dnes je piatok,  18. máj 2012,  meniny má Viola,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:05,  dnes západ slnka: 20:20

úprava doby lovu jeleníc do 3.1.2010 - diskusia

autor: admin
pridané: 9.12.2009 11:37
MP SR povoľuje podľa §72 písm.m) a §56 odst.3 zákona o poľovníctve vo všetkých poľovných revíroch, pre ktoré boli schválené plány chovu a lovu raticovej zveri na rok 2009 mimoriadny odstrel jeleníc v termíne od 1.12.2009 do 3.1.2010 vrátane, do výšky pôvodne schváleného plánu.
MP SR č.4503/2009-720

Aký je Váš názor na túto úpravu?
počet zobrazení: 1 727
počet hlasov: 0
okruh tém: legislatíva
 

komentáre

zobrazené 1-40 z 55 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
MEGAS, 13.3.2010 o 20:52

hunati plch-mirko okmi 18 rokov .jelenice nemaju latent.po2 nemaš vek ani skusenosti.ale to nič ,časom to doženieš.po3 nič som neprehnal(zožrat jelenicu nieje nič prijemne.A po4 čim ich viac ostane tym viac bude jelenov a zhodov a aj penazi,čiže len osoch .no niekto si mysly že pri dnešnej agrarnej situaciji sa budu kotit jak huby po daždi tak sa mily a ešte je tu vlk ktori si vezme čo potrebuje .škody v lesnom hospodarstve?prehnane,ak sa urobi ochrana ktora sa aj viučtovala.nekonzumujte jelenice,jecte radšej jelenčata a špicaky !ale bez jelenic to nebude možne.s pozdravom lovu a chovu zdar

dlzen, 8.1.2010 o 10:19

Niektorí na vysokopostavených miestach nepostíhali splniť plán, tak si termín lovu predĺžili o mesiac, nič zvláštne, len urobili tak ako bolo predtým. Ja som za termín do konca novembra, ako je v novom zákone.

hunaty.plch, 3.1.2010 o 12:34

MEGAS trošku si to prehnal s dátumom, ale OK. Existuje niečo aj latentná gravidita u sŕn, kedy sú oplodnené a plod sa nevyvýja. No som tiež názoru, že v období gravidity, by sa samime už nemali strieľať, mne to tak u jeleníc vychádza cca. 1.12. Nie všetky plánované sa stihnú oficiálne streliť do toho dňa. No dnes to už naozaj končí resp. skončilo, takže do revíru už iba prikrmovať, na škodnú a na diciakov. Lovu zdar v roku 2010

MEGAS, 3.1.2010 o 11:34

3 dni navyše ? keby bolo na mne,lov jelenic by som skratil na 1 mesiac od15.8-do15.9.Lov akýchkolvek samic po oplodneni je nehumánny,neeticky a dokonca i neekonomicky

Super, 28.12.2009 o 16:38

Súhlasím s dominom 135 ,včera vraj jedného chytili na vozíku s jelenicou bez blomby,,,

domino135, 27.12.2009 o 0:01

Tak to zasa nahrava do kariet pytliakom z radov polovnikov....

rys2, 19.12.2009 o 20:57

Do istej miery pokoj jednoznačne treba, to máš pravdu, ale aj zver sa musí udržovať v istej kondícií a zmysloch, aby „nezakrpatela“ a nezlenivela :-) Mimo iných vecí by potom pravdepodobne bola aj veľmi ľahkou korisťou rysa, vlka, medveďa, túlavých pytľiačiacich psov, pernatých dravcov a pod. Okrem toho uhynutej zveri na následky vyčerpania, či stresov nevidieť... Keďže zimný čas začína myslím 21.12. a hlavná poľovnícka sezóna končí 31.12., zver po tomto má naozaj dostatok kľudu a pokoja. Si myslím. Ale možno to niekedy bude tak, ako píšeš.

dolina, 19.12.2009 o 20:23

No keby bolo na mne ,tak od prveho decembra by sa nelovilo absolutne nic.Pohyb po reviri by sa obmedzil na minimum.Stresovanie zveri - to je najvacsia zataz pre organizmus zveri pocas tazkych zimnych mesiacov.Zver ma mat v tomto case totalny klud,a nie aby behala z jednej strany reviru na druhy.

sniper100, 19.12.2009 o 17:28

charašo tavarišči.... vsjo jasno...

batuska, 18.12.2009 o 23:28

sniper100...jasne, ze nejde o tie tri dni...moj komentar skor smerovak k tomu co napisal dzlubo...tiez si myslim, ze strielat lane v decembri uz nie je moralne...i ked je to legalne..ale polovnik s uctou k prirode, asi kohutik nestlaci...tot vsjo

dzlubo, 18.12.2009 o 16:52

sniper100
Pekne si to právnický vysvetlil, taká je skutočnosť. Možno aj otázka od admina nebola napísaná správne, no môj pocit ako nepoľovníka je ten, že jelenice, by sa už v decembri vôbec nemali loviť, je dostatok času do 1.12.
No kým bude prax, že sa budú zatajovať strelené mrazničkové jelenice a aj jelene bez hlavy, tak vždy sa bude plniť plán a úspešne po Štefánskej poľovačke.
Je to až tragokomické, ako poľovníci idú na Štedrý deň prikrmovať a od Štefana a teraz až 3.1.2010 bude v niektorých PZ ako na strelnici. Zrazu sa objavia do teraz nestrelené jelene ale aj jelenice. Kto trochu pozná "prax", tak vie o čom píšem. No uznávam, že na túto stránku chodia skutoční poľovníci a priatelia poľovníctva, tak nikoho sa nechcem dotknúť, lebo registrovaní na tejto stránke, tipujem na 99% sú skutoční poľovníci...

sniper100, 18.12.2009 o 15:53

nie do 31.12. ale do 3.1. lebo §71

sniper100, 18.12.2009 o 15:50

Batuska tu nejde o žiadne tri dni navyše, ako som už spomínal. Nič neobhajujem som PROTI strieľaniu jeleníc v decembri, ide len o to, že preto to tak predlžili nie do 31.12. ale do 31. lebo §71 VYHLÁŠKY Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky z 10. augusta 2009,
ktorou sa vykonáva zákon o poľovníctve, bod (2) hovorí: "Ak deň pred prvým dňom času lovu alebo deň po poslednom dni času lovu pripadne na sobotu alebo na deň pracovného pokoja, možno loviť aj v tento deň. " Čiže 1.1.2010 deň pracovného pokoja - loví sa, 2.1.2010 sobota - loví sa, 3.1.2010 - nedeľa deň pracovného pokoja - loví sa. Tož moje vysvetlenie legislatívy a tak by to bolo, keby bol v platnosti starý zákon. Len pre vysvetlenie, nie pre obajobu..

pavian, 18.12.2009 o 8:10

dzlubo: použil som citáciu tvojho výroku preto, že som chcel na tú vec reagovať, nie preto, že by som si myslel, že tvrdíš, že to tak je ;)

batuska, 18.12.2009 o 2:54

hmm....hmmm...dzlubo pekne si to povedal...ci vam to moralka dovoli....ja si myslim, ze je toho dost, kedy by mala moralka zvitazit nad tym, co dovoluje zakon....tu sa bavime o troch dnoch navyse...ale ja si myslim, bez ohladu nato, ze padnem do nemilosti niektorych lovcov, ze strelit buducu mamicku skutocne nie je moralne...ale zakon to dovoluje, tak naco do toho tahat moralku...ja obdivujem ludi, ktori i ked mozu, riadia sa zdravym rozumom...verim, ze vsetko sa im to vrati.... mozno o par rokov budu mat na muske zlateho jelena...to sa mi to mudruje:-), ze, ked nie som polovnik :-) :-) :-)

dzlubo, 17.12.2009 o 16:32

pavian
kde som tvrdil, že sú všetky jelenice zastrelené aj oficiálne uvádzané v štatistikách ? Viem aká je prax, aj o bezhlavých jeleniciach, aj o mrazničkových. Keďže trocha aj profesne vidím do poľovníctva, taj je mi jasné, že každé PZ je iné. Veď dve vedľa seba susediace PZ s približnou rozloho a rovnakými prírodnými podmienkami majú iné oficiálne čísla ulovenej zveri. Je mi jasné, že tí čo udávajú podstatne nižší odstrel, tak strieľajú na čierno. Ako perličku aj keď od témy môžem uviesť údaj že jedno PZ strelilo za rok 53 ks diviakov a susedné za 2 roky ani jeden kus. Ospravedlňujem sa, že som odbočil od témy, ale právo loviť jelenice do 3.1. 2010 môže byť a je na vás poľovníkov, či vám to morálka a etika dovolí

misoZG, 17.12.2009 o 10:37

jozefpetr áno máš pravdu v mnohých veciach s tebou súhlasím, ja som narážal na to že ľudia z OLÚ mnohokrát ani nevedia kde jednotlivé reviry sú a schvália to čo sa im dá na papieri, pozri sa na všetky príspevky a takmer každý je proti predĺženiu odstrelu

hornet22, 17.12.2009 o 10:30

nie poľovní hospodári ale poĺovnícki hospodári (aj keď je veĺa takých ktorí by si zaslúžili byť poľovnými - teda lovnými), len by som chcel vedieť od jozefpetr, že ako sa OLÚ dostali k hláseniam od poľ. hospodárov o odstrele jelenej zveri keď ešte nie je ukončený poľ. rok, a keď robili prieskum samotné OLÚ tak v koľkých revíroch v SR (chcem to číslo poznať) Ďakujem

pavian, 17.12.2009 o 10:02

dzlubo: "Ty si myslíš ako jediný na Slovensku, že všetky strelené jelenice sú aj oficiálne prihlásené ???" Kde nie sú odstrieľané v praxi, mnho krát sa na papieri sa urobia, lebo niektoré jelene často zhadzujú parohy aj od augusta do konca roka... :((( Tragédia je v tom, že každej holej zveri, hlavne dospelej samičej sa strieľa nepomerne menej než samčej... "Veď prečo strieľať naraz 2 kusy?" Ak to ľudia berú takto, kľudne môžu začať chovať dobytok a budu mať lepší pocit na duši...

dzlubo, 16.12.2009 o 21:58

jozefpetr
To myslíš vážne, že OLÚ mali v tom čase presné info ??? Robia iba s číslamo, ktoré i dodajú poľovní hospodári. Ty si myslíš ako jediný na Slovensku, že všetky strelené jelenice sú aj oficiálne prihlásené ??? Neboj sa, jelenia zver na Slovensku nevyhynie pre dlhší odstrel gravidných jeleníc, čo hrozí, že bude horšia genetika, lebo sa strieľajú chovné kusy a je už jedno akého pohlavia. V časopise PaR už v roku 1979 vyšiel príspevok, že aký dôleýitý je lov na jelenice, aby sa nevystrieľali "chovné" no nič sa nezmenilo... neviem kám to povedie, ale ja už nie som poľovník...

dzlubo, 15.12.2009 o 12:08

Ide o neseriózny prístup, plán lovu jeleníc už mal byť splnený, opäť sa zázrakom začne plniť od Štefanskej poľovačky a teraz až do 3.1.2010 a zrazu budú poľovníci úspešní a plán na 99% splnia

hornet22, 15.12.2009 o 11:58

nový zákon platí od 1.9.09 a už máme výnimku, všetky výnimky sa mi hnusia, tak že aj táto, už koncom októbra robili OLÚ prieskum, a vyšlo im to čo chceli, robili ho tí istí čo schvalovali plány lovu, k pomeru pohlavia len tolko ak je pravdou to čo napísal jozefpetr potom je potrebné si to dať patentovať, a zaoberať sa aj prehliadkou plodov strelených jeleníc, aby sme vedeli či sme skántrili budúceho jeleňa alebo jelenicu, VYKAZOVANÉ STAVY ZVERI sú naprosté bludy, plány lovu taktiež, vozenie ton krmiva do lesa po celý rok to isté, strielanie na krmive hlava nehlava je devastovanie poľovníctva, všetci úradníci z LOÚ sa na to pozerajú a po schválení výnimky si pôjdu zapoľovať, Lovu zdar.

jozefpetr, 15.12.2009 o 11:03

miho
to si ako na to dosiel? alebo z čoho to vidno?

miho, 15.12.2009 o 10:21

Vidno,že tí čo o toto predĺženie odstrelu lobovali,sú najväčší pečienkári. Je to na zamyslenie.

jozefpetr, 15.12.2009 o 10:20

misoZG
prieskum robilo MP SR pred vydaním mimoriadného odstrelu.
a k tomu kto robí plány odstrelu, tak to by si mal vediet však? poľovnícky hospodár vypracováva návrh plánu chovu a lovu a predkladá ho na schválenie na OLÚ. Nie raz su tieto plány absolutne mimo realitu. planuje sa oveľa viac jeleňov v niketorých PZ ako jeleníc, a videl som plány kde si dali odstrel 150 ks, a to len preto že to tak vychadzalo podľa sčítania zveri lebo v tom PZ zimola zver vtedy, možno by bolo potrebné sa zamyslieť nad odbornosťou naších PH, za ktorých nie raz robi plány niekto iný, resp. plánujú presne podľa tabuliek bez toho aby na to išli rálne, ale možno sa tieto veci elminujú založením poradných zborov a chovateľskej rady, ak teda to bude správne chápana úloha ktorú by mali plnit.Potom snaď sa eliminuje zlé plánovanie.

misoZG, 15.12.2009 o 9:28

jozefpetr kto robí tie prieskumy z OLÚ???,

misoZG, 15.12.2009 o 9:26

Presne tak ten dôvod nikto nepovedal, položme si otázku a prečo je to tak že nie sú odlovené???? kto robí plány lovu ??? Úradníci od stola, inžinieri, s mnohými z vás súhlasím Pyree velmi pekne to napísal, doposiaľ sme nariekali že je pokles stavov zveri a teraz keď sa začínajú stavy pomalyčky vzmáhať tak poďme byť hlava nehlava, my nemáme ani najmenšiu šancu odstrel splniť, slovo plniť odstrel sa mi hnusííí

jozefpetr, 14.12.2009 o 17:40

rys2, plne súhlasím, ale potom čo s tým? nebudeme loviť Jeleniu zver? alebo sa bude loviť tak ako to je momentálne vo vyhláške a následne bude Obvodný lesný úrad ukladať pokuty PZ až dôjde k náprave a PZ začnú loviť od augusta. Je tiež myslím na mieste povedať, že jelenice máju v sebe plod už po ruji, aj keď nie viditeľný, ale myslím že ak ju niekto odloví koncom novembra, plod je tam. Ale v podstate som to nepísal preto aby som obhájil výnimku,ale vysvetlil, prečo vlastne MP SR k takémuto kroku pristúpilo, mam tieto info z prvej ruky od jedného známeho.

rys2, 14.12.2009 o 16:02

Jozefpetr, rozumne napísaný príspevok, ale hlavná podstata uniká. Každý predsa vie, že jelenice hlavne v 12- nástom mesiaci ( o januári ani nehovoriac ! ) majú už plod natoľko vyvinutý a výrazne VIDITEĽNÝ, že sa nad tým treba vážne zamyslieť!!! Vždy som si myslel a si aj myslím, že je rozdiel medzi pytliakom a chovateľom poľovníkom. Aspoň tak nás to vždy učili.

lubto, 14.12.2009 o 12:01

norhaj - ľutujem každý kus zveri, ktorý Tvoj "kolega" stretne...

jozefpetr, 14.12.2009 o 9:02

Mimoriadny odstrel jeleníc bol vydaný na základe prieskumov z OLÚ kde do konca októbra bolo za jednotlivé úrady plnený odstrel na ani nie 40 %. Mimoriadny odstrel nenariaďuje loviť, ale dáva možnosť lovu!!!!, plniť plán chovu a lovu. Je tu aj obava, z možného narušenia pomeru pohlavia, z toho dôvodu, že ak sa na Slovensku odstrelí 40% percent plánovaných laní a 95 % plánovaných jeleňov, tak za par rokov, máme dosť veľký problém. Nemyslite?? Ide o prechodný rok, budúci rok, by mimoriadny odstrel už povolený nemal byť, ale treba rátať s tým, že potom si treba upraviť plány lebo ak sa lane nebudú strieľať pred rujou ešte, tak myslím že počas ruje určite nie a po ruji každý jeleniar vie, že jelenia zver vymizne, a ak príde také počasie ako tento rok, tak sa neodstrieľa už vôbec nič. Je tiež na mieste možno povedať, že ak si užívateľ neplní svoje povinnosti vyplývajúce zo zákona 274/2009 Z. z. o poľovníctve , môže mu byť uložená pokuta v zmysle § 78 ods.1, písm. b), tak si to potom zrejme každý rozmyslí , či bude loviť v auguste alebo si zníži plán, alebo budú prijaté opatrenia zo strany štátnej správy.

norhaj, 11.12.2009 o 23:04

JE TO RIADNY BORDEL A SOM PRESVEDCENY ZE 50% POLOVNICKEJ VEREJNOSTI SU NADSENY LEBO NA SNEHU A KRMOVISKACH SA DOBRE STRIELA A SLOVENSKA SELEKCIA : CIM VACSIA TYM LEPSIA A BUDE RIADNE MASISKA V MRAZAKU A NAKONIEC ZACITUJEM JEDNEHO Z MOJHO POLOVNICKEHO KOLEGU ( NO VED POLOVACKA JE HLAVNE O MASE) CO DODAT A TAKYCHTO JE STRASNE VELA .

Pyree, 11.12.2009 o 16:51

ja som nenormalne nasraty na tych debilov tam hore... seru si sami do tych pazravych papul, zakon nadobudol ucinos v septembri a uz ho treba menit... no super staci aby nejaky pytliaci z vissich kruhov zalobovali a predlzia odstrel jelenic aj na cely rok.. HANBITE SA PAAANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pavian, 11.12.2009 o 15:38

Ja s tým súhlasím...

lesnica1, 10.12.2009 o 21:57

nech si urobí názor každý sám, ked bude pri vyvrhovaní vidieť malé jelienča

rychlonohy, 10.12.2009 o 21:45

Je neuveriteľné, že MP SR neudáva dôvod mimoriadného odstrelu jeleníc! "Strieľajte odbukadobuka"

bibik, 10.12.2009 o 20:35

jasom bol rad ked sa dal lov jelenic do konca 11 mesiaca akeby bolo toto tak asi uz nestrelim ponej jeto uz vysoky datum gravidyty tak som zasadne proti tomu .

basta, 10.12.2009 o 10:09

sniper100 máš pravdu,není to příkaz a je to na každém z nás.Jenže co není zakázáno,je povoleno a proto toho hodně lidí využívá,zvlášť ve sdruženích,kde se vysoká celoročně moc nezdržuje a sejde z hor až napadne sníh a to je většinou právě na konci roku.

basta, 10.12.2009 o 10:02

saldro máš pravdu,u nás v ČR se loví vysoká do 15.1. včetně laní a to je úplně o ničem.To už pak klidně můžou schválit celoroční odlov.Je to něco podobného,jak nedávno,když jsme měli schválenou dobu lovu vysoké od 1.7.,neumím si představit co kdo chce v 7 měsíci z vysoké lovit.

sniper100, 10.12.2009 o 9:58

Ale dámy a páni. Je pravda, že je divné najprv ničo schváliť a následne udeliť výnimku (ktorá je vlastne presne tak ako bola stará legislatíva) Nemá to nič so splnom jojobk, pretože v starej legislatíve bolo, že ak koniec doby lovu pripadol na štátny sviatok, alebo víkend, tak sa mohlo loviť ešte aj vtedy a je to terajší prípad. Tu netvrdím, že to obhajujem, len hovorím fakty. Ja som proti odstrelu jeleníc v takomto období. Času na lov bolo habadej a kde ich je veľa tam nemohol byť problém selektívne uloviť dostatočný počet jeleníc. Tak ako ktosi spomenul, nieje to príkaz. Je len na nás a na našom svedomí ako sa zachováme a či budeme strieľať, alebo nie. Ja osobne nebudem, aj keď by som mohol. A je to aj na pánoch hospodároch, či vydajú povolenku, alebo nie.

zobrazené 1-40 z 55 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie