Ktore auto je lepsie posud te sami
Vidím že všetko čo bolo treba je už napísané.Mám skúsenosti s oboma autami,tak dodám len toľko,že keby som si mal vybrať medzi benzínovým samurajom a dyessellovou nivou,tak beriem určite nivu.V teréne je neporovnateľne mäkšia.Slabo zaťažený samuraj je ,,kostitras´´,inak nemám proti nemu nič.A čo satýka tých spomínaných náhradných dielov,tak niva je furt len žigulík a na to zoženieš čo chceš a lacno.
Vidím že všetko čo bolo treba je už napísané.Mám skúsenosti s oboma autami,tak dodám len toľko,že keby som si mal vybrať medzi benzínovým samurajom a dyessellovou nivou,tak beriem určite nivu.V teréne je neporovnateľne mäkšia.Slabo zaťažený samuraj je ,,kostitras´´,inak nemám proti nemu nič.A čo satýka tých spomínaných náhradných dielov,tak niva je furt len žigulík a na to zoženieš čo chceš a lacno. ◄ reagovať
Zo zvedavosti som si pozrel ceny Nivy na bazoši :-))) Neuveriteľné, čo niektorí pýtajú. Niva je všeobecne známa potrebou neustálej údržby. Síce obvykle stačí základný vercajk, ale snáď nepoznám majiteľa, čo by sa v tom neustále nevŕtal. Za tie sumy sa dá kúpiť niečo serióznejšie a hlavne spoľahlivejšie. Bez udania predpokladanej sumy na nákup je to ale len veštenie z kávovej usadeniny. ◄ reagovať
bol som v horach na polovačke a požiadali polovnikov s džipami aby sme vyviezli strelcou.Ked sme sa vracali naspet išli sme po zlej važnici.Prve M.pajero zanim na Nive ja.Pajero zapadlo išiel som ho vytiahnut.Naparadu jak mača som ho vytiahol.No musel som sa ja otočit a jeb.Tak som sa zahrabal že ma muselo tahat pajero a ešte jedna niva.ale inač nedam dopustit na sudruha. ◄ reagovať
stk je jedna vec, treba este originalitu, .... treba pocitat tak ako pisal premvadasz cca 500 E k cene za prihlasenie v sr a najst si cas cele to obehat, nie je to az tak zlozite ale treba mat cas ◄ reagovať
Samuraj nie je zlá voľba, ale skus sa pozriet aj na daihatsu feroza. Spoľahlivý pracant a na dobrých gumach sa dostaneš všade v každom ročnom obdobi ◄ reagovať
Admin o tej Frontere ani nerozmyslaj,ten dieselovy motor je dost nestastny a je to tazke auto do terenu.O priechodnosti sa da dost polemizovat ale myslim ze Suzuki je na tom asi najlepsie,jazdil som Samuraia,vitaru aj jimnyho a nebol nikde problem,mal som aj Nivu ta tiez presla vsade akurat ta spotreba no,ale pri 200km mesacne je to zanedbatelne fakt. ◄ reagovať
ked mame stale prepocitavat spotrebu cenu nahradnych dielov obsah aby bola co najlacnejsia poistka a veci podobne tak chodievajme pesi a mame pokoj ja mam jeepa zere plne nalozeny z vozikom v tazkom terene 16 litrov nafty bud donesiem zrat zvery alebo bude hladna alebo to mozem nosit na chrbate ◄ reagovať
Ale najdeš tam aj nové ak nie tam tak určite na stovkách iných strániek . Tu sú zaujímave vzorky odkaz NOVÉ MT odkaz odkaz ◄ reagovať
Hammer a podobné kraksne, to je tak na americké dialnice a nie do našich terénov. Niva jednoznačne vedie, je to nádherné klasické auto, nepotrebuje nijakú údržbu, len dolievať benzín.Ďá sa kúpiť za výbornú cenu. ◄ reagovať
Vacsinou staci ten benzin, ked nie je akurat cirou nahodou pokazena. Ked som presiel cez vodu, vacsinou som zostal stat. ◄ reagovať
Pred dvoma rokmi som sa v Rumunsku viezol v novodobej Dácii. Mal som pocit, že sa veziem v plechovici od makrel. ◄ reagovať
emo1 maš pravdu len v jednej veci.No a to len v tej ekonomickej stranky.Mam kolegu pol.čo ma samuraja.Dost som sa snim najazdil po chotari.Strašne male a nepohodlne auto a nema uzavierku diferencialu čo je u nivi velke plus.Teraz mam už rok lad.nivu polovnik 1.7i nadam dopustit.Vžiadnom pripade nechcem ponižit rakosnikov,ale na rusa sa nechitaju. ◄ reagovať
Suzuki aspoň vitaru, ajkeď samik prejde všade. Kolko chceš investovať do auta? S papiermi? ◄ reagovať
Ja mam na polovanie samuraja a aj napriek tomu ze mam skoro 2m vysku a 100kg vahu sa za volant zmestim. Nie je to najpohodlnejsie auto ake som kedy soferoval, ale nie je to take zle. Ja si jazdu bez posilnovaca riadenia uzivam, takisto ako fakt, ze to auto je kostitras. Chybajuca uzavierka diferencialu sa da nahradit vhodnym navijakom, ktory aj tak treba a zas az tak casto sa ti napravy krizit nebudu (aspon mne sa to nestava). Na prejazdnost maju vplyv hlavne pneumatiky. Aj ked je auto male, nemal som problém v nom odniest jelenicu, ci kanca, na jelena uz treba vozik. Tym ze je auto take kompaktne (male:), da sa s nim otocit na kazdej zvaznici. Ja svoj vyber nelutujem a Nivu som nikdy nevlastnil, tak sa k nej nebudem vyjadrovat. ◄ reagovať
ja už som sa viezol v samurai s dvoma chlapmi dvoma psami a desatorákom to bol INÝ ZÁŽITOK ◄ reagovať
A nad pajerom ste nerozmýšľali? Máme doma pajero, pajero wagon,toyota hilux, rav4 mk1, niva 1600. Pajero je neporovnateľné pohodlie oproti nive, s terénom nieje problém. Väčšinu nášho revíru prejdeme na 2H, čo je zadný náhon a niesu natom len cooper H/T 90precent cesta 10percent terén. Keď treba zapneme superselect, r/d lock a vtedy je to tank. Hilux je tiež dobré auto ale chýba mu výkon, je to len 2.4D hladký, a pomerne prešmykuje zadok kôli ľahkej váhe. Rav4 je Suv bez redukcie, uzávierky, stály náhon 4x4 fulltime. Neverili by ste kde to všade prejde. Jej výhodou je ľahká váha a po blate doslova preletí. Niva nieje zlá na drenie, prechodnosť dobrá, ale koľkokrát ideme von furt sa dačo pokazí. Raz stierače, raz dobíjanie, potom karburátor, svetlá,... Pajero Wagon je dobrý na poľné, viacmenej rovinaté revíry, kde sa dá otočiť. V teréne neprenáša tak nerovnosti ako krátke pajero. Krátke pajero je ale obratnejšie, lepšie do kopcov, zvážnic, alebo keď netreba veľmi veľké auto. Ja by som povedal že najlepšie auto do terénu je ale hardtopová lancruiser 70ka. ◄ reagovať
Samuraj je fajn ale Vitara je trochu pohodlnejšia a s krátkou vitarou prejdem to isté ako samuraj. ak nie aj viac. Uzávierka prednej nápravy sa dá ľahko domontovať ale zatiaľ som ju nepotreboval. Dobré gumy spravia viac a to jazdím dosť ťažké terény v kopcoch. Cena samuraja a vitary je približne taká istá . Krátka vitara s dvomi sedalami má poriadne veľký kufor pre všetko okrem jeleňa. Je trochu širšia ako samuraj - tým je aj pohodlnejšia a lepšie znáša náklony. ◄ reagovať
Reakcia na príspevok od xwolf, 13.3.2025 o 15:27 :
Ja mám Nivu ôsmy rok a veru som sa v nej ešte nemusel vŕtať. Kúpil som ju ako novú a má nabehaných už 25 tis. km. Možno vznikne problém vekom, ale zatiaľ OK. ◄ reagovať
Mám už druhú Nivu, nejaké skúsenosti mám. Prvú som predal po štyroch rokoch, tú druhú mám 10 rokov a som prvý majiteľ, najazdených mám 93000km. Keď vznikne problém tak sa veľmi rýchlo a lacno dá vyriešiť. Ako povedal môj opravár. Niva sa opravuje veľmi dobre a náhradné diely sú lacné. A za tých 10 rokov mi odišli brzdy, spojkový válec, chladič, neičo s elektrikou a samozrejme plechy. Nič iné si nespomínam určite nejaké drobnosti ale nič vážne. Čo sa týka hrdzavenia, tak si dovolím povedať, že Pajero ktoré som mal predtým 7 rokov, mi hrdzavelo oveľa viac / bolo však staršie /. Rozmýšľal som nad druhým autom do terénu, ale nech mi niekto poradí ktoré. Veľké kravy / L200, Navara, Ford Ranger a pod. / ani nemám ani kde zaparkovať, v teréne nie je o nič lepšia ako Niva, servis neporovnateľne drahší a nevidím žiadne plus oproti Nive, ktorú využívam skutočne v teréne. A keď sa niečo oškrie a obúcha, tak auto ktoré ma stálo pred 10 rokmi 10500,-€ to znesie. Jedine by prichádzalo do úvahy nové malé Jimny, ale k tomu sa nedá dostať. Takže zostávam pri Nive. ◄ reagovať
Možno som nezvolil správny výraz, uvediem to na správnu mieru. Mal som záujem o Jimnyho pred 17 rokmi, ale rozhodol som sa kúpiť staršie Pajero, neskôr som kúpil Nivu. Nemám s Jimnym osobné skúsenosti, ale mal ho kamarát poľovník a nebolo to pre mňa to pravé s rôznych dôvodov . Potom sa mi páčilo nové Jimny, lenže naša milovaná EÚ mi ho v podstate nedopriala / dôvody sú známe - limity /. Teraz kupovať auto v cene cez 33000,-€ / aktuálne ceny Jimny /, na účely ktoré som už uviedol a v mojom veku je úplne zbytočné. Takže asi tak. ◄ reagovať
Posed, tak to máš ešte dobré. To ten môj má takú priemernú spotrebu, a benzínu. Tak terén radšej ani nebudem riešiť. ◄ reagovať
lada je priestranejšia suzuki zasa asi menej poruchové a má menšiu spotrebu. Ťažko povedať čo je lepšie . ◄ reagovať
Jednoznačne suzuki samurai.Mám dva a som spokojný.Spotreba sa nedá porovnať s nivou. ◄ reagovať
Ja mam Nivu, r.v. 1983 a som spokojný, hlavne náhradné diely sa dajú zohnať takmer zadara (samozrejme nie všetky). Samuraia som ešte neskúsil, má ho veľa známych, tiež chvália, ťažko povedať, čo je lepšie. Pri Nive je možno obstarávacia cena nižšia a cena ND, ale to potom doženieš na spotrebe. V každom prípade Niva je omnoho priestrannejšia. V každom prípade nie je to až také jednoznačné ako tvrdí Pa33ck. Každý chváli svoje perie. ◄ reagovať
Aj mňa by celkom zaujímala táto diskusia a potešilo by ma ak by sa zapojili i ostatní. Nerád by som však rozširoval túto tému, no ja rozmýšľam o kúpe buď lada niva alebo opel frontera. Prípadné suzuki by nebolo tiež proti. Pre mňa osobne - nepotrebujem auto na poľovnícke účely - čiže odnesenie úlovku a podobne. Ja sa iba potrebujem dostať do terénu. Chodím fotiť, nie loviť. Aké auto by ste mi odporučili? ◄ reagovať
admin to je ťažko povedať . Všetko záleží koľko si ochotný investovať a či to chceš bez čísla alebo aj do mesta . Takú strednú cestu vidím v suzuki vitara napríklad . Dá sa kúpiť okolo 2000 € celkom slušná. odkaz ◄ reagovať
Edu dakujem za reakciu, vizera to celkom slusne. Ak to ma byt nieco ine ako lada niva, tak chcem diesel a ano chcem to na znackach. Cenou sa chcem zmestit do 3000 €. ◄ reagovať
Opel Frontera bylo nadčasové auto a myslím, že je hodně na úrovni ještě ted - ale je to trochu koráb :-) ale fakt super, co jsem měl možnost vidět. Takové ty suzuki jsou menší živější, nemáš tolik strachu se s tím otáčet na lesních cestách - vše je o ceně a dost i o umění řidiče :-) Nivu bych nebral - každého koho znám a má nivu, tak to furt opravujou - sice to jde všechno opravit kladivem a svářečkou, ale i tak je to děs :-) Já mám Land Rover a ten nedoporučuju :-) Samozřejmě musíš mít taky štěstí při výběru a ber v úvahu, že pokud něco takového koupíš, tak do toho budeš muset každý rok něco investovat, vždy se něco vysere a pak každá koruna dobrá. ◄ reagovať
Tak to ano, kazda koruna dobra. Moj odhad je ze mesacne v priemere na tom nenabeham viac ako 200 km. Nie som polovnik, cize nepotrebujem na tom odvazat zver. Potrebujem sa ja odviest ... a tu v okoli kde chodim, sa osobnym autom velmi neda. Da ... ale to by som o 2 roky mohol kupit dalsie lebo ho rozbijem. Preto uvazujem kupit nejake starsie terenne. Vsetko je samozrejme otazka penazi ... keby ich clovek mal viac, nemusi az tak velmi uvazovat. No ako si napisal, kazda koruna je dobra. ;-) Preto som chcel poradit od vas ake auto by ste mi na moje ucely odporucili. ◄ reagovať
Já když si koupil toho freelandera, tak jsem přestal jezdit po těch horších cestách :-), předtím jsem jezdil s favoritem a to jsem přeskákal kde co - kamarádi mají takové prckolety s malou spotřebou (fiesta, nějaké peugeoty nebo normální fábie) a taky s tím lítají dosti po lese a v pohodě. Já osobně bych šel bud do nějaké té malé suzuki (vitara) nebo třídveřovou fronteru, podle toho, co by se v bazaru našlo za dobrou cenu a v dobré kvalitě - (vitara má ale strašně malý kufr, takže asi spíš ta frontera) ◄ reagovať
admin pri tak málo km neuvažuj o dieselovom motore bol by nerentabilný, keby si hneď mal rozdiel v spotrebe 5l je to cca 6,5€ na 100km, do roka by si ušetril 156€, ale auto s dieslom je podstatne drahšie a naročnejšie na údržbu ako benzín a ešte k tomu úspornosť dieslu sa prejaví až pri zohriatom motore čo je cca po 20 km. Osobne by som na tvojom mieste uprednostil niečo také ako ti doporučil edu ◄ reagovať
faktom je diesel je oveľa menej poruchový ako benzín . To je už na zvážení každého . suzuki vitara má podľa mňa dosť veľký kufor odkaz po sklopení sedadiel tam kludne vojdú aj dva kusi vysokej ,čo admin síce neporebuje ale to iba pre zaujímavosť . Za 3000€ nájdeš sušné autíčko na ktoré keď dáš dobré pneumatiky dostaneš sa všade kam potrebuješ. Tu je jedno také slušné odkaz ale automobilov je na trhu pretlak i ceny sú priaznivé tak keď popozeráš inzerciu určite si vyberieš . ◄ reagovať
opel frontera je fajné auto masívne ale všetko je za niečo aj spotreba . ◄ reagovať
Tak ako sa tu už písalo uvažuj nad suzuki samurai, vitara. Niva mu dosť veľkú spotrebu a frontera to je dosť veľká krava a skôr s tým zapadneš ako so samuraiom alebo vitarou. Ked chceš pohodlnejšie vozenie kup vitaru ak si nepotrpíš na komforte tak samurai a do 3000 € kupiš slušnú vitaru alebo samurai to je môj názor tak vela šťastia pri výbere ◄ reagovať
Po 6.rokoch užívania suzuki samurai,možem vysloviť len maximálnu spokojnosť.V najbliššej dobe nezanevriem na značku suzuki a chcem vyskúšať jimny.Odhovorí ma niekto?Alebo potvrdí správny výber. ◄ reagovať
pre admin:Ja by som na tvojom mieste vybral vitaru,vitari su novsie auta aj ked samurai ma lepsiu priechodnost.Ked sme raz boli na spolocnej polovacke tak dva nivi do kopca nevisli(zlý vodici)ale mi na vitare sme nakoniec aj tak vistverali takze samurai ◄ reagovať
Užívaním portálu LovuZdar.sk užívateľ prehlasuje, že sa oboznámil s autorskými právami, podmienkami používania a všeobecnými pravidlami tohto portálu, plne rozumie ich obsahu, súhlasí s nimi, bude sa nimi riadiť a na znak súhlasu s ich obsahom sa zaväzuje ich dodržiavať pri užívaní portálu www.lovuzdar.sk a využívaní jeho služieb.
Admin nezodpovedá za obsah pridaný návštevníkmi LovuZdar.sk
Admin si vyhradzuje právo vymazať akýkoľvek obsah pridaný návštevníkmi portálu ak tak uzná za vhodné.