dnes je pondelok,  21. máj 2012,  meniny má Zina,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:02,  dnes západ slnka: 20:23

243 Winchester verzus 6,5x55 SE - diskusia

autor: michal89
pridané: 21.1.2011 0:21

Zdravím kolegovia. Zaujimaly by ma účinky týchto nabojov hlavne na jeleniu a dospelu diviačiu zver a ktory z nich je vhodnejší aj na strelbu nad 100 metrov na uvedenu zver a prípadne v akych laboraciach.. Dakujem..

počet zobrazení: 3 998
počet hlasov: 0

komentáre

MAX2, 1.2.2012 o 10:48

Kaliber 6,5x55 SE vlastním od roku 2002 ( presnejšie povedané vlastní ho už moja dcéra, ja som len spoludržiteľ zbrane ). Používam ho na lov srnčej a diviačej zveri a líšok. Mám rád tento kaliber, pretože streľba s ním je veľmi príjemná. V pohode s ním poľuje aj dcéra, pravda pokiaľ jej to materské povinnosti dovolia. V podstate o tomto kalibri bolo všetko napísané a voľba, resp. uprednostnenie tohto kalibru pred 243W je dostatočne podložené a zdôvodnené. Súhlasím s Andrejom, ktorý doporučuje strelu Nosler Partition od Normy, strela má dostatočnú energiu a váhu aj na väčšie kusy vysokej a čiernej. Ale ja osobne na túto radšej 30-06. Istota je istota (i keď možno z mojej strany je zvyk železná košeľa). Parádnu poučku hodil Lycan, to naozaj netreba komentovať. V podstate takto poľujem aj ja. Super zhrnutie podal kohut64. Dôležité je skutočne dobre trafiť. Ak dobre netrafíš, tak nepomôže ani 30mm podkaliberný náboj do kanóna. Polemika o podlievaní, alebo nepodlievaní a odbiehaní je podľa mňa úplne zbytočná. Záleží na tom ako trafíš, či zver je v pokoji, nadýchnutá... je to skutočne individuálne. Ulovil som srnca, zostal v ohni. Samozrejme „durchovaná rana“ na komoru bez zásahu rebra a ako sa u nás hovorí „ podlété to byuo jak sviňa“. Inokedy srnec s „chytenými rebrami“ bez podliatin. Raz lanštiak po zásahu na komoru v ohni. Inokedy srna s prestreleným srdcom ( ako tá kačica čo hovoril o nej Mistrík ) odbehla asi 80 metrov. No, a teraz hľadajme príčinu a buďme chytrí. Je to skutočne individuálne. Týmto kalibrom, celoplášťovým strelivom rád lovím líšky. Zadarí sa aj naväčšiu vzdialenosť pre dobrú balistiku. Len ten celoplášť trošičku upravím ( ale ma neprezraďte ), aby kožušinka zostala pekná, veľmi neporušená a aby líška po zásahu neodbiehala ďaleko. S týmto kalibrom z mojej strany vysoká spokojnosť. Vrele doporučujem.

Rimo, 31.1.2012 o 19:35

ja osobne polujem s 308. W ale oco dlho roky pouzíva 6,5x55 SE a este sme nemali problem, pri dobrej rane zver odbehla max. cca 50 m a kto nevie strielat tomu nepomoze ani delo :):):)

michal89, 30.1.2012 o 23:45

tak je za mnou prva odpolovana sezona s novou 6,5-polkou a mozem povedat ze som z vyberom kalibru a najme streliva nadmieru spokojny...pouzivam doppelkerny od RWS-ky. posledny ulovok, jelen cca okolo 200kg zostal po rane na vysoku komoru v ohni ale najzaujimavejšie bolo že pri drani sme usilovne hladali kade gulka isla :D v podstate bolo nulove poškodenie zveriny.. inac zatial vzdy priestrel tak gulku este nemam ziadnu odlozenu.

kohut64, 30.1.2012 o 22:46

V poriadku Peter. Názory Foxmen-a sú iba "z počutia", preto ich treba aj tak brať, napriek tomu s časťou "jeho" príspevkov sa dá súhlasiť. Opakujem, 6,5 x 55 je vydarený kaliber, použiteľný na akúkoľvek u nás žijúcu zver. Toto konštatovanie mám podložené tým, že uvedeným kalibrom lovím. Osobne však pri love jeleňa v ruji (rozumej v ťažkom teréne a, samozrejme bez snehovej pokrývky ) dávam prednosť silnejšiemu kalibru - v mojom prípade 7 x 64. Ozvi sa mi cez poštu, rád si s Tebou vymením poľov. skúsenosti.

