dnes je utorok,  22. máj 2012,  meniny má Júlia/Juliana,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:01,  dnes západ slnka: 20:25

Zhody - diskusia

autor: turan
pridané: 19.5.2008 16:30
Chcem sa spýtať či je protizákonné zbierať jelenie zhody ,keď nie som poľovník.
Aj keby som nejaký našiel určite sa nebudem zamýšľať či je to protizákonné ,ale proste to chcem vedieť.A ešte jedna otázka .Keď stretnem poľovníka a budem mať so sebou nájdený zhod,môže mi ho vziať??? :)mne by ho teda nezobral,by som sa oň aj pobilll
počet zobrazení: 1 954
počet hlasov: 0
okruh tém: legislatíva
 
gps obojok

komentáre

zobrazené 1-40 z 53 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
sniper100, 19.2.2010 o 8:11

Patrí poľovníckemu združeniu, ak by na tvojich pozemkoch aj žiadne poľovnícke združenie nepoľovalo, tak zhod by patril najbližšiemu poľovníckemu združeniu, tak je to v zákone. A čo sa týka toho, že ti neplatili, tak to neviem pochopiť, s každým nad 10 hektárov musela byť predsa urobená nájomná zmluva, ak ju máš tak sa domáhaj svojho práva...

gyulan57, 18.2.2010 o 20:38

vlastnim 17 hektárovy les,polovnici to využivaju ako polovny revir,za nájom mi neplatia nič,ked idem do svojho lesa a nájdem zhod tak komu to patri, viete mi poradit ?

gyulan57, 18.2.2010 o 20:26

ja si myslim že ked vlastnim viac hektárovy les, a za nájom dodnes polovnici nedali ani korunu,tak aspon zhody mám

apple, 18.2.2010 o 17:50

myslím, že si rozumieme... mňa tiež neteší, že to nie je trestný čin pytliactva. no ale som rád, že aspoň čosi bolo spravené proti pytliactvu.
a čo sa týka ostatného - napadnutie PS - súhlas. chrániť majetok svojej organizácie je povinný každý, teda zasiahnuť proti zhodárovi môže každý člen, avšak najefektívnejšie môže PS.

juraj22, 18.2.2010 o 17:45

sniper100 to missoo88 sa prsil ze by ihned niekoho vytrepal.ja som iba vravel ze by na to mohol doplatit aj keby bol polovna straz keby niekoho fyz.napadol.tak nech vazi slova.pretoze by pri prvej takejto situacii mohol velmi rychlo dopolovat atd.ja iba ktomu som to napisal.

sniper100, 18.2.2010 o 16:33

No pytliactvo to nieje, je to možno podľa teba priestupok, no zhod patrí PZ v ktorého revíri bol nájdený. Ak sa ti ho pokúsi člen poľovnej stráže odobrať, pretože nevieš preukázať jeho pôvod a si v jeho revíri a ty ho napadneš, dopustíš sa trestného činu útoku na verejného činiteľa, pretože člen poľovnej stráže pri výkone svojej funkcie je verejným činiteľom. Takže určite by som zvážil tie silácke reči o bitkách a lietajúcich zuboch. Nehovoriac o tom aké donucovacie prostriedky je člen poľovnej stráže oprávnený použiť - samozrejme v adekvátnej miere...

apple, 18.2.2010 o 11:52

moropeter, kettner11
ten, kto zbiera zhody bez povolenky sa dopúšťa priestupku. následne ich však možno znalcom ohodnotiť a podľa výsledku sa stanoví výška škody, ktorú utrpela poľovnícka organizácia. podľa výšky spôsobenej škody už može ísť o trestný čin, ale nie pytliactva. pytliactvo v zákone o poľovníctve nie je definované, a jeho porušením automaticky nevzniká. pytliactvo je definované v trestnom zákone. a bohužiaľ zhody tam nie sú. citáciu nájdeš v mojom príspevku 15.02. 2010, 19:32. pokiaľ máš iný názor, poprosím zacitovať právny predpis. dík.

kettner11, 18.2.2010 o 11:26

turan, keďže si na polovníckej stranke tak by bolo možno dobre nahliadnuť do zákona o poľovníctve ... tu by si sa dozvedel,že aj na zber parožia potrebuješ povolenku ako na lov zveri. Z toho pre teba vyplýva, že pokiaľ nemáš povolenku tak sa dopúšťaš trestného činu pytliactva. Poľovník má právo ti zhod odňať.

moropeter, 18.2.2010 o 10:46

Chcem sa pridat k tejto teme ,svoje vyjadrenia k zberu parozia som vyjadril minuleho roku takze sa k tomu nebudem vyjadrovat je to pytliactvo a co sa tyka povoleniek su uz nove a suhlasim presne z vyjadrenim p.jurecka platia do vyznacenia platnosti ktoru vydal pol.hospodar ale najneskor do 31.12.2009 potom platia nove povolenky.

ray20, 18.2.2010 o 8:32

no mne vypisovali staru povolenku koncom januara na starom tlacive a u nas plati policajt vie o tom prd ake su tlaciva a ostatni co ma mozu kontrolovat maju povolenky rovnake je v tom asi hokej kedze mi povolenku nevypisuje nejaky miestny hospodarik ale riaditel celkom znamej velkej organizacie. Ak už tu sa robi chyba necudujem sa potom ze hospodar v nejakom obycajnom zdruzeni nevie co ma vlastne robit

bystricka, 17.2.2010 o 10:03

ja nie som pan, ale dama, ale oki, tymto len ukazujem na to ako to doj.....kazdy, si tu robi co chce

jurocek, 16.2.2010 o 13:20

Páni, vyhláška už pozná nové samoprepisovacie tlačivá povolenky =(povolenie na lov zveri) = príloha 15....
Podľa prechodných ustanovení v § 78 povolenia na lov podľa doterajších prepisov zostávajú v platnosti do termínu v nich uvedeného, NAJNESKOR do 31.12.2009! Dnes je pol februára!!!

bystricka, 16.2.2010 o 8:43

s tymi povolenka mi je to asi tak ako sa okresne oko, alebo rgo dhodne so statnou spravou, u nas v turci platia stare, hospodar pz, by mal vediet, ci ide podla novych, alebo starych

juraj22, 15.2.2010 o 22:33

missoo88-zakon poznam.len som reagoval na tvoju poznamku ze hned takeho cloveka by si vytrepal.vies ono je taka doba ze nevies na koho natrafis takze take slova ohladom vytrepania niekoho myslim spravne niesu.vies ako uz ked lietaju zuby to neni dobre a spravne.

apple, 15.2.2010 o 19:32

Nie, naozaj to nie je pytliactvo, len vďaka veľmi nedokonalému §310 Tr.z., ktorý hovorí : Kto neoprávnene zasiahne do výkonu práva poľovníctva alebo do výkonu rybárskeho práva tým, že bez povolenia loví zver alebo ryby....
Bohužiaľ hovorí o zásahu do výkonu práva poľovníctva, ale len o zveri. No poľovný zákon hovorí /aj v minulosti hovoril/ jasne:
§2 q / právom a výkonom poľovníctva súhrn práv a povinností zver cieľavedome chovať a chrániť, loviť ju, ulovenú alebo inak usmrtenú zver a jej vývojové štádiá a zhody parožia si privlastňovať...
§ 29 d / odobrať osobám uvedeným v písmenách a) až c) strelnú zbraň alebo iné predmety, ulovenú alebo prepravovanú zver, zhody parožia a bezodkladne vec oznámiť Policajnému zboru
Tu už nastupuje schopnosť, alebo neschopnosť, ochota, či neochota policajta, vyšetrovateľa. Naozaj je problém stanoviť cenu zhodov – teda spôsobenú škodu. Ale neraz trhová cena splní podmienku výšky spôsobenej škody.

ruga, 15.2.2010 o 18:44

Ten kto bez povolenie zbiera zhody síce nieje pytliak ako som sa tu dočítal, lebo nebola naplnená skutková podstata trestného činu pytliactva § 310 Tr. Zák. No môže sa dopustiť iného trestného činu, napr. zatajenia veci. (tu je však dôležitá škoda – teda hodnota zhodov) – minimálne sa však jedná o priestupok, ktorý prejednáva príslušný obvodný lesný úrad, ako správny orgán v ktorého pôsobnosti je okrem iného prejednávať priestupky na úseku poľovníctva. Musím však podotknúť, že úplne súhlasím s názorov horárasteva. Kôli chamtivosti niektorých ľudí trpia gravidné jelenice a aj iná zver, naviac moje skúsenosti hovoria o tom, že niektorí zhodári poznajú horu len keď jelene zhadzujú, no v lete keď treba sená sušiť alebo v zime keď treba krmivo vynášať akosi nie. Podľa mňa aj morálne zhody patria tým, čo sa o zver celoročne zodpovedne starajú.

ray20, 15.2.2010 o 17:21

podla mna este platia mne ju nik nebral a dostal som ju 29.1 s tym ze este nie su nove k dispozicii nebudem sa ale hadat ozaj som si nie isty kazdopadne ja mam staru

lubenko, 15.2.2010 o 17:14

stare povolenky už neplatia,platia podla mna do konca januara ,kedy sa konči polovny rok a už su vytlačene nove

ray20, 15.2.2010 o 14:38

stare povolenky este platia do konca marca ci kedy neviem presne ale este platia

bystricka, 15.2.2010 o 13:43

ake nove povolenky? ved platia aj stare, take ako doteraz?

horarstevo, 12.2.2010 o 18:12

Napriek tomu, ze velka vacsina so mnou nebude suhlasit....Blizi sa ,,zhodarska sezona" a vsetci spekulujete, kde hladat zhody, kedy hladat, za kolko predat,.....Skuste sa zamysliet, ako ,,pomahate" zveri neustalym prehananim po lese, vyrusovanim, snorenim okolo krmnych zariadeni,...hlavne teraz, ked je uz zver vycerpana zimou a snehom... pritom predpokladam, ze kazdy zhodar berie na svoju ,,potulku" okrem jedla a pitia pre seba aj krmivo pre zver, ze:-D??

lubenko, 12.2.2010 o 17:20

a nie len polovnik i nepolovnik bez platneho povolenia nemože zbierat shody

tobruk, 12.2.2010 o 11:22

ano

sedit007, 12.2.2010 o 9:41

Otázočka: platia nové povolenky to znamená že tie staré sú neplatné, poľovník bez platnej povolenky nemôže zbierať zhody je pytliak?

tobruk, 19.11.2009 o 23:12

Turan,ocnikom medzi rebra......

bystricka, 28.9.2009 o 9:58

sedit007, precitala som si, neva, a co sa tyka tvojeho sukromneho zivota, co na to povedat, aj my zeny to mame tazke, co sa tyka polovaciek a chodenia do lesa, to by sme museli by t slobodne, alebo prinajmensom rozvedene.......

sedit007, 25.9.2009 o 17:51

Rys2 vďaka za poklonu a o to viac, keď je to od staršieho a skúsenejšieho človeka

rys2, 25.9.2009 o 14:06

Nie len kvôli tomu, že súhlasíš, ale hlavne kvôli tomu, že správne uvažuješ a chceš nezištne pomôcť zveri a nie je Ti to ľahostajné si v mojich očiach dobrý a zodpovedný chlapík. Klobúk dolu pred takými ľudmi!

sedit007, 25.9.2009 o 12:14

Rys2 vo všetkom s Tebou súhlasím a ako som už písal česť združeniam ktoré sa o svoj revír starajú.

rys2, 25.9.2009 o 9:57

Podľa tvojich slov a videnia AK je solisko po celý rok prázdne ( a popritom je plne funkčné ), to samozrejme nesvedčí o zodpovednosti - to máš jednoznačne pravdu. Na to třeba nejakým spôsobom slušne, ale tvrdo poukázať a hlavne prezvedieť sa, prečo je tomu tak, čo je vo věci. Ono v každom revíri je tých solísk rozmiestnených podstatne viac, ako jeden a to aj na neprístupnejších miestach ( tam sa môže stať ) a tak sa môže stať, že niektorý z nich môže byť dočasne prázdny a nemusí to hneď poukazovať na lajdáckost a nesvědomitost, pretože tieto poľovnícke zariadenia sa kontrolujú priebežne – nie denne a člověk to vždy neustriehne presne na „minútu“. Tiež sa stáva, že nesvedomití ľudia kusovú soľ zo soľníka jednoducho ukradnú a použijú doma pre svoj dobytok. Spotreba soli hlavne v letných vedrách je výrazne vyššia ( ročná na jeden kus raticovej zveri orientačne 0, 60 -1,30kg – podľa druhu raticovej zveri ) a preto naplnené soľníky majú byť všade úplnou samozrejmosťou, čo si osobne myslím, že aj sú ( chodím aj po iných lesoch ). Jednak to prikazuje zákon a jednak sa to tvrdo kontroluje a v prípade porušení sankcionuje a to naviac aj medzi vlastnými! . Ale……, stať sa môže, ako opisuješ a ak daný stav přetrvává, tam potom třeba voči jednotlivcovi-( om) konať a vyvodiť príslušné sankcie. Kde sa vyžaduje čin, tam nestačia slová.

sedit007, 25.9.2009 o 8:09

bystricka prepáč ale omylom som ti odpísal do inej kat.:prikrmovanie srnčej zveri začiatkom zimi

sedit007, 25.9.2009 o 8:03

Rys2 zodpovedné staranie sa o solisko si predstavujem trochu inak. Od útleho detstva chodím prikrmovať zver či už s poľovníkmi alebo sám, no ak je solisko po celý rok prázdne tak sa to dá nazvať hocijako no určite nie zodpovedným staraním.

rys2, 24.9.2009 o 19:40

Sedit007 – k otázke zbierania zhodov ľudmi bez príslušného povolenia len toľko, že toto je ošetrené v zákone a myslím, že niet o čom polemizovať donekonečna. Zákon to skrátka nedovoľuje. Či je to tak správne, alebo nie, to je v tomto prípade vedľajšie. Čo si už urobí osoba zo zhodom, ktorý nájde, je tiež vedľajšie. Že riziko odhalenia a prípadného trestu ale hrozí, je viac ako isté, to dúfam chápe každý ( myslím pri prenášaní zhodu z miesta nálezu). Čo sa týka soliska, do ktorého si podľa Teba dával soľ, je síce z ľudského pohľadu chvályhodné, ale podľa mňa trochu neštandartné. Poľovník sa tak podľa mňa správať nemal, ale treba si uvedomiť, že solisko – poľovnícke zariadenie vybudoval on, resp. poľovnícke združenie, teda je to ich výlučný majetok a nie Tvoj a tento je v zákone aj ošetrený. Aspoň z tohto dôvodu a slušnosti sa bolo treba poľovníka opýtať vopred, či môžeš soľník prípadne naplniť. Ďaľšie dôvody sú, že poľovník vie presne, čo má zveri podať, aký druh krmiva, akú soľ. v ktorých mesiacoch a aké dávky – množstvo, čo je nesmierne dôležité! Nepoľovnícka osoba, bez základných vedomostí o výžive zveri môže prípadným a nevhodným prikrmovaním narobiť viac škody, ako osohu. Ďalší dôvod, prečo sa pravdepodobne poľovník tak správal je zrejme ten, že pri krmelcoch a soliskách sa zver nesmie loviť a keďže si sa správal neštandartne tým, že si plnil cudzí soľník, mohlo vyvolať určité podozrenie zo strany poľovníka, ktorý má tieto zariadenia na starosti a zrejme sa aj zodpovedne o ne stará. Myslel si to určite v dobrom a vypálilo to inak. Aby si predišiel do budúcna tomuto, myslím, že konzultovať takýto, aj keď dobročinný skutok treba radšej dopredu prejednať s vlastníkom a uvidíš, že sa zhodnete.

bystricka, 24.9.2009 o 18:52

sedit007, tak musis vstupit do cechu polovnickeho, potom ti uz nik nebude nadavat..............

sedit007, 24.9.2009 o 13:05

Nedá mi to aby som sa nezapojil. Česť združeniam ktoré sa o zver starajú a to myslím úprimne. No zo skúsenosti viem ako sa prikrmuje zver v niektorých združeniach, a je to dosť smutné chodiť po lesoch a vidieť prázdne soliská, seníky....... a keď sa to začne myslím tým zhadzovanie vtedy sa objavia poľovníci a vysypú za vlečku siláže... Potom na toto miesto pravidelne chodia zbierať zhody. Dá sa povedať, že som závislý od zberu parožia a môj názor je, že parohy sú produktom lesa. Môže mi niekto povedať načo poľovník potrebuje parohy? Nato si viem síce odpovedať aj sám, asi na to isté ako iným (niekomu na skriňu, inému čo je aj mne proti srsti na predaj....) A na záver môjho príspevku ešte jedna otázočka: Viete čo spraví poľovník keď Vás prichytí pri tom ako mu do soliska dávate soľ? Možno to čo mne a vynadá Vám do pytliakov.

missoo88, 18.5.2009 o 12:16

juraj22 prečítaj si zákon potom môžeš nadávať

bystricka, 29.4.2009 o 10:20

turan,samozrejme, ze je to protizakonne, ked najdes zhod a nie si polovnik, si povinny odovzdat ho polovnemu hospodarovi, taky je zakon, ale mozes sa s nimi skamaratit a potichucky si ho nechat, tymto, ale nechcem davat niekomu nejake nekale napady, v kazdom pripade nechat si ho ako nepolovnik nemozes

ComeBack, 10.4.2009 o 20:29

noooo...možno zber zhodov je druh pytliactva, ale nie takí ako keď pytliak zabíja zver!!!a ináč viem pochopiť poľovníkov že je to proti ním nefér lebo oni sa starajú o revír celý rok a pochybujem že každý zhodár tiež!! česť vínimkám!!!

jaro1, 9.4.2009 o 18:22

Skriko, adekvátne a úmerne odpovedaj k nami preberanej otázke a nie k tomu, čo sa tebe hodí, lebo si začnem o tebe niečo myslieť. Čo sa týka nelegálneho zberu zhodov parožia, teda bez príslušného povolenia, nepoteším ťa. Netajím sa tým, že v mojich očiach sú takýto ľudia pytliaci. Vždy boli, aj budú a takto k nim aj pristupujem. Žiadne vyjednávanie, kompromisy, úskoky, zastierania, vyhrážky. Som neústupný. Každý niekam patríme a niekto je aj na to, aby sa zákon a jeho aplikácia v praxi dodržiavala a napĺňala. Normálny človek to pochopí, pytliak nie.

ComeBack, 9.4.2009 o 15:44

noo misoo88 ani by som moc netvrdil že ty čo zberajú zhody a tý čo lovia zver a nemajú povolenie sa daju nazvať jedným slovom pytliaci :D pouvažuj nad tým lebo si myslím že zhodáry zvery aš tak neubližujú!!!vlastne vôbec neubližujú!!
A zas každý poľovník nie je takí že chodí po hore a hľadá zhodárov ktorým berie zhody a pre ne by sa aj pobil!!

zobrazené 1-40 z 53 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie