dnes je utorok,  22. máj 2012,  meniny má Júlia/Juliana,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:01,  dnes západ slnka: 20:25

Poľovná stráž - diskusia

autor: rana
pridané: 15.3.2008 20:19
Je člen poľovnéj straže povinný zapisať sa do knihy navštev poľovného revíru, keť ide do revíru s poľovnov zbraňov? Keť ide s poľovnov zbraňov,to znamená, že ide za výkonom prava poľovníctva a nie ju luftovať.
počet zobrazení: 4 066
počet hlasov: 0
 

komentáre

zobrazené 1-40 z 138 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
Edu, 24.3.2012 o 14:44

ano členov poľovnej stáže navrhuje PZ . Školenie a menovanie vykonáva štátna správa .

riso11, 23.3.2012 o 17:05

Hmm taká otázka členov poľovnej stráže si volí združenie samo alebo sú na to nejaké predpisy?

goret, 3.3.2012 o 17:11

Edu, ak ti tam stálo iba auto, tak to bolo málo :) Dôvodné-nedôvodné je vždy ošemetné, ak je to spojené s hodinkou otázok a odpovedí na polícii. A v takejto súčinnosti s políciou si viem predstaviť aj jej vylepšenie spojené s domovou prehliadkou u nejakého drzého a posmešného zhodára, ktorému sa všetko máli a nechápe, že zimou vytrápená zver, zvlášť kotné samice nepotrebujú pri súčasnom stále vysokom a prebárajúcom sa snehu pokoj. Políciu netreba volať na tvár miesta a už vôbec nie skrz každú prkotinu, ale ak sa s ňou niekto silou mocou chce zoznámiť, tak mu to treba umožniť ..... sa to dá nahlásiť a podporiť foto dokumentáciou, na ktorej sa dá rozoznať miesto i auto, príp. i postavy a ich tváre. Keďže člen PS nemá výcvik policajta, ani jeho psychologickú prípravu, tak doporučujem slušnosť nadovšetko.

Edu, 3.3.2012 o 12:38

sporko keď som nemal vlastný dom bežne som chodil do revíru s dievčatami auto mi tam stalo niekedy aj do ráno . Či mal niekto dôvodné podozrenie alebo nemal ma nejako netrápilo :-D

apple, 2.3.2012 o 21:05

orol, myslím, že mi došlo.. nie je PS ako PS a kontrola ako kontrola... ak sa domnievam správne, obsahu tvojho príspevku dáva trošku iný rozmer

orol, 2.3.2012 o 21:05

Sporko, si chápavý. A moje stanovisko na činnosť a poslanie PS som o 17:31 prezentoval... to neuposlúchnutie výzvy ( ja spravidla uposlúchnem, ALE to záleží od konkrétnych okolností ) som už prezentoval na príklade o 18:25

sporko1234, 2.3.2012 o 20:20

orol ja som mal skor pocit ze sa urgentne snazit dementovat prava PS a ale uznavam pisal si to hodne salamunsky :)ale sam si zabudol poznamenat ze pri tom konani ako si spominal ze odmietnes spolupracovat s PS sa dopustas priestupku neposluchnutia vyzvy verejneho cinitela...pisal si to len velmi jednostanne.ale z casti s tebou suhlasim..

orol, 2.3.2012 o 20:08

sporko, si myslím, že ak by všetci ľudia vedeli všetko ( aj to, na čo sa pýtaš ), nebolo by to zrejme pre spoločnosť a poslanie zákona dobré a dehonestovalo a znižovalo by to vážnosť a poslanie stráží u istých skupín občanov. Takto, ako je to napísané a nastavené, srší z toho väčší strach, obavy a represie z prípadného páchania trestnej činnosti narušiteľov zákonov.

apple, 2.3.2012 o 20:05

a orol to popísal vcelku dobre, až na to, že opomenul skutočnosť, že po preukázaní sa je PS v postavení verejného činiteľa a má zo zákona právo na niektoré úkony. čiže v určitých situáciach je PS v zrovnateľnom postavení s políciou. celé to je na dlhšiu debatu, lebo je tiež rozdiel či máš podozrenie na trestnú činnosť, alebo priestupok a pod. to je citlivé na rozhodovanie a následné konanie PS. z toho vyplýva, že dobrý výkon PS je závislý ani nie tak od nejakého školenia, ale od širšieho poznania súvisiacich právnych predpisov. preto je treba skôr iniciatívne hľadať odpovede v tr zákone, poriadku, ale i iných, všeobecnejších právnych predpisov.

sporko1234, 2.3.2012 o 20:03

podla teba moze byt dovodne podozrenie ze sa auto nachadza o 2 v noci priamo v revire?a vies ze urcite nema ani povolenie na vstup mot. voz. na lesne cesty

apple, 2.3.2012 o 19:56

viem, že som ťa zamotal, ale je to naozaj tak. prehlidka batoha, kufra auta je kvlifikovaná na úrovni osobnej prehliadky, teda to ,,dôvodné podozrenie ,, musí byť opodstatnené. skúsenosť: vracal som sa z poľovačky, kufor bol zvoku ešte od krvi zo streleného diviaka, ktorého som viezol na výrad. a potom bežná kontrola na ceste.. policajt si krv všimol, aj ža som poľovník, tak nasledovalo obligátne, ale slušné, či veziem zver a či som ochotný ukázať kufor. jasne, že som ukázal, no potom počas debaty si prezradil, že pokiaľ by som nebol ochotný ukázať, kvalifikoval by to ako dôvodné podozrenie, aj keď u poľovníka to nie je nič až tak nezvyčajné. no u bežného civila.... takže asi tak.

sporko1234, 2.3.2012 o 19:50

cize orol sa podla teba mylil? ze dovodne podozrenie je potvrdene vtedy ked sa skutok aj dokaze?pracujes s takymito vecami ako dovodne podozrenie? :)

apple, 2.3.2012 o 19:43

právnik by ti odpovedal: dôvodné je to, čo si dokážeš jasne a logicky, s ohľadom na reálnu situáciu zdôvodniť ako primerané rozhodnutie. nemusíš mať pritom pravdu, teda výsledok nezodpovedá podozreniu. stretávame sa s tým často.

sporko1234, 2.3.2012 o 19:38

skusal som aj kamarata googla ale bud som nesikovny ja alebo on nenasiel som:(samozrejme ze to dava zmysel ale niesu dolezite nase dojmi ale fakty ktore by mali byt uvedene v zakone..sme v dobe ked sa chytame ciarok a pismenok bus bohuzial: ) na pojem dovodne podozrenie sa mi dostalo vela odpovedi urcite budes somnou suhlasit ze sa to takmer vsetko toci okolo tohoto slovicka

lowec, 2.3.2012 o 19:38

apple neporozumel som ?

apple, 2.3.2012 o 19:34

sporko neviem narýchlo, v ktorom to hľadať, ale google šikovný, skús máknuť.:-D ...nie je to definícia dôvodného, ale zmysel to dáva, však?...

sporko1234, 2.3.2012 o 19:22

orol aplle dakujem este poprosim presnu definiciu ktora je uvedena v zakone aby to nahodou nebolo len vase vlastne vysvetlenie

apple, 2.3.2012 o 19:18

sporko, dôvodné je také, ktorého pravdivosť sa potvrdí prehliadkou ... lowec, s tým autorom článku to zváž... nie je v tom až tak doma a výlety treba zdôvodniť. máš dojem, že niečo z tých ,,myšlienok,, sa niekde objavilo?

orol, 2.3.2012 o 18:52

sporko, trošku to uľahčím aspoň na jednom príklade, čo je DOVODNÉ PODOZRENIE. Poľovníci, resp. ľudia vidia, ako cudzia osoba nakladá zver do auta... Ty si opodiaľ a zavolajú ti , dajú popis, farbu auta atď atď Máš právo to auto kontrolovať!

sporko1234, 2.3.2012 o 18:48

orol to mozes len tusit alebo si to mysliet ze ja som PS :) tak mi teda porad :)daj presnu definiciu co je dovodne podozrenie

lowec, 2.3.2012 o 18:44

Orol ..Ja riešim iný problém ,nakoľko ako príklad ,prokurátor v BA pre odbor enviro nám zoberie návrh pre tres.čin a prokurátor s inej oblasti príklad PK,TT, TN a pod. nezoberie .. takže potrebujeme doladit aj tuto s féru posudzovania v jednotnú .

orol, 2.3.2012 o 18:41

sporko,to by si mal najprv Ty vysvetliť, keďže si vyškolená PS. Tak povedz. To je práve to dôležité, čo veľa PS nevie a vysvetľuje si to po svojom a potom to tak vyzerá v praxi.

lowec, 2.3.2012 o 18:40

orol ,prečítal prečítal aj uložil a uvažujem nad stretnutím autora článku pre inú diskusiu v problematike ako takej .

orol, 2.3.2012 o 18:37

Ale prečítajte si ešte raz POZORNE môj dolunižší odkaz, aký názor - stanovisko zastáva gener, prokuratúra SR na činnosť poľ. stráže atď. V jednotlivých pasážach je to zrozumiteľne popísané.

sporko1234, 2.3.2012 o 18:34

orol co je podla teba dovodne podozrenie?

lowec, 2.3.2012 o 18:33

EDU :)) ,orol ok

orol, 2.3.2012 o 18:31

lowec, pre nič za nič je určené viacmenej sporkovi a on vie, o čo kráča - pýtal právnika, či môže kontrolovať osobe ruksak, či batožinu, tak napísal som môj názor.

Edu, 2.3.2012 o 18:28

Orol veľmi správne si to popísal . Presne takto sa môže dostať PS do veľkých starostí prípadne dopolovať atď . Preto tu debatujeme aby sa to nestalo . Zatial je 99,99 PS absolútne nečinných takže nehrozí skoro nič :-D Lovu zdar .

Milan23, 2.3.2012 o 18:25

Ďakujem všetkým, ktorí mi odpovedali a vysvetlili to. Viem aké ma povinnosti poľovná stráž vo vzťahu k hospodárovi a zapisovaniu sa do knihy v prípade kontroly, ale nebol som si istý stou povolenkou na lov. Ešte raz ďakujem.

orol, 2.3.2012 o 18:25

Sporko ( 17:25) – ja strpím úkony PS vtedy, ak nebudú porušované neodvôvodnenou a nezákonnou kontrolou moje práva. Ak mi Ty budeš napr. neodvôvodnene chcieť prehliadať len tak pre nič za nič batožinu, resp. mi povieš aby som ti ukázal, čo v nej mám, ja ti odpoviem, že batožinu ukážem až vtedy, keď zavoláš a príde polícia, resp. ju zavolám ja. Príde a ukážem, nič podozrivé a nezákonné tam nebude a okamžite podám na teba trestné oznámenie. Mohol by som urobiť aj to, že budem po tvojej výzve, aby som ukázal batožinu, toto požadovať od teba okamžite aj ja, keďže sú porušené moje práva... chcem povedať, že takáto kontrola kedykoľvek bez zákonom stanovených podmienok je absolútne neprípustná a neodôvodnená a výrazne zasahuje do práv a slobôd občana. V prípade, že by si ma chcel donútiť k poslušnosti napr. donucovacími prostriedkami, to samé môžem urobiť, resp. opätovať aj ja a kedykoľvek si to zdôvodním. P-s- Každý sme totiž potencionálni páchatelia, či nie? To ale neznamená, že PS si môže robiť, čo len chce., to určite nie.

lowec, 2.3.2012 o 18:13

orol suhlasim ,k tej kontrole pre nič zanič napiš viac ,nerozumiem čo si myslel konkretne pre nič zanič?

orol, 2.3.2012 o 17:31

lowec, snažím sa byť zástanca zákonnosti a spravodlivosti a viem, že stráže musia existovať a ich prácu, mnohokrát neľahkú uznávam. Neuznávam však frajerinu, povýšenosť, zneužívanie právomoci, zákonnosti a to mi vadí. Pokiaľ by napísané bolo aplikované naozaj na osobu prichyteného páchateľa, tam to chápem, treba tvrdo. Ale pokiaľ by mi "amatér" PS len tak pre nič za nič kontroloval - chcel kontrolovať obsah batožiny, viem veľmi dobre, čo mám urobiť. V krajnom a nevyhnutnom prípade som dokonca schopný ho predviesť na políciu, aby mal doživotnú skúsenosť...

Edu, 2.3.2012 o 17:29

sporko1234 či si to bolo naozaj tak ako to popisuje milovník prírody je otázne ! Práve to je prípad kedy právne vedomie tohoto milovníka prírody ktorý sa dokvasil na aute do lesa je na bode mrazu , v prvom stupni ochrany prírody má stráž prírody právo na takúto otázku . Osobne silne pochybujem ,že by sa stráž prírody takto znížila . Preškolovanie stráže prírody je niekoľkokrát do roka . Nie je to iba pridelenie odznaku ako sa to robilo doteraz u PS . Je to príklad ako sa môže dostať do nemilosti kontrolujúci ak tam tento zamilovaný občan mal ešte komplica bude mať stráž prírody nemalý problém !

sporko1234, 2.3.2012 o 17:25

pravnik mi po tel.rozhovore povedal ze ak osoba neposluchne vyzvu clena PS a napr.odchadza prec tak PS ho moze zadrzat aj adekvatnim nasilim a dalej postupovat podla zakona lebo sa moze domievat ze osoba kona(la)trestny cin a dava sa na unik..tod vsio od pravnika..no mne osobne sa nehce natahovat s nikym za to platia prislusnikov policie.a to ze niekto nepozna zakon o PS (osobne si myslim ze ho nepozna 99 % obcanov SR)nik nevie ze je poviny strpiet vykon PS..nus je ale pravdou ze neznalot neospravedlnuje to plati pre nas vsetkych :)

lowec, 2.3.2012 o 17:11

orol ..suhlasím ,ako som už spomínal napr. dosť členov stráže prírody museli odvolať nakolko ako opisuješ zneužívali svoje postavenie, ale poznám dosť členov polovníckej stráže ktorý sú nefunkční a opravnenie majú aj tak. RAZ mi povedali DAŠ pokoj MAŠ pokoj.

orol, 2.3.2012 o 17:10

lowec, každý, koho to zaujíma má až veeeľmi dobre a podrobne preštudované, ČO a KEDY MOŽE a NEMOŽE PS najmä v praxi a kedy a ako sa účinne brániť proti prípadom nezákonnosti. Je pravdou, že v mnohých prípadoch, ktoré nemajú absolútne žiadnu zákonnú podporu dochádza k porušovaniu a zneužívaniu právomoci zo strany ver. činiteľa či už z dôvodov frajeriny, neznalosti zákonov, povyšovania sa, prehorlivosti atď... ktoré sa "nacvičujú" najlepšie na občanoch, ktoré majú slabšie právne povedomie. Ale pozor, aby z pozície kontrolovaného sa nestal kontrolujúci a to najmä pri zneužití... právomoci a prekročení hraníc zákonnosti.

Edu, 2.3.2012 o 16:55

poslal: MiroslavGabriel 17. Septembra 2010., 16:53 Prajem príjemný deň. Chcem sa vás opýtať: v prvom stupni ochrany prírody (nechránené územie) ma zastavil ako milovníka prírody (mimo nášho poľovného revíra, nevidel som žiadnu dopravnú značku) člen stráže prírody, ktorý sa ma pýtal: čo robíte na tejto ceste ? Keď som mu povedal, že sa idem prejsť, začal mi vulgárne nadávať. Po výmene slušných slov s mojej strany pohrozil sa mi zbraňou, ktorú mal v ruke. Chcem vedieť, čo všetko porušil. Za odpovedanie na moju otázku vám ďakujem. Právnik odpovedá: Dobrý deň "MiroslavGabriel!" Podľa toho akej intenzity bolo to "pohrozenie" zbraňou by sa mohlo jednať aj o trestný čin zneužívania právomoci verejného činiteľa podľa ustanovenia § 326 Trestného zákona v jednočinnom súbehu s trestným činom nebezpečného vyhrážania podľa ustanovenia § 360 Trestného zákona- Preto podajte na menovaného trestné oznámenie a na príslušnej okresnej prokuratúre. S pozdravom:JUDr. Peter Kovács! 20. Septembra 2010., 13:29 JUDr. Peter Kovács

Edu, 2.3.2012 o 16:50

Môžeme urobiť skúšku správnosti v praxi . Koľko pytliakov zadrží PS ročne ? Členov PS sú na Slovensku tisíce pytliakov možno i desattisíce !

lowec, 2.3.2012 o 16:35

Odporučam len tolko ,presne si pozrieť povinosti a opravnenie či polovníckej stráže alebo lesnej stráže alebo stráže prírody ,vykladať si tieto opravnenia len za predpokladu ako je tam zmnienené a nevykladať si tie to opravnenia nejak inak .

orol, 2.3.2012 o 16:31

odkaz

zobrazené 1-40 z 138 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie