Heming hunting
dnes je štvrtok,  18. apríl 2024,  meniny má Valér,  spln: 24. apríl 2024,  dnes východ slnka: 04:52,  dnes západ slnka: 18:38
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

PASCE na líšku, kunu, tchora,... - diskusia

autor: off wato
pridané: 9.12.2009 13:10
Dobrý deň, máte niekto skúsenosťou vyrobiť pascu na lapanie škodnej zveri? Mám na chalupe kunu a aj líška šarapatí v dedine a nemôžem strieľať, keďže je to v strede dediny? prosím vás o radu, prípadne detajlné foto spúšťacieho mechanizmu, ktorý sa Vám osvedčil. walo@pobox.sk dakujem
počet zobrazení: 59 471
počet hlasov: 0
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

komentáre

zoradiť
off lacik, 5.10.2012 o 16:34

zivot- a ak by vam zacala nejeka ta kuna ,ci liska kradnut sliepky,vtedy uz sa moze chytit? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Poacher, 5.10.2012 o 15:34

zivot - ohľadne spávania kuny vo Vašom aute, je to v pohode, kým neprídete do teritória inej kuny napr. na jednu noc, potom sa nebudete stačiť čudovať čo sa bude diať s Vašim autom :-D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off borgeo, 5.10.2012 o 15:10

je naozaj hrozne, ze kocurika malickeho cvaklo cez konecnik.. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rado100, 5.10.2012 o 14:33

Každý hospodár vie, že ak má kunu či tchora na dvore tak mu sliepky miznúť nebudú. Na domácom dvore neloví aby na seba(hniezdo,mladé)nepútala pozornosť, ale na susedných dvoroch to je už iná pesnička. Susedia musia byť šťastný ak ich ty doma toleruješ. V druhej časti tvojho príspevku som sa akosi stratil. Nepochopil som ten zmysluplný tok myšlienok. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off zivot, 5.10.2012 o 13:59

Dobry den,, citam vase prispevky iba teraz , ziju nam na dvore lasice.kunu som dlhsie nevidela ale nezmizla nam ani jedna sliepka ani vajicka nam nemiznu.. vidievam ju bezne vecer.. aj mi spava v aute .. skodu mi nerobi. nemam dovod ju lovit ked ju ulovite co s nou robite ju zastrelite.. alebo co s nou robite.. si myslim ze priroda sa selektuje sama minule som videla zranenu lasicu ako skakala bola zranena.. cely zivot len riesite co ako zlikvidovat.. vsetko je pre vas skodna.. Nemam rada polovnikov , pretoze na to musi mat clovek povahu zamierit a zabit zviera co sa zivi uplne samo.. Rozhodovat o jeho zivote .. len tak pre zabavu nevidim ze by polovnik bol hladny.. alebo mal vztah k prirode mam suseda polovnika co cely zivot pokladal zelezne klepce.. choval lisky v zajati auta VB tu chodili myslim si ze obchodovali spolu s tym ako tovar.. zvieratkam lovil klepcami bezne ich nosieval v rukach cca 6 kusov.. dva roky do zadu tu bola tiez liska.. najskor zmizla ich macka zrejme na nu ulovil tu lisku lebo sa priznal potom ze zabil lisku lebo mala prasinu ale neodovzdal ju.. pracovnicke SZ MS ta to potom poprela aj ked maju pracovne telefony stacilo aj teraz sa da vyziadat vypis hovorov ci mu volala viem aj den aj cca hodinu vecer mu volala z obce si brala cislo na neho teda viac ludi o tom vedelo.. dceru ma na policii jednali so mnou ako so zlocincom.. mne prislo stiahnute zviera z koze kocurik cvaknuty cez konecnik a cele vylucovanie.. cely chvostik mal stiahnuty aj slachu bolo vidno a na chrbte oddelenu kozu.. bol v soku po poklesu tekutin a mozno aj krvi tazky priebeh aj potom.. a nestastie na lekarov a aj na hlupu ochranarku.. co sa tam drzi zubami nechtami inak by bola nezamestnana.. sedi na zadka a z internetu tam posiela ppripady do vykazov.. Velmi som si zelala aby sa mu to vratilo veru keby som bola muz tak si to vybavim rucne s tym clovekom.. a cely zivot celucky takto triznit takto hnusne dokonca este sa priznal ze uz pol roka jastraba nahana v zahranici by dostal dozivotny zakaz tej cinnosti to len tu slovaci su ako cigani.. este horsi cigan je lenivy aj na to drasticke.. ale slovak zo vsetkeho vytazit .. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off patriks, 15.6.2012 o 0:39

zdravim nechcem tvrdit ze to bude fungovat na 100% ale mne to vyslo uz zopar krat.pracujem na farme kde mame aj nosnice.kazdy vecer sa zatvaraju do kurina a rano zase vypustaju von.len co boli sliepky vonku a kamarat odisiel k dalsiemu kurinu pocul sliepky kotkodakat(liska uz uradovala)na dalsi den rano som bol 2 hodiny predtym ako sa sliepky vypustali pri kurinoch(v ukrite)len co som sa usadil zbadal som pohyb v krikoch(liska)sadla si na okraj a cakala.kamarat prisiel vypustil sliepky a odisiel ako sme sa dohovorili.ked bol asi 100 metrov od kurina liska vystartovala po slipkach zadrhla jednu a to bola jej posledna.takto som strelil uz asi 4. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off FOXxi, 14.6.2012 o 20:15

Chlapi už ma to dožralo. Za 14 dní 21 sliepok v prdeli. Liška zoberie z 20 kuskov 6-7 odvlečie ostatne necha tak ako keby si ich nechala vykrmiť. Mám nastavenu aj pascu no bez úspechu. Živé sliepočky sú babužnícka pochúťka. Mám taký dojem že sa mi až vysmieva. Asi po pol hodine až hodine po plienení som bol so psom na stope no nezašli sme ďaleko stihol nás dážď a v hústom poraste sa nedalo ďalej isť po stope. Už mám nervy a som v koncoch. To aby som s brokovnicou sedel na pántoch a čakal kedy príde zas. Berie to za bieleho dňa ........ no fakt neviem ako si s tým poradiť. Dám na každú rozumnú radu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jozefpetr, 22.5.2012 o 7:46

Lov zveri - ziskavanie zveri odstrelom odchytom poľovnými dravcami alebo pomocou fretky. Podľa § 65 ods. 2 písm. b) zákona o poľovníctve Zakazaným spôsobom lovu zveri je: chytanie do pascí, ktoré sú založené na princípe naselektívneho odchytu alebo za určitých podmienok chytajú neselektívne.( porušenie je § 310 tr. zákona) Lov zveri na nepoľovných pozemkoch nie je možný, pokiaľ nevydá OLÚ mimoriadné povolenie lovu podľa§ 56 ods. 7 zákona opoľovníctve. Povolenie na lov zveri je povinný mať každý za účelom lovu zveri. Takže páni, veľmi opatrne s tými pascami aby sa Vám to nevypomstilo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off marcelbyk, 21.5.2012 o 22:15

ja pouzivam drotenu pascu na chytanie listat , dam tam jedneho udenaca pascu dva metre od nory. stara tam samozrejme nevleze ale mladata aj dve naraz som uz chytil , dolezite je pascu dobre zamaskovat pred ludmi lebo nic viac nepotesi ako ked dostane nohy ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off musaka, 6.12.2010 o 17:14

Ja som kúpil drevenú aj drotenu pascu od slovenskej firmy KOVO s.r.o. z eshopu odkaz odkaz majú tam veľký vyber pasci na živý odchyt zvery a škodcov.Dá sa u nich aj zaobstarať zaujímavý nosič na ťažné zariadenie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off MAX2, 30.9.2010 o 8:33

Súhlas s Pavianom. Drevo je drevo. Kovová pasca z Brezovej sa mi tiež okrem mačiek bez úpravy neosvedčila. Kuna ako som už napísal bez úpravy dvierok a sponej časti sa dostala bez problémov von. Líšku do takejto pasce nedostaneš. Kovu nedôveruje. Drevo na pascu je najlepšie neupravené, alebo zo starých dosák so starým náterom. Zásadne drevo čerstvo nenatierať. Inak než dostane istú "patinu" mal by som sa načakať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on pavian, 29.9.2010 o 16:40

Edu, mal som ju aj ja, ale tiež som chytil iba mačky a ešte mi ju nadôvažok aj ukradli. Drevo má niečo do seba, priemerne technicky zdatný človek takúto pascu vyrobí a ešte ho to aj poteší, keď do takto sebou postaveného diela aj niečo chytí... Dobrá návnada sú ryby (smradľavé :), vajce (tchor) na kunu teraz na jeseň aj ovocie (mne sa osvedčili sušené slivky). Na líšku treba pascu väčšiu, tá moja má 1x1x1,5m s padacími dvierkami, je železnej konštrukcie s oceľovým pletivom 2 mm hrubým. Treba byť však hlavne pri chytaní ktorejkoľvek zveri trpezlivý a vybrať vhodné miesto... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off musaka, 29.9.2010 o 12:02

Ja som kúpil pascu od slovenskej firmy KOVO s.r.o. z eshopu odkaz majú tam veľký vyber pasci na živý odchyt zvery a škodcov.Dá sa u nich aj zaobstarať zaujímavý nosič na ťažné zariadenie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 22.12.2009 o 16:33

Ja som kúpil parádnu pascu od výrobcu z Brezovej pod bradlom .Uˇž si nemamätám výrobcu ale na google ho nájdeš . okolo 30 € stala .Pošle ti ju na dobierku . Za 30€ vôbec neuvažuj trapiť sa a vymýšlať vymyslené . Dáš tam hlavu údenáča a vychytáš všetky mačky v okolí :)) Ja som chytil aj ježka :) Okrem mačiek sa mi nič iné nepodarilo lebo som ju nedal na správne miesto . Pasca je veľmi spolahlivá a dostatočne veľká . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off MAX2, 16.12.2009 o 8:58

V poslednej dobe mi akosi nezostáva času chodiť pravidelne na tieto stránky. Občas si niečo prečítam, pobrblem, zanadávam... Už ma ani nijako neirituje laická verejnosť samopasovaná na ochrancov prírody a všetkého živého, ktorá stále rýpe do poľovníkov ako zloduchov, ktorí strieľajú úbohé zvieratká. Na takúto poznámku reagovali deti z nášho krúžku, keď jednej panej so psom voľne pobehujúcim po poli vysvetlili poslanie poľovníctva. Neznalosť sa dá pochopiť, ale ľudská omedzenosť sa ťažko chápe... K tomu, čo napísal ako odpoveď na ironickú otázku rys2 (otázku bez elementárnych znalostí danej problematiky ) niet čo dodať. Vysvetlil to podľa mňa dostatočne. Múdry pochopí a tomu, kto nepochopí azda treba len kondolovať...
Ale k téme. Chytanie malých šeliem – kuna, tchor mi nerobí vcelku žiadne problémy. Je možno ich chytať do pascí z pletiva, alebo drevených pascí, ktoré zviera neusmrtia a zostáva v nich živé. Treba ale tieto pasce denne kontrolovať, aby sa zver netrápila hladom. Lepšie sa mi osvedčili drevené pasce. Predsa len pôsobia prirodzenejšie. Ako materiál používam obyčajné dosky bez náteru, ktoré nechám nejakú dobu voľne vonku, aby chytili trochu „patinu“, aby toľko nesvietili v okolí. Do takejto pasce kuna, alebo tchor vojdú dôverčivejšie ako do pascí z pletiva. Ja nikdy nenastavujem pascu „na ostro“, ale najprv „naučím“ kunu do pasce chodiť. Používam ako návnadu vajcia, alebo kúsky ryby. Najprv pascu „vyslepím“- zaistím vchodový otvor a keď mi dva, tri dni po sebe kuna návnadu bez problému zoberie, nastavím pascu už „na ostro“ a kuna, alebo tchor sa chytí.
Chytal som kuny aj do pletivových pascí, ale typ pasce, ktorý som mal k dispozícii mal dosť citlivý mechanizmus, takže keď sa kuna dotkla pasce aj z vonkajšej strany, tak sa pasca zatvorila a trvalo dlho, kým získala znovu dôveru a chytila sa do pasce. Tieto pasce mali aj tú chybu, že kuna sa dostala z pasce von, pretože pružnosť pletiva umožňovala medzi spodkom pasce a dvierkami z pletiva kune prestrčiť hlavu a tak sa dostala von. Než som na to prišiel, tak to chvíľu trvalo a bolo pár sklapnutých pascí prázdnych. Preto som dno pasce a spodok sklápacích dvierok zosilnil pásovinou a trochu znecitlivil sklápací mechanizmus tak, aby sa dvierka zatvorili až po dotyku kuny s návnadou vo vnútri pasce.
Líšku som do takejto, aj keď primerane veľkej pletivovej pasce i napriek viacročnej snahe nechytil. Líška takejto pasci nedôveruje. Lepšia je drevená pasca, ale i tak to chce zachovať uvedený postup a hlavne trpezlivosť. Pravda okrem kuny, tchora, líška sa chytí aj mačka. Keď som nechcel, aby naše mačky do pasce chodili, tak som zobral milú mačku a tak, ako bola v pasci som ju vykúpal v sude s vodou. Trochu drastické, druhýkrát do pasce neliezla... Dobré návody aj s nákresmi drevenej pasce sú na stránkach časopisu „Myslivost“. Samozrejme aj kniha doc. Letošťáka dobre poslúži. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 15.12.2009 o 22:34

Kuna skalná, tchor – s odchytom týchto šeliem, ktoré páchajú výrazné škody hlavne na domácich zvieratách si určite poradíš a budeš úspešný, pretože tieto majú svoje prechody a hlavne svoje návyky – režim. Líšku ale podľa mňa je chytiť podstatne ťažšie, tá je nedôverčivejšia a prezieravejšia :-)) ale tiež sa dá. Pred vyše 30 rokmi som poznal už dnes nebohého miestneho poľovníka zo starej školy, ktorého na dedine vždy volali susedia, keď mali problém – keď im tchor alebo kuna podrhla hydinu, resp. zajačikov. Alebo kradla slepačie vajcia. Tento PÁN poľovník bol VŽDY v tomto spôsobe lovu úspešný. Bol skrátka majster. Mimo iného vlastnil bixku Tichý, Mor. Ostrava, kombinovaný hlboký gravír, bočné platne, zlatené ukazováky – 9,3x72R/16 + 16/16 – prekrásna zbraň. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off wato, 15.12.2009 o 21:16

Áno, publikáciu Poľovnícke pasce v histórii polovnictva som videl, zaujimava publikácia, ale su tam z velkej časti staršie spôsoby chytania a lapania zveri. Ďakujem páni za radu. A k vyjadreniu aaa1 - neviem sa inak zbaviť škodnej v zastavanej časti - len jej lapaním do pasce (sklápaciu plánujem vyrobiť)! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.12.2009 o 17:27

aaa1- máš pravdu, trápenie zvierat je postihnuteľné. Lenže tu sa píše a hovorí o pasciach ako takých – NIE takých, ktoré zakazuje zákon. Preto sa s tebou ťažko debatuje, ako ti už správne napísal cita. Poľovník a ochranca prírody VIE, aké pasce sa môžu zákonne používa. Preto si hneď nemysli a nenamýšľaj, že keď počuješ slovo pasca, že je to niečo zlé. Sú siete, rukávniky, schlopce, padacie pasce atď atď, ktoré NEMAJÚ za cieľ zviera usmrtiť, zraniť ho, alebo spôsobiť mu šok. Takto sa robí bežne odchyt príslušnej zveri a táto sa vypúšťa tam, kde je potreba zazverenia, ale aj iných dôvodov. Ale to ti asi nič nehovorí – škoda. Niečo podobné je aj pri narkotizačných strelách, ktoré neslúžia na usmrtenie zvieraťa, ale LEN na jeho výskum, prípadne vypustenie na iné, nezazverené, resp. bezpečnejšie miesta. Čo sa týka zakázaných a nedovolených pascí, tieto sú napr. nášľapové železá, berlínske železá, tlčky, oká, trojháčiky. Áno, zákon tieto prísne vylučuje z ich používania, pretože zver sa trápi aj niekoľko dní. Uvedené používali pytliaci a nesvedomití ľudia, ktorí s poľovníctvom nemajú nič spoločné! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

správca admin, 13.12.2009 o 16:33

aaa1 = greenKorektor a jeho záujmom na tejto stránke nie je nič iné, iba urážať druhých ... treba ignorovať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on cita, 13.12.2009 o 12:31

Milý aaa1, je vhodné si nejprve patřičné zákony alespoň v globálu nastudovat a teprve potom se k nim vyjadřovat. Ale Ty holt jsi hňup a tím už asi vzhledem k uvedenému věku v profile zůstaneš. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off aaa1, 13.12.2009 o 1:45

Pozivanie pasci ma len utvrdzuje v tom, ze by sa mala o vasu cinnost spolocnost viac zaujimat - trapenie zvierat nie je nahodou trestny cin ? - co nam na to odpovie miestny specialista na trestne pravo rys2 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 12.12.2009 o 15:04

Áno, má názov: Poľovnícke pasce v histórií lovu zvere – od autorov Ľudovíta Letošťáka a Antona Krištofa – vydavateľstvo EPOS ( 109 strán ). Sú tam celkom zaujímavé veci, ktoré by poľovník mal vedieť, resp. ovládať – aspoň okrajovo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on cita, 9.12.2009 o 22:46

Teď je na Aukro na prodej kniha z 50. let Tlumení škodné zvěře. Je to dobrá kniha, určitě tam získáš inspiraci. Dále v 60. letech vycházela v Myslivosti rubrika Chytře na škodnou, taky dobré, hlavně různé spouštěcí mechanizmy pastí. A konečně nedávno vyšla na Slovensku též dobrá kniha s touto tematikou. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov