ceste, ktora je 100m od nich :P ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 7.11.2010 o 20:57

Orientačne sa "tuší" a číslo sa nerozchádza výraznejšie ani s ochranármi. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off growler, 7.11.2010 o 20:54

orol a k cislu 200-250ks si prisiel ako,ked sa netusi kolko ich vlastne u nas je? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 7.11.2010 o 20:54

Z celkového stavu medveďov na Slovensku treba bezpodmienečne nejakých 200-250 kusov položiť na "lopatky" a riziko možného stretu, či napadnutia ľudí sa okamžite zminimalizuje. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 20:37

to chce odvahu chodit po kukurici ked je tam medvedica s mladymi:):):):):):) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 20:25

Pravda...ked uz cez den clovek stretne v kukurici medvedicu s mladymi, 100m od cesty, tak uz volaco nieje v poriadku... Esteze ja nastastie stretam len same male jedince :o)... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 20:20

Eduarde,špatnu obranu si vymyslel,môžem s určitostou tvrdit že každy z nas kdo tu mezi medvedmi poluje ked bude tvrdit že ked ide v noci na diviakou že sa neboji klame,ten pocit že niekde na blizku teba je tato šelma je dakedy hrozny možem potvrdit z vlastnych skusenosti i zo skusenosti kolegou,je jich proste moc,nikdy to tu nebyvalo,myslim Liptov ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Zigi9, 7.11.2010 o 20:12

podle mě musí stačit obyčejný deodorant, v lepším případě v kombinaci se zapalovačem :-) Ale nesmí to mít v rukou blbec, jinak vám zbytek lesa co nesfoukl vítr sfoukne oranžový plamen :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off cita, 7.11.2010 o 20:04

Pro gamo k velikosti medvěda - dej si foto 68348 a přečti si komentáře. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lovecccc, 7.11.2010 o 20:00

lubenko .. ktovie ako to dnes lutuje ...ked je starší skúsenejší :) sám ju do lesa tlačí a druhý medved ani za otca.... nie prísť :))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 7.11.2010 o 19:57

horal keď ťa napadne medveď nemusíš robiť vôbec nič . O všetko sa postará medveď sám ! Sprej je výborná vec pre duševnú rovnováhu . Žial iba pre tých ktorí spreju ajeho použitiu veria. Tam ja určite nepatrím ani ma neoslovuje reklama na kozmodisk či sprej veľkosti malého hasiaceho prístroja . Tu by som poradil jednu starú múdrosť . Kto sa bojí nemal by ísť do lesa . To je najúčinejšia obrana . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 19:53

hej lovecccc ,žiarlivost dakedy silu doda :):):):):):) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lovecccc, 7.11.2010 o 19:39

hej..hej na Polomke zabil chlap medveda nožom ..ked mu napadol manželku .. bolo to publikované v knihe zoči voči medevedom ...a miestny indiáni to často spomínajú ... ale je to starý prípad hádam zo 20 aj viac ročný ... chlapík skončil dokatovaný v nemocnici a medved po tom ..čo ho nechal.. prešiel asi 700 m a tam uhynul .. našiel ho lesný personál ... takže aj pre odvážlivcov by sa niečo našlo :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horal18, 7.11.2010 o 19:37

tak ale winnetu je iny kaliber chlapa,ten by skolil čokolvek svojim nožom ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off KrokodilGenya, 7.11.2010 o 19:30

Nozik. V BB. niekto medveda podopichoval - vraj 1-2 rokov spat. Ale medved bol - mensi. Mat si moznost vybrat: tak Mad Maxovku s jednotnou strelou. Nemam vela odvahy - ale s pokojom a rozvahou by som vymenil nabojnice. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off orol, 7.11.2010 o 19:20

Ale veď Winnetov "zabil" medveďa nožom a nikto tu nespomína chladné zbrane, že pri troške odvahy sú po strelných zbraniach najúčinnejšie :-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off RasťoS, 7.11.2010 o 19:03

A možno by sa tým človek mohol preventívne ofúknuť sám, taký paprikový by už možno medveďovi nebral. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lovecccc, 7.11.2010 o 18:44

pred necelou hodinou dávali dokument na Viasat -Explórer...neviem ..ako sa to volalo ..bolo to začaté .. niečo o medvedoch Grizzly a tiež obranou pred nimi .... bol spomenutý a ukázaný aj tento sprej ... čo naozaj výzorom pripomína malý hasiaci prístroj... daný strážca parku či čo to bol hovoril .. že prvoradá je rýchla reakcia a tiež smer vetra ... látka je totiž mimoriadne účinná aj voči ľudom ..a pri zlom vetre veľmi rýchlo zneškodníte sami seba ... už z názornej ukážky bolo vidno.. že sprej po použití vytvoril silný mrak cca 2m pred seba no naraz bol prudko sfúknutý vetrom o 90 stupňov ......Tak asi len boh vie ...ako to naozaj funguje .. na záver aj strážca podotkol že najistejšia je osobná zbraň ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 18:44

:D taraniny... samozrejme,ty si mi tam bol za chrbtom dakde na strome a vsetko pozoroval ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horal18, 7.11.2010 o 18:39

growler diki sice je dosť drahy ,ale asi ho kupim,a ten slzak pomohol na tom pohone ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off growler, 7.11.2010 o 18:20

horal18 k tomu spreju na medvede co si spominal 6.11. tak ano je to dobra vec,ak to stihnes pouzit.pre predstavu odkaz odkaz taraniny od gamo radsej nebudem komentovat osobne som raz pouzil obycajny kaser,ked na mna v pohone vybehol taky maly najezeny zmrd ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 16:26

marcony nik tu netvrdi že tam ten medved nemože byt a v tej lokalite je určite ešte i iny medved i ked pri takom silnom jedincovy to moc nepredpokladam,proste ked je to jeho teritorium ,druhy medved tam nema šancu ale možu tam byt i nejake medvedice,ved je to dolny Liptov a vyskyt medveda v poslednej dobe tu dost vzrastol ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off marcony, 7.11.2010 o 16:13

o konkretnej situacii ktoru popisuje gamo nebudem polemizovat, ale medved takych rozmerov sa moze nachadzat v tej lokalite a stretnutie s clovekom je tu dost caste. napis gamo presne miesto kde to bolo, skusim tam mrknut. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 14:38

Rasto ma pravdu ,určite su to len dohady a trochu nadsadene komentare a gamo ešte raz keby na teba ten medved vybehol tak určite tento komentar nepišeš nehnevaj sa za moj pohlad na tvoju historku ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off RasťoS, 7.11.2010 o 13:46

Gamo neviem či si reagoval na mňa. Závidím ti tvoj nevšedný zážitok, ale myslím si, že to že si zažil niečo také ešte nieje dôvod na to aby si vedel posúdiť ako zareaguje a ak ma chceš o niečo ubezpečiť, tak použi nejaké argumenty a nie príbeh (aj keď zaujímavý) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 13:28

Mozem Ta ubezpecit, ze keby na Teba vybehol macko ako na mna (a dajme tomu, ze to bolo hoci 20 alebo 30 metrov :D), tak ti ten dezodorant nepomoze :P ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horal18, 7.11.2010 o 13:28

lubenko takže keby o mne ten vlk ani rys nevedeli,čo je velmi nepravdepodobne a išli smerom na mna mam dať o sebe vedieť ? tiež maaju nejaku hranicu kde sa citia byť ohrozeny a može sa niečo stať ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off RasťoS, 7.11.2010 o 13:21

Ja osobne nosím sprej, veď čo iné mám nosiť,keď nemám zbroják. Zatiaľ medveď vždy utiekol. Myslím si že bi bol za istých okolností použiteľný, veď medveď má oveľa citlivejší a väčší čuchový orgán ako človek, tak aj efekt by bol asi väčší a myslím si že medveď nieje taký masochista a nepokračoval by v útoku ak by schytal, keď ho dokáže odradiť napríklad taký skunk. V delobuchu by som videl taký problém, že buchne a je po, medveď je síce hluchý, ale je vystrašený a to je v bezprostrednej blízkosti ešte horšie (skôr by som ho použil na diaľku), kdešto účinok spreja trvá a otupuje medveďove zmysly. Ale sú to len hypotézy, treba chodiť s otvorenými očami a ušami a možno sa vám pošťastí taký útok aj zažiť. Tak veľa šťastia. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 13:21

No bolo to toto leto a celkom dobre si pamätam, ze medved mohol merat v lopatkach mne zhruba po prsia... (meriam 174cm -->cca 130-135cm)... Inak tiez sa priklanam k tomu nazoru, rysov mame v lese niekolko (minimalne o jednom trhacovi oviec viem - pisalo sa tusim o nom davno v PaR) no a este som nemal to stastie tuto macicku co i len stretnut... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 13:18

nevravim že ti neverim že tam medved nebol len ta vzdalenost a vaha medveda tak ako si to popisal mi nesedela teraz už je to o niečo lepšie:):):):) a ten rys a vlk napadnutie je v dnešnej dobe dost nepravdepodobne ,ale i tak si treba pri stretnuti s nimi davat vždy pozor a byt opatrny ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 7.11.2010 o 13:13

Dobre, mozno to bolo 15metrov (a mozno nieco vyse). Celu situaciu videl cez kriky asi z 30m moj oco (od neho bol maco zhruba 40m). Ja som bol otoceny na brehu k rieke, maca som mal za chrbtom a zazvonil mi dost hlasno mobil. Nato som uz len pocul ten ohromny lomoz, strhnem sa a vidim odo mna zdrhat medveda... A o tom mackovi vie celkom dost rybarov, je to na Liptove medzi Lipt. osadou a Bielym potokom (ak by si mal zaujem v sukr. poste Ti popisem PRESNE miesto ;)... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lubenko, 7.11.2010 o 13:08

gamo 10m vzdalenost pri 250kg medvedovi by pre teba bola smrtelna neverim že medved tejto sily pri tejto vzdalenosti od teba zutekal,ešte raz sa rozpametaj na aku vzdalenost si ho videl,pretože pre niekoho i 70kg medved na vzdalenost 100m vyzera ako 250kg a ešte niečo pokial vas medved stretne nepripravenych a prekvapite ho v ohrozenej vzdalenosti čo je tak do 30m ,ale tažko povedat kedy sa citi ohrozeny,boh vam pomahaj. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off FLATretriver, 7.11.2010 o 9:48

račej si pribal miesto poplašáku poriadnu valašku ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off gamo, 6.11.2010 o 21:45

Ked sa tu uz opat raz rozobera medved, tak sa spytam... Davnejsie som si kupil poplasnu pistol(klasicka 22ka), nakolko chodim na ryby do lokality kde je cca 200-250kg macko (osobne som ho 2x videl - raz z dialky, raz z cca 10metrov - z ohromnych rachotom zdrhol). Vtedy som ju vsak este nemal... Ma zmysel tu vec vlacit so sebou, resp. je nejaka sanca, ze by pomohla...? Alebo si mam proste najst inu cast reviru :D... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 121-160 z 221 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov