Heming hunting
dnes je piatok,  29. marec 2024,  meniny má Miroslav,  spln: 25. marec 2024,  dnes východ slnka: 05:31,  dnes západ slnka: 18:09
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Vlk na Končine, Noc na Končine, - príbeh

autor: off mbvb1156
pridané: 10.1.2007 0:00
Vlk na Končine - Noc na Končine
Do prírody chodím veľmi rád, raz ma len tak napadlo byť v prírode v každom čase a hlavne dlho počas noci. Od tedy som túžil ísť na posed na celú noc, aj som išiel s kamarátmi, bolo fain akurát na tú zimu. No však ked som chcel ísť znova im sa už nechceloísť a tak som si naplánoval, že pôjdem sám do svojho okolia ktoré poznám a kde rád chodievam, kamaráti išly akurát stanovať a boli tak do 25km odo mňa na priehrade, preto som bol s nimi v kontakte a tak som sa nemusel báť, že sa mi niečo prihodí a pod. Vybral som sa teda cez letné prázdniny, pomaly už na konci 31.08.2005 ráno na bicykli dobre nabalený, ako inak ako s kamerou, foťákom a jedlom, i ked na 2 dni mi ostávali len 10 rožkov a 2 litre mlieka s jednou čokoládou. Cesta bola dlhá robilo to 56km po ceste, spočiatku aj hlavnéj, ešte som stretol kamarádov tak sme ešte na pizzu zašli, ale ja som si nedal, lebo nás bolo veľa na malú pizzu. Potom som pokračoval daléj a oni mi držali palce ved už o dve dni som sa mal s nimi opäť stretnúť. Ked som bol nedaleko miesta asi 2-3km od tadiaľ, musel som ešte z mapy vyčítať správnu cestu tam hore, pretože ciest tam viedlo veľa a nie všetky išly priamo hore, -rozhľad nebol lebo to je tam kľukaté, brázdové. Bol som unavený ako kôň a ešte ten stupák hore aj s bicyklom. Poobede som tam bol, skoro som posed nenašiel lebo bol dole za zakryvenou lúčkou. Už som bol rád, ked som ho videl, spokojne som si kameroval krásny výhľad, i ked to tam bolo pre samého človeka dosť nebezpečné. Bicykel som si zamkol do húštiny a vyliezol hore, najedol som sa a už len čakal kým lúku zachváti tieň, počas toho som počúval krkavca, filmoval dravcov a aj starú tučnú laň som spozoroval, neskôr sa ukázala líška, bola pekná a po svojom chodníčku smerovala až k poniže môjmu posedu. Slnka sa blýžilo k okraju hory za ktorú sa chystalo zapadnúť, a líška sa po 1h. vracala presne naspäť. Už začínalo teplo miznúť a prichádzala zima posed bol malý, pre dvoch na sedenie, a mal len ohrádené veľké priezory. Slnko zapadlo a hned do 30dekúnd vyšlo na ľavo asi 7ks. jelenéj zvery, potichu som natáčal a fotil, ukázal sa aj ked len malý jeleň. Naboku a ešte viac naboku vyšlo zas asi 13 a tam 15ks. zvery, dokopy asi 30. Bolo to pekné aj ked boli daleko do 200m, ale pár ich bolo aj zo 45m. Nevydeli ma a pomaly som už ani ja nič nevydel ked prišla tma, cvakol som si západ slnka a išiel spať, lebo sám nevydržím bdieť do tmy v ríši ticha a aj strachu, najblyžšia dedina bola až 4km., a tak som dole na podlahu zalahol s tým že sa v noci 2 krát zobudím a natočím tie zvuky noci, v tedy som aj telefonoval s kamošmi, v diaľke asi 5km, videlo svetlo z horského hotela. Nemohol som však zaspäť a čas sa vliekol, stále ma strašily šuchoty v kríkoch a pod., však som bol na posede hovorím si, ale ked by to bol medved, tak mi je to na riť platné. Asi o pol noci čo som sa po zaspatí prvý raz zobudil otvoril čokoládu, po otvorený sa niečo vyrútilo z lesa a tak som čokoládu nezjedol, neviem čo to bolo, ale asi to malo rado čokoládu -možno. Všetky zvuky mi nedali spávať, ale rána som sa dočkal, bolo chladné asi 8 stupňov, ale slnko už stúpalo, že vraj o 8 hodine pojdem preč, kým rosa trocha opadne a ofúka ju, teda aspoň trocha. Ešte som filmoval výhľad s posedu, dojedol som tu čokoládu a zbalil sa, rozhodol som sa po dlhéj noci na tomto posede už o 7:30 ísť dolu do chaty, a aj potom domou. Kamera v taške a ja, že idem už dolu, zrazu počujem ako niečo uteká, kukám ako dve lane utekajú za sebou a naháňajú sa teda reku, že ich natočím tak vyberám kameru, zrazu vidím, že to niesú dve lane ale vlk loviaci laň, teda rýchlo spúšťam kameru a začínam ich hľadať kde sú , potom zas vybehli a bežali ten vlk na ňu vyskočil zahryzol sa jej do nohy, počul som ako jej zahryzol do kosti, lebo to bolo len 80m, a potom spadol, vošli do kríkov, kamera sa zapla spúšťam rec. a pryblyžoval som medzi kríky, v tom akurát prebehli cez medzeru tak som ich chvíľu asi 7s natočil, potom ich už nebolo.Bol som celý od strachu a ešte o 1 minútu sa objavil sokol ktorý 3x urobil nálet na môj posed a vypadalo to, že vletí do posedu a vyškriabe mi oči, stihol som ho plašiť revom, no bol som s predošléj udalosti vyplašený preto som sa bal aj sokola.Viem, že som natočil iba málo toho útoku a nestihol som to všetko od začiatku, čo by bolo pekné a zaujímave ale kto vedel, že akurát pri odchode, ked bude kamera v taške sa toto stane.Veľmi som sa bál ísť dolu, aby sa vlk nevrátil, i ked vlk na človeka normálne nezaútočí, pretože sa ľudom vyhýba,je plachý, síce nie ako rys ale je. Iba ak by bol besný by som mal po chlebe. Bol to vlk obyčajný asi konkrétne vlk dravý, mal pekné sivo biele telo, veľký vlniaci sa chvost, ohromnú hlavu a všetko čo by mal vlk mať. Bicykel som s lesa vytiahol vytrasený, lebo akurát do toho lesa vošiel oj on, inak bicykel som mal dokriabaný od zubou na rúre, ale ako pamiatka mi mi to nevadilo, užaj som však tiahol ako besný dolu k lazu, pred ním však bolo zarastené úbočie a krovím zatarasená každá možná cestička, tak som priblyžne sa nasmeroval na laz a bezhlavo išiel cez blato, kamene a krovie. Prišiel som tam napil sa s potôčika a špinavý došiel k chate, tam som sa umyl a prezliekol, vykrikoval som od šťastia, že som dokázal výskyt vlka v tejto lokalite , lebo nik neveril, že tam vlci sú aj doteraz, niekto a niekde sa vraví, že ano , inde zas že nie. Inak vlka som už videl v aj asi rok aj niečo dozadu, ked som spal v aute pri chate , lebo som sa do chaty nezmestil spať a ráno ked som išiel z auta von na wc som ho uvidel stáť na ceste pri potoku asi 70m odo mňa, kukal sa na mňa ako veľký pes asi niekoľko sekúnd potom sa zvrtol a utekal do zadu a do lesa hore preč. Aj tedy som sa bál, nikto mi neveril, lebo že to mohol byť pes a pod. No a pred obedom som valil rýchlo za kamošmi sa pochváliť, jeden s nich tiež chodí do prírody a o toto sa dosť zaujíma, ved preto sme taký dobrý kamaráti. Ach len som dostal defekt asi od starého hrdzaveho plotu, časť som našiel v kolese v pol centimetrovej diere. Tak som išiel pešo, trocha ma zobrali dedkovia na aute, ale potom som už išiel peši a to 35km asi 7 hodím po hl.ceste vedľa bicykla, nikto ma neoviezol, bol som hladný ,smedný a ubolený, trocha som si oddýchol a najedol čo ma po ceste stretlo. Kamaráti si kukli čo som natočil, lebo bez videa mi neverili až tak moc, najprv som povedal že som to nenatočil, proste bolo fain a dobre, naposede som bol ešte 3x ale blýzko pri chate, kde som videl len troch 16-storákov, diviakov, líšku a počul v noci otravnú sovu. Trocha som bol namosúrený ale dobrý zážitok a pekné video s akcie na posede mi to teraz vynahradzujú. Bol som to na kopci vysokom zhruba 829 m n.m., na lúčke pri lese, ten vrch sa volá Končina a je pri dedine Valaská Belá, okr. PD, kraj TN v pohorí Strážovské vrchy. Od tedy mám vlkou rád a chcem aby boli celoročne chránený, pretože ich nieje veľa, až na Poľane a vých.slov. ako aj v Tatrách ich je celkom normálny počet. Chcem ešte toho veľa pofotiť, natočiť, a pobehať a aj nejakého medveda i ked to nieje také ľahké a bezpečné, ked som sám bez niekoho, som potom dosť bojazlivý a smutný. Dakujem Vám za prečítanie môjho zážitku v tomto príbehu, majme radi prírodu, a dik tejto stránke -je super! Som : mbvb1156
počet zobrazení: 2 404
počet hlasov: 1
kategória: iné

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?