M.K.P. AGRO služby
dnes je nedeľa,  11. máj 2025,  meniny má Blažena,  spln: 12. máj 2025,  dnes východ slnka: 04:14,  dnes západ slnka: 19:11
IBO Poľovník je teraz ODIMON

prikrmovanie srnčej zveri začiatkom zimy - diskusia

autor: off matisek008
pridané: 11.9.2009 17:06

chcem sa spytať čim okrem sena soľi a jablk sa da v zime prikrmovať srnčia zver?

počet zobrazení: 12 498
počet hlasov: 0
okruh tém: voľná diskusia
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

flinty.sk

komentáre

zoradiť
zobrazené 1-40 z 86 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off Edu, 15.9.2009 o 19:50

rys 2 človek a srna sú rozdielne tvorčoky :) Ja tiež nelížem soľ doma . Jeden príklad hovno po sebe tiež človek nezje, ale napríklad pes si môže na ňom fantasticky pochutiť :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off bystricka, 13.9.2009 o 20:04

este jedne dobra vec ma napadla, ked citam vasu diskusiu a ste pri tej letnine, u nas sa este za mokra, / myslim hned po zviazani/ namoci do suda so slanou vodou, zver to lepsie berie, a tie rozky a suchy chlieb...........hrozne, takemu polovnikovi, co toto ponukne zveri by som zobrala pl, ved co musia chudence potom zazivat......... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off rys2, 14.9.2009 o 12:06

Vďaka. Ešte raz sa pýtam, podľa dolunižšieho. Kedy to zbieraš, pripravuješ? V ktorých mesiacoch? Kedy to predkladáš zveri? V ktorých mesiacoch? Chcem sa aj ja dačo priučiť. Viac hláv, viac rozumov. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off anonym, 3.2.2011 o 19:40

no napiste dakto ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

on Jeger, 16.12.2016 o 5:37

Kvalitné seno, otava, letnina, nič iné... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off jaro1, 17.12.2016 o 14:41

jase111 - poprosim Ťa, precitaj si ten clanok POZORNE este najmenej aspon raz a hlavne si ho spravne vyloz. Citaj pozorne,pomaly a uvazuj.Potom sa Ťa znovu opytam. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Edu, 11.9.2009 o 17:15

Začiatkom zimi je potrebné prikrmovať jadrom ,pšenica,jačmeň,kukurica . Na trhu sú tiež granule ktoré majú pridané minerali a liečivá .odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off maros17, 11.9.2009 o 18:21

Na prikrmovanbie mozes vyskusat aj gastany, tiez su vhodne krmivo nato aby si zver vytvorila dostatocne zasoby tuku a tiez aj kukuricu,jacmen.To seno by som skor vymenil za datelinu lebo srncia zver skor ti bude brat datelinu a jablcka su tiez vhodne pre srnciu. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.9.2009 o 9:55

maros 17 ale kde v decembri zohnať čerstvú ďatelinu ? Sušená by bola zasa len senom . Alebo sa mýlim ? Aký je rozdiel medzi senom a sušenou ďatelinou ? Jablčko zmrzne prv než ho zver nájde zožerie ho obyčajne drozd . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off matisek008, 12.9.2009 o 15:58

no ale myslite gaštany klasicke co su napr. v parku alebo jedle?? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off matisek008, 12.9.2009 o 16:00

a hej je sušena datelina lepšia ako seno? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.9.2009 o 16:08

matiasek008 sušená ďatelina je seno :)
Koľko vriec chceš tých gaštanov nazberať ? Gaštany predaj a kúp za utržené peniaze niekoľkonásobne viac kukurice napríklad :) Nemám vedomosť o tom ,že by sa srnčej zveri mali predkladať gaštany . Ano diviakom hej . Mali by sme si poradiť . Ľudia ktorí nevedia o čom hovoria Ti poradia len ťažko . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 12.9.2009 o 16:38

Nemýliš sa,
či už je to lucerna, ďatelina, lúčny porast, trávy, resp. miešanky, všetko je to podľa mňa tiež po usušení seno. Asi najkvalitnejšie seno pre zver je po druhom kosení ( mládza ) lúčne seno, samozrejme v správny čas nakosené a správne vysušené. Srnčia zver je veľmi vyberavá a povestná svojim mlsným jazýčkom a tak ďatelinové seno, resp. ďatelinotvárne miešanky, alebo ich kombinácia s kvalitnou lúčnou mládzou ,sú zrejme vhodnejšie pre ňu, usudzujúc podľa skúseností. Takéto seno má zároveň aj väčšiu kŕmnu a výživovú hodnotu – ( bielkoviny, škrob, vápnik, fosfor ), lúčna otava aj vitamíny myslím 3-5 druhov + detto. Jablká sú priam pochúťkou pre srnčiu zver ( nie len pre ňu ) a gaštany tiež ( má ich rada ), dužinaté krmivá nevynímajúc. V kombinácií zo zrnom ( pšenica a kukurica a pod. ) ich berie rada ( samotné sa neodporúčajú ). Žihľavu, malinčie, černičie, jarabinu má rada tiež. Krmiva je na výber. Podľa súčasných poznatkov ( napr. chov zveri v Skalici atď ) by sa údajne mala rat. zver prikrmovať obilninami – (pšenicou, ovsom a pod ) len zhruba do 11-12 mesiaca – potom NIE. Údajne hlavne kvôli acidóze ( prekyslenie organizmu ) a následným poruchám zdravia a vývoja hlavne u gravidnej rat, zveri. Musím sa ešte sám na to dobre pozrieť. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 12.9.2009 o 16:41

Pagaštan konský - tým sa spravidla kŕmi zver. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 12.9.2009 o 17:32

jadrom treba z jesene prikrmovať ako napísal rys 2 . Treba si uvedomiť ,že zver prikrmujeme a nekrmíme . Kvalitné seno zväčša lucernové do solníka soľ prípadne pasty na olizovanie s pridaním anízu a liečiv. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off matisek008, 13.9.2009 o 9:16

no tak dakujem za rady..a ešte jedna otázka možem tam dať suche chleby alebo rohliky? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Danek3, 13.9.2009 o 9:58

Ty kastany davam srncimu taky ale musis je posekat nebo rozdrtit jinak ti to zrat nebudou.A uplne nejlepsi je je rozdrtit a smychat s obilim nebo kukurici...matisek008: Podivej se do moji galerie na moji nejnovejsi fotku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.9.2009 o 11:17

Pokiaľ sú čerstvé, resp. mäkké, ich konzistencia nerobí srnčej problémy- berie ich aj samotné veľmi rada a len tak sa po nich zapráši. Aspoň ja mám osobne také praktické skúsenosti ( kdesi som už o tom písal ). V októbri nazbieram gaštany a týmito, teda bez úpravy prikrmujem srnčiu zver zhruba do celého novembra, začiatku decembra, teda celé 2-4 týždne po zbere. Pohadzujem ich voľne na zem, pod krmelec s objemovým krmivom. Zo zeme si zrejme naberú prirodzenú vlhkosť a tak sú mäkké – ( nemajú kedy za krátky čas – pár dní splesnivieť ). Po tomto už prikrmujem dobre vysušenými gaštanmi, ktoré rozdrvím nadrobno a miešam s inými komponentami. Túto zmesku už dávam do korýtkového kŕmidla. Treba vyskúšať a každý sa sám presvedčí, že srnčia berie naozaj veľmi rada gaštany a to aj na tých miestach v revíroch, kde žiadny gaštan na míle nerastie a nikdy nerástol. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.9.2009 o 11:32

Matísek008, určite môžeš, ale MUSÍ to byť neplesnivé pečivo, teda zo žiadnymi vizuálnymi znakmi zelenej plesne a kyslastou vôňou! Takéto patrí výlučne do smetného koša!!! Týmto neslobodno kŕmiť zver!, pretože jej spôsobíš viac zdravotných problémov, ako osohu! Naozaj pozor na to. Ak prikrmovať, tak prikrmovať tak, aby aj človek bol spokojný a mal z toho radosť, že urobil dobrý skutok. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off matisek008, 13.9.2009 o 14:28

no ved ja plesnivé nedávam tie sa vyhadzuju len ked mam nejake stare rožky alebo chlieb tak vysušim a odnesiem im to ku krmelcu ...pred tym som choval zajace ale teraz uz nie tak nemam komu to suche pečivo davať a plesnive som nedaval ani zajacom ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.9.2009 o 14:39

Však áno, ja nehovorím, že Ty dávaš, Ty si zodpovedný. Ale sú ľudia, čo dávajú. Videl som to párkrát. Bohužiaľ aj u poľovníka - teda v jednom prípade. Vyniesol a potom hrdo čakal pri kope splesniveného chleba a rožkov s odistenou guľovnicou. Vtedy som odišiel preč. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off matisek008, 13.9.2009 o 16:55

tak to nieje polovnik ale pytlak:D:D ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 13.9.2009 o 17:06

Matisek zver sa dá loviť i na vnadisku . Mimo čas núdze ktorý je presne určený poľovníckym zákonom :) Samozrejme žobrák čakajúci pri chlebovej kôrke v zime a snehu nie je asi mentálne v poriadku a súhlasím s vyjadrením rysa 2 . Do toho prikrmovania chlebom by som sa nepúšťal v prikrmovaní môže viac uškodiť ako prospieť . Dnes nie nie plesnivý ale zajtra môže byť .Dobré krmivo je i letnina . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.9.2009 o 18:24

Letnina je naozaj veľmi dobré krmivo, len sa bohužiaľ dosť nevyužíva. Pripraviť dobrú letninu a skombinovať ju druhovo do žiadúcej podoby, teda aby ju zver aj úspešne brala je podľa mňa dosť umenie. Neviem to dobre ani ja. Odporúčajú sa spravidla mäkké dreviny a kry a byliny ako žihľava, malinčie, černičie , javor, rakyta, vŕba a sám neviem, čo ešte. Poľovník by mal dávať ako letninu aspoň malinčie a žihľavu, to dávam každý rok. Malinčia nasekáš kosákom, alebo mačetou za 5-10 minút toľko, že ho máš na celú zimu ( ako prídavné krmivo ) Žihľavu tak isto. Všetko aj s viazaničkami a zavesené pod strechou krmelca trvá časovo asi hodinu, nič viac. Základné krmivo je objemové v krmelci a letnina a prikrmujem jablkami, gaštanmi, obilninami, kukuricou, alebo ich zmesou. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 13.9.2009 o 22:37

bystricka palec hore solená letnina je super a takemu polovníkovi by som dal zožrať ten plesnivý chleba :) potom je lepšie neprikrmovať vôbec . Práve toto je situacia kedy chce poľovať človek bez finančných prostriedkov a jedalniček si chce vylepšiť divinou . To sme už prebrali v iných debatách prečo musí mať človek ktorý chce poľovať minimálne finančné prostriedky na krmivo a chod PZ. Ak ich nemá nemôže poľovať . Môže dožívať pri plesnivom chlebe a čakať že strelí trebárs kotnú srnu alebo čo príde . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 13.9.2009 o 22:43

bystricka a máš s tým namočením letniny do suda zo slanou vodou osobnú skúsenosť? Pýtam sa hlavne preto, že kedy sa to robí a predkladá zveri - v ktorom mesiaci. A hlavne kedy sa taká letnina pripravuje - v ktorom mesiaci. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 14.9.2009 o 8:20

rys 2 stačí to namočiť na pár hodín . Tiež sa môže prisálať senáž . V momentálnej dobre považujem za výbornú vec podávanie granúl ktoré obsahujú výživu pre rozvoj parožia ,liečivá a sú najlepším riešením . Cenovo tiež nie sú nedostupné . Pomiešať sa dajú miešankou obila a kukurice . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bystricka, 14.9.2009 o 11:45

rysik ja to robim priebezne, ako co rastie a kvitne, moja letnina je "viacdruhova", ked pozbieram zviazem spagatikom, spravim slany roztok a namocim ako edu povedal na par hodin, oprsakam a zavesim do krmelca, tot vsetko, teraz som to napisala ako nejaky recept, ale ako spravna baba, mas to vysvetlene uplne presne ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 14.9.2009 o 13:12

Rys 2 aspoň vidíš ,že vieme viesť aj apolitickú temu :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bystricka, 14.9.2009 o 13:12

ved priebezne, ja to robim, cele leto az kym sa da asi do konca septembra, beru to aj pocas leta, je to zaujimave, a na chate to mam zavesene do zasoby v drevarni na klinci na zimu, davam hlavne malincie, vysoku zihlavu a mlade vyhonky liesky, tie im chutia, este nieco? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 14.9.2009 o 13:13

ešte je dobrá vrba :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bystricka, 14.9.2009 o 13:16

ahoj edu, ty si uz dnes vstal? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bystricka, 14.9.2009 o 13:17

inak myslela som rysika, ci este nieco potrebuje vysvetlit.......ale ty si sa zobudil, jasne ze aj vrba, kde co rastie, mne vrby rastu daleko od chaty tak preto nedavam ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 14.9.2009 o 13:42

bystrička ja som už prešiel tesco nabral som si miticku vodičku králikom dal granulky lebo za chvílu už pôjdu do prírody pekne a porobil veľa vecičiek . Nespavam dlho max do 7.00 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 14.9.2009 o 16:20

Bystricka, je pravdou, že na poľ. fórach sa pomerne často píše o : posolení sena, krmiva, letniny a pod., to som čítal veľakrát. Je však ale otázne, že či je to pre zver aj prijateľné a zdravé. Na jednej strane sedliackym rozumom uznávam, že NACL je životne dôležitý prvok zložený z minerálov, najmä horčíku a draslíku a je nevyhnutná pre život a zdravie – pre správne telesné funkcie a pod. a jej nedostatok môže, resp. vyvolá viacero porúch zdravia. Denná neškodiaca dávka príjmu soli u zdravého človeka je ale limitovaná ( asi 2-5g soli ) priemerne u dospelého človeka. Naopak ale zvýšený, nadnormný príjem soli, obzvlášť pri dlhodobom príjme prekročených hodnôt je veľmi nebezpečný pre zdravie človeka. Teraz ku zveri: osobne nevidím žiadny rozumný dôvod, prečo napr. letninu, ale aj iné krmivá pre zver, ešte dodatočne dosáľať. Jednak mám pri krmelci soľník ( a v revíri ich je dosť ) a po druhé si myslím, že aj rastliny, stromy, kry, atď podľa zloženia prvkov obsahujú stopy soli – minerálov, vitamínov a iných látok. Zver je evolučne „naprogramovaná“ v prírode tak, že vie si sama veľmi dobre nájsť aj takú potravu, kde je vyššie percento látok, ktoré práve potrebuje. Preto si jednoznačne myslím, že soľ zveri podávať áno, o tom niet pochýb. Ale soliť ešte aj krmivo sa mi nezdá celkom rozumné a zmysluplné. Toto všetko si vymyslel asi len človek, ale tým zveri viac škodí, ako pomáha. Teda aspoň podľa môjho sedliackeho rozumu.
P.S.- aspoň sa mi viazanice letniny prv dobre vysušia. Keby som ich namáčal, mohli by sa zapariť, resp. splesnivieť. Aj keď je soľ ako konzervačný prostriedok :-))) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 14.9.2009 o 16:29

len sa neboj rys 2 zver vie koľko čoho treba zožrať a žiadne ťažkosti jej to nespôsobí . Tej soli zasa nie je až toľko ako by sa mohlo zdať . Keď letninu usušíš nie na kope tak bude všetko ok podľa mňa . Tiež solene seno je výborná pochúťka . Mám pocit ,že postupný vývoj krmív prejde na granule . Tam sa dá dostatočne zložiť optimálna forma živín . Ale určite ešte zostane i klasika . LaL zdar. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 14.9.2009 o 16:47

Však áno, súhlas, zver vie, koľko si zobrať. Ale skúsme takto: koľko človek zje polievky, ktorá je slaná, resp. presolená? O druhom chode už nehovorím, ak je rovnako presolený, alebo slaný a pritom už vyčerpal svoju dennú normu. Načo toľko soli v krmive, keď je soľníkov dosť? Podľa mňa je to nesprávne, ale každý nech solí, koľko mu chutí. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rys2, 14.9.2009 o 17:02

A ešte k letnine – žihľave a malinčiu. Ja zbieram a pripravujem skoro, t.j. keď byľ ( stonka ) je ešte plná, šťavnatá, teda nedrevnatá. Drevnaté malinčie, pripravené neskoro srnčia nechce – neberie, len sa s ním hrá. Inú skúsenosť nemám. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off bystricka, 15.9.2009 o 19:34

takze teraz ja, rysik ja som to nikde nevycitala, mne to poradil moj otec, ktory poluje skoro 40 rokov, myslim si, ze sa mam od neho vela co este ucit..........a k zlozeniu letniny iba tolko, ako napisal edu zver si vyberie a skonzumuje len to co jej chuti, preco potom na pasi nespasa aj rozne byliny a travy ktore jej sposobuju traviace tazkosti, mylim si, ze presne vie co ma a co nema zozrat, niekde som dokonca citala, ze ked ma traviace tazkosti, vie zas aka trava jej pomoze, to neviem presne, nie ze ma teraz tu rozoberiete ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

zobrazené 1-40 z 86 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

www.LUK.sk