namor676, 30.1.2012 o 21:45

Nechápem aký je rozdiel medzi do 100kg a pod 100kg

Jager68, 30.1.2012 o 21:40

kohut64 napisal som to dost neadresne...suhlas..,..tonny tam spominal Vulkan s E cez 2000J..co Norma nema....Mal som to viac konkretizovat. V podstate to Foxmen zhrnul na 100%

kohut64, 30.1.2012 o 20:51

A čo tým chcel "Jager68" povedať ?

Jager68, 30.1.2012 o 20:38

Ani Norma Vulkan 10,1g nema na 200m energiu 2000J odkaz

majko82, 30.1.2012 o 20:34

diskutabilná téma , ja vlastním 243W a strielam prvého partizána 6,5g a zostáva všetko v ohni max odbehlo 20m aj vysoká aj diviak

nimbus, 30.1.2012 o 20:07

6,5 x 55 SE vlastním asi 7 rokov. Zatiaľ som neriešil žiadne váhové obmedzenia. Padajú jelene aj diviaky ( najväčší cca 200 kg), max dohľadávka cca 50 m. Maximálna spokojnosť z mojej strany.

kohut64, 30.1.2012 o 19:59

Kaliber 6,5 x 55 môžem doporučiť z vlastnej skúsenosti ako dostačujúci pre lov všetkej, u nás sa vyskytujúcej raticovej zveri. Sám mám guľovnicu v tomto kalibri. Uprednostňujem ju pri love holej jelenej zveri a diviakov do kategórie lanštiak. Po vyše 20-tich rokoch používanie streliva istej nemenovanej značky, lovím s touto zbraňou strelivom Norma VULKAN 10,1 g., s týmto strelivom som veľmi spokojný (ranivosť, šetrnosť k divine) zbraň má navyše aj výbornú balistiku. Streľba je veľmi príjemná, zbraň má citeľne menší spätný ráz, na aký som bol zvyknutý pri druhej guľovnici (7 x 64). Znakovanie zveri po rane je dobré a po komorovej rane mi zver zostáva v ohni, resp. odchádza do cca 20 m. Veľmi dobre rozumiem "michalovi89",ktorého týmto pozdravujem, pretože aj ja už používam moju 7 x 64 , s ktorou som za tie roky "niečo" ulovil, naozaj len pri love jeleňa, prípadne spoločných poľovačkách na diviaky.

michal89, 16.11.2011 o 22:33

tak dilema je už davnejsšie vyriešena :D zatial po 6,5x55 se všetko v ohni.. dokonca aj pri zasahoch na zadnu komoru co ma sameho prekvapilo..najdalej na 170 metrov 2 rany a lanštiak a prasa v ohni.. prijemna strelba a do dvesto metrov pada gulka tam kde mierim.. samozrejme k tomu treba dobru optiku a pevne ruky :D .. dokonca som skoro ulne prestal použivat 8x57 js

FOXMEN, 16.11.2011 o 6:54

Lycan....opravdu zajímavé přirovnání(nedělám si srandu)...ty dvě veličiny, hmotnost-vzdálenost......a přiřazení ráže........je opravdu vístižné......myslím si že jsi přišel na geniální rovnici - jo fakt dobrý,je to na zamyšlení a dá se s tím pracovat....myslímsi že spousta vášnivých lovců to ve své praxi zohlední....ode mě máš ..1*.

Lycan, 15.11.2011 o 22:41

ja som maximálne spokojný

lanus, 15.11.2011 o 21:05

Lycan - Veľmi výstižná poučka,aj ja som sa jej držal vyše 25 rokov ,ale u 223 Rem. !!! (243 Win. musí mať na viac !).

horarstevo, 15.11.2011 o 20:00

......stale mi to vychadza ,,do 100 kg :-)))"....v podstate mas pravdu.

Lycan, 15.11.2011 o 19:50

som majitelom 243 win už pár rokov a asi najjednoduchšie by som to povedal takto "do 100m do 100kg,nad 100m pod 100kg":)

243WIN, 15.11.2011 o 15:31

Souhlasím s Foxmenem,obě ráže výborné, ale pro uvedenou zvěř je potřeba silnějších ráží. Mimochodem střelbu i nad 100m zvládne jakákoliv dostupná ráž nastřelená na ONV. U 243ky by se spíše hodilo uvést i nad 200m.

FOXMEN, 15.11.2011 o 9:13

JO.V POHODĚ MÁŠ PRAVDU........10.1-NORMA -VULKAN......JE TO TAM......ALE VĚTŠINOU DO TÉTO RÁŽE SE POUŽÍVAJÍ .9.GRAMOVKY....VULKAN JE VIJÍMKA JINAK JE VŠE POD ...2000J...NAPŘÍKLAD VE ŠVÉDSKU(TAM TO VZNIKLO)A MAJÍ TO I OSTATNÍ SEVERSKÉ ZEMĚ ,JE ZAKÁZÁNO LOVIT LOSA A SOBA,RÁŽÍ 6.5X55SE S MENŠÍ GRAMÁŽÍ STŘELI NEŽ> 10...SAMOZŘEJMĚ PLATÍ TO PRO VEŠKERÉ SLABŠÍ RÁŽE KTERÉ NEDOSAHUJÍ VE 200 METRECH VÍCE JAK 2000J...JÁ SAMOZŘEJMĚ NEDISKUTUJI O PERFEKTNÍ KVALITĚ TÉTO RÁŽE...ALE NA VĚTŠÍ A TĚŠŠÍ ZVĚŘ BYCH SE TÉTO RÁŽE VYVAROVAL..MŮŽETE NAMÍTAT ŽE JE TO SEVERSKÁ RÁŽE , ANO TO JE ,ALE JE POTŘEBA SI UVĚDOMIT,ŽE TATO RÁŽE VZNIKLA A BYLA VYROBENA PRO VOJENSKÉ ŮČELY(PRO ŠVÉDSKOU ARMÁDU,KDE SE V SAMONABÍJECÍCH KARABINÁCH POUŽÍVALA AŽ DO KONCE 80.LET)...ALE NAKONEC ZDOMÁCNĚLA A SPOUSTA LOVCŮ JÍ TAM POUŽÍVÁ DO DNES.A OZNAČENÍ ( KUCHYŃSKÁ RÁŽE) S PROMINUTÍM NEBERU....PRIORITA,JE V TOM ZVĚŘ CO NEJHUMÁLNĚJI USMRTIT A NÉ DOHLEDAT PO HODINĚ 170 KG.JELENA 400 METRŮ OD NÁSTŘELU ABY MĚ JEŠTĚ ODKAZOVAL.....TO SI MYSLÍM ŽE NENÍ KOŠÉR.........JINAK SAMOZŘEJMĚ PROTI TĚMTO RÁŽÍM NIC NEMÁM A JSEM JEJICH FANOUŠKEM ,ALE NÉ NA SILNĚJŠÍ VITÁLNÍ ZVĚŘ....OD TOHO JSOU PROSTĚ JINÝ KOULE.

tonny, 15.11.2011 o 8:07

Foxmen- 6,5x55 SE Norma vulkan 10.1.g-E 100 - 2641 J, E 200 - 2103 J.Dříve jsem měl 7x57R. U 6,5x55 SE vždy výstřel (né jako o 308).Když jsem jí kupoval slyšel jsem různé názory.Zejména, že jde o kuchyňskou ráž (nepoškozuje ve velké míře zvěřinu).

FOXMEN, 15.11.2011 o 7:44

JÁ SE MUSÍM PŘIZNAT ŽE ANI JEDNU Z TĚCHTO UVEDENÝCH RÁŽÍ NEVLASTNÍM,ALE JE PRO MNĚ ZÁHADOU VĚC JEDINÁ,JDE TI O JELENÍ ZVĚŘ A O DOSPĚLOU ČERNOU ZVĚŘ A TUTO ZVĚŘ BY SI CHTĚL TĚMITO RÁŽEMI LOVIT I NAD 100 METRŮ....MŮJ NÁZOR JE TAKOVEJ ŽE TYTO DVĚ RÁŽE JSOU PERFEKTNÍ NA PŘESNOU A DELŠÍ STŘELBU........ALE CO SE TÝČE ZVĚŘE, LOVIL BYCH S TÍM ZVĚŘ ŠKODNOU A SRNČÍ.PROSTĚ NA JELENÍ A ČERNOU DOSPĚLOU ZVĚŘ, NAŠI DÁVNÍ KAMARÁDI KONSTRUKTÉŘI VYVINULI A ZKONSTRUOVALI JINÉ(SILNĚJŠÍ)RÁŽE.JE POTŘEBA SI UVĚDOMIT.......ŽE OBĚ RÁŽE JSOU RYCHLÉ A PŘESNÉ..243 V TOMHLE VEDE...ALE NA DRUHOU STRANU...TA ENERGIE NAD 100 METRŮ TO JDE UŽ PAK RAPIDNĚ DOLU U OBOU RÁŽÍ POD 2000, A TO UŽ NENÍ KOŠÉR NA SILNOU A VYTÁLNÍ ZVĚŘ JAKO JE JELEN NEBO DOSPĚLÉ PRASE, ANO SAMOZŘEJMĚ PŘESNÝ ZÁSAH A NENÍ CO ŘEŠIT....ALE TA DOHLEDÁVKA TAM BUDE FURT......A TU TI MOC U URČITÝCH CHVÍLÍCH A LOKALITÁCH NEPŘEJU......(JE TOTIŽ ROZDÍL JESTLI DOHLEDÁVÁŠ 50 METRŮ -NEBO 200METRŮ)

martin1530, 14.11.2011 o 19:58

zdravím ja mám tiež 243 WINCH. a nemám problém diviak na ranu maximálne od nástrelu odbehol 50 metrov a zasiahol som ho na zadnú časť nevýhoda že strelu odkloní menšia halúzka ale myslím si že to asi každý kaliber bude mať odchylku.Divina vôbec nieje poškodená používam SB 6,5g ale teraz som kúpil 6,8g tak skúsim

tkovanic, 6.11.2011 o 7:47

nad 100 mmetrov nestrielaj s tym kalibrom ako pises,je dost slaby na ciernu a aj na vysoku,pouzi väcsi kaliber napr:7x64 je lepsi na väcsie vdialenosti ja osobne pouzivam 30-06

Rimo, 5.11.2011 o 16:44

tak ako tu bolo spominane vitalnejsia zver odbieha na väcsie vzdialenosti aj pri vybornej rane. Myslim kaliborm 6,5x55 oco s nim poluje dlhe roky ale s dobrym psom to neni problem. Ja som volil radsej väcsi kaliber, mam 308 W a zver mi aj lepsie znakuje pri zasahu a neodbieha, len vynimocne

hunter8, 5.11.2011 o 11:41

243 win.vlastním 25 rokov,/s nim aj 223rem/,243 w.je super raž no vo výnimkách s českým strelivom odchadza zver aj srnčia,v našom reviri skončili poľnohospodári,sem tam nejaký seju príležitostne a začínal som mať problem s trávou v uvedených kalibroch a zastrelením škodnej.Na vzdialenosť nad 100 metrov u jelenej a divičej zveri priemerné oddídenie z nastrelu od 100 do 400 metrov,vlastním viacej poľovne upotrebiteľných psov,tak som to sam dohľadával,vyriešil som to zakupením solo guľovnice kal.8x57 js,a guľobrokovej kozlice 8x57jrs.zatial max.spokojnosť.kaliber volim podla potreby.

michal89, 27.4.2011 o 23:05

na intenzivny lov dospelej jelenej a diviačej zveri mam osmičku... rozhodoval som sa len medzi tymito kalibrami..este 270 win. som bral do uvahy..dakujem za rady...

orol, 27.4.2011 o 21:23

Ako povieš:-o) ja som to uviedol najmä preto, aby zadávateľ otázky michal89 vedel posúdiť medzi 243W a 6,5x55SE. P.s- mal som 243W aj v sólo ZKK 601, aj v GB Brno 500. Je to veľmi slušný kaliber a dá sa. O čosi horšie je to ale pri tých použitiach, ktoré som uviedol dolunižšie 25.04.-20:32

pandur1, 27.4.2011 o 13:16

orol ja by som povedal, že je najpoužívanejším kalibrom na lov losov, hlavne vo Švédsku.

operak, 27.4.2011 o 12:40

Ak sa rozhodneš pre 6,5x55SE tak doporučujem projektil Nosler Partition.Je to veľmi úspešná kombinácia.Laboruje ho napríklad Norma.

orol, 27.4.2011 o 12:34

Myslím nick wolf tu kedysi dal slušný odkaz, v ktorom sa uvádzalo, že v severských krajinách je pri love losov tretím najčastejšie používaným kalibrom na lov losov práve kaliber 6,5x55SE ( po 30-06 springfield ). P.s- Igor, dúfam, že som to nepoplietol :-o)

mibe74, 26.4.2011 o 21:42

Moj kamarat, byvaly spravca na jednej lesnej sprave vlastni rossler titan 6 v kalibri 6,5x55 SE. Ked som sa ho pytal na ucinok, tak mi povedal, ze s vhodne zvolenym strelivom to pada jak po 30-06 a ze aj poskodenie zveriny podobne. Ja taky kaliber nemam, takze len od neho viem...ale na tvojom mieste, pokial sa rozhodujes len medzi tymi dvoma, tak jednoznacne 6,5x55 SE. Ma na tom hodenu optiku uz nepametam, ze aku a ma to na švenk montazi. Predaval to cele tusim za 2300 eur-tak nejako...

lanus, 26.4.2011 o 12:25

V prospech voľby 6,5x55SE je i tá skutočnosť,že sa v rámci zosúladzovania európskych predpisov môže stať 243 Win. použiteľnou na lov raticovej zveri len v obmedzenom rozsahu !

iboo, 26.4.2011 o 0:06

6,5x55SE sa dá "vytlačiť" až na úroveň gulovníc stredného kalibru, čui už váhou striel, alebo energiou, spätný ráz príjemný.Mal som ju pár rôčkov,nejaké skúsenosti mám/na druhú stranu o 243W viem len teoretické znalosti, ale jednoznačne by som volil 6,5x55!

orol, 25.4.2011 o 20:32

Pri streľbe nad 100m na vysokú a diviačiu zver ( obzvlášť ťažšie jedince), na spoločné poľovačky a nočné posedové poľovačky by som do 243W určite nešiel.

nivo, 25.4.2011 o 17:06

Tak 6,5x55 nemám takže nemůžu hodnotit.Win.243 je určitě vynikající kalibr jde s ním ulovit v našich zemích všechno a neměl jsem s ním za 15. let žádné problémi,ale na vysokou a dosp.černou bych jednoznačně doporučil něco jiného např.7x64,30-06,8x57,9,3x62

PETAJKO, 25.4.2011 o 15:01

pavol68 do 243 je najtazsia strela 6,5g?????? A GECO TEILMANTEL 6,8g si este nepocul???? Inak s tebou uplne suhlasim, medzi 243. win a 6,5x55SE (ak nic ine), tak radsej 6,5x55SE!!!

308-Win, 21.1.2011 o 17:13

6,5 x 55 SE

pavol68, 21.1.2011 o 17:01

Moje osobné skúsenosti s 243 W sú asi 7 ročné ( zamenil som za 7x65 R). Je to kaliber s dobrou balistikou, ale malá dopadová energia v cieli vzhľadom na ľahkú strelu ( najťažšia 6,5 g). Dôležitý je výrobca streliva, český SB bol totálne nevhodný( používal som ProAmm), ale možno sa už zlepšili. Ulovil som aj diviačiu zver aj jeleniu, ale boli aj náročné dohľadávky diviakov hoci zásah bol aj na komoru a odbehol aj 200 m a bez psíka stratený kus. Ak nebol priestrel - pri väčšom kuse žiadna farba, alebo len slabo. Ťažšia strela by možno zlepšila účinok na úkor balistiky, ale priemer je nemenný 6,2 mm.Kaliber 6,5 x 55 SE je určite vhodnejší,strely od 6 do 10 g) bal.parametrami trochu lepší ako 7 x 57 R, ale na vitálnu zver by som doporučil silnejšie kalibre 270 W, 308 W, 7 x 64, 30 06,8 x 57 atď. Aj keď ich má skoro každý, určite vie prečo. Aj s "tenkým kalibrom" sa dá dosiahnuť úspech, ale silnejší je bezpečnejší. Aj možná dohľadávka je istejšia. Ale ak chceš vybrať len z týchto dvoch kalibrov tak vhodnejší je 6,5 x 55 SE. Lovu zdar.

BystraLovec, 21.1.2011 o 7:46

Tieš by som radšej zobral 6.5x55SE

Poacher, 21.1.2011 o 7:42

Na zver, ktorú uvádzaš, z týchto dvoch kalibrov jednoznačne vhodnejší 6,5x55 SE. Stačí si pozrieť balistické tabuľky a ďalej netreba vysvetľovať. Ale na pravidelný a intenzívny lov dospelej diviačej a jelenej zveri by som doporučoval ešte o niečo silnejší a výkonnejší kaliber, ako 6,5x55 SE.