Heming hunting
dnes je piatok,  29. marec 2024,  meniny má Miroslav,  spln: 25. marec 2024,  dnes východ slnka: 05:31,  dnes západ slnka: 18:09
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Vnadenie a druh návnady pre diviačiu zver - diskusia

autor: off Toxi
pridané: 21.6.2012 11:03

Máme revír, ktorý sa skladá prevažne z poľńých kultúr, takže momentálne až do skosenia kukurice, ovsa a pšenice je obtiažne poľovať na diviačiu zver.


Nemá niekto skúsenosti s nejakým vnadidlom, ktoré je možné aplikovať v mojom prípade do menších remízok a políčok.


počet zobrazení: 43 347
počet hlasov: 1
okruh tém: poľovníctvo
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off findula, 9.4.2018 o 18:08

Topinambura je velice dobrá.Dokud byla zelená spásali jí mufloni i dančí.Na jaře se do toho dali prasata a bylo skoro po nich.Měl jsem jich skoro hektar nasázený sazečem na brambory.Na druhý rok jsme je jenom přeorali a zavláčeli.Opět jich plno vzešlo ale další jaro už nepřežili.Prasata vybrala i tu poslední ikdyž je to stálo mnoho životů

dať hlas príspevku | počet hlasov: 16

komentáre

zoradiť
zobrazené 1-40 z 113 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off pavian, 5.6.2023 o 23:17

... a na stoloch dobroty, nebudme jak ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off kofola, 5.6.2023 o 22:24

Zdravím páni.... S tým válovom to bolo myslené tak, že po mlieku od jednej kozy, ktoré spracujem, zostane trochu srvátky.Tú nemá význam liať len tak na holú zem. Nemám v úmysle do válova sypať kukuricu. V žiadnom prípade. S pozdravom.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miso243, 4.6.2023 o 20:10

Reakcia na príspevok od dede, 3.6.2023 o 22:38 :
Žiadny otáznik tam byť nemá. Inak, keby si zabudol na vyjadrovanie sa v inotajoch, možno by som aj pochopil o čo ti ide. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Ondrik, 4.6.2023 o 16:46

Reakcia na príspevok od smetko, 4.6.2023 o 15:06 :
Nazdar. Nechystám sa nosiť ani ten valov, ani palety. Ja som tu moju otázku tak trošku ironicky myslel. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off smetko, 4.6.2023 o 15:06

Reakcia na príspevok od Ondrik, 2.6.2023 o 22:13 :
V jednom príspevku v relácii Halali na vnadisku hodili na 1 kg kukurice dve drevené palety. S vysvetlením, že diviačia zver si palety odhodí a ostatná zver sa k jadru nedostane. Takže válovom zakrytá kukurica je úplne v poriadku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dede, 3.6.2023 o 22:38

Reakcia na príspevok od miso243, 3.6.2023 o 21:16 :
Na konci Vášho príspevku má byť ? otáznik ? Raagujte na právnu poradňu... výklad pojmov interpretujte právnej poradni, tu to môže byť klamlivé... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miso243, 3.6.2023 o 21:16

Reakcia na príspevok od Ondrik, 2.6.2023 o 22:13 :
V zmysle mimoriadneho povolenia lovu z 19.12., umožňujúceho do 31.12.2023 loviť raticovú zver na vnadisku sú nateraz tieto opatrenia bezpredmetné. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Ondrik, 3.6.2023 o 20:42

Reakcia na príspevok od Hekler, 3.6.2023 o 15:08 :
Túto sekciu už roky nepíšem. Ani som si nevšimol, že to tam stále vyskakuje. Admin by to mal sám od seba zrušiť, pretože veľa veci už nie je aktuálnych, presne tak ako píšete. Vďaka za upozornenie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Hekler, 3.6.2023 o 15:08

Reakcia na príspevok od Ondrik, 2.6.2023 o 22:13 :
môžete mi napísať zákon a § kde je zakázané poľ. stráži usmrtiť voľne sa pohybujúcu mačku vo vzdialenosti väčšej ako 200 m od najbližšej pozemnej stavby ktorá nie je viditeľne označená ? ako tvrdíte na hlavnéj stránke "poľovník v júni" Ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Ondrik, 2.6.2023 o 22:13

Reakcia na príspevok od Hekler, 2.6.2023 o 20:31 :
Aké brvná sú najlepšie na prikryté predkladaného krmivá na vnadisku? Je nejaký druh, ktorý sa na to obzvlášť hodí? A zapracovanie do pôdy? Nejaké tipy by sa hodili, aké náradie použiť, a tak...ešte by sa možno aj s tým valovom by sa dalo pracovať, keď ho obrátim a zakryjeme ním kukuricu... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Hekler, 2.6.2023 o 20:31

... válov na vnadisku ? veď by to už nebolo vnadisko ale krmovisko (nie je tam veľký rozdiel asi len ako medzi tenisom a penisom ... ale uznáte že rozdiel tam je... Treba si pozrieť § 61 zákona a § 37 vyhlášky ktoré stále platia. Vnadisko musí byť vyznačené na mape revíru, na vnadisku sa neloví iná raticová zver len diviačia, krmivo ktoré sa na vnadisku používa sa musí zapracovať do pôdy, prikryť brvnami, alebo vložiť do technického zariadenia. Vnadisko na lov diviačej zveri teda musí byť v zmysle zákona zriadené tak, aby ostatná raticová zver mala k návnade sťažený prístup. Fúriky kukurice pred posedmi vydávané niektorými poľovníkmi za vnadiská nie sú vnadiská ale prejavom kŕmnej sprostosti týchto poľovníkov a hrubým porušovaním zákona a nariadenia RVPS o max. 1kg. krmiva denne na vnadisku, resp. 30 kg mesačne. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off dede, 2.6.2023 o 7:34

Reakcia na príspevok od kofola, 1.6.2023 o 23:52 :
Nie , nepojednáva o tom ani nariadenie RVPS od vzniku AMO. Výhodou je, že si ho medveď nemôže nakvačkať na hlavu oproti krmnému valcu... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off kofola, 1.6.2023 o 23:52

Zdravím vás páni. Existuje nejaký predpis,alebo nariadenie, že sa na vnadisku nemôže použiť drevený válov? S pozdravom.... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off caky, 14.9.2020 o 21:25

Skušali ste už vnadidlo kornas activ? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off laco11, 8.9.2020 o 21:35

Reakcia na príspevok od dolfi, 6.9.2020 o 13:51 :
...tú kukuricu treba dať do lavora a k nej dať odistený granát so špagátom uviazaným na poistke vedúcim do posedu a keď tam budú aspom dva diviaky, špagát potiahnuť. Lavor vraj zabezpečí, že črepiny budú iba v hlavách. ...Toto je recept z povojnových čias zo Svätého Jura. ... Ako som kúpil tak predávam. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off dolfi, 6.9.2020 o 13:51

Dobre funguje samozrejme kukurica,ale super je použity rastlinny olej z friťaka,aj trava bude vylizana.Pridať do kukurice,pripadne povylievať na vnadisko ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off fire, 8.2.2020 o 8:29

chlapi ja len toľko ,že diviak tiež nieje sprostý,on sa totiž potrebuje aj nažrať a nielen ovoniavať nejaké hlúposti....lovu zdar ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 5

off hunteradrian, 7.2.2020 o 20:15

Reakcia na príspevok od lukas01315, 6.2.2020 o 23:31 :
daj tomu čas ak si to nikdy pred tym nepoužil neni sa čomu čudovat chce to čas ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off hunteradrian, 7.2.2020 o 20:13

nekupuj predražené vnadidla ktoré aj tak neplnia svoju ulohu mam bukovy decht a nan diviaky velmi dobre reaguju samozrejme nie hned je to novy pach a vsetko chce čas.skus niečo vonave možno aj kukuričná silaz by nebola zla ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lukas01315, 6.2.2020 o 23:31

Reakcia na príspevok od fedak, 23.10.2018 o 20:32 :
Mne sa stalo to isté.. Ale neboj aj ja som bol sklamaný trvalo asi mesiac dva a diviaky aj medvede si tak zvykli že by to aj zrali prídu neboj ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off LuboT, 24.10.2018 o 8:43

Zvykne si ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off tanak, 23.10.2018 o 20:58

Reakcia na príspevok od Ondrik, 2.5.2018 o 20:29 :
presna tak ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off fedak, 23.10.2018 o 20:32

Pred dvoma týždňami som natrel v blízkosti vnadiska strom bukovým dechtom. Od vtedy sa zver tomuto miestu úspešne vyhýba . Skôr mi príde že je to dobrý odpudzovač zvere. cca 50m od inkriminovaného miesta zver berie bez problemov. Toť môj skromný poznatok. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Ondrik, 2.5.2018 o 20:29

Ku-ku-ri-ca. Pravidelne v malom množstve a o zábavu je postarané. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 4

off Hekler, 2.5.2018 o 17:54

skúšal som ochutené lízy, skoro všetky solné pasty a arómy ... a všetko to stálo za prd, vrátil som sa ku kamenej soli a bukovému dechtu, za ostatné nevyhadzuj peniaze ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off LuboT, 2.5.2018 o 10:24

Najlepšiu skúsenosť mám s bukovym dechtom, čierna sa o neho velmi rada otiera a často ho aj ohryzáva, skúšal som aj rôzne aromy napr. Slivka a kukurica ale to sa mi za tú cenu nejak neosvedcilo. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off kjuby, 2.5.2018 o 9:20

Lovu zdar ... Prosím, chcem by som sa poradiť ohľadom vnadidiel na zver. Na stránke ibo.sk som našiel Vnadidlá bukový decht, lanýžový sprej, arómy a ďalšie. Odporúčili by ste mi zakúpiť si niektorý z týchto produktov? Ak áno, tak ktorý? A, myslíte že tým zver neodplaším? Aké sú vaše skúsenosti s týmito vnadidlami? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Hekler, 13.4.2018 o 16:55

dnes sa topinambúr na Slovensku ešte vo väčšom množstve nedá asi zohnať, teda okrem pultového predaja, na tržnici alebo od roľníkov ale aj to len v kg množstvách, ale ak si ho aj kúpiš a zasadíš v revíri napr. na políčku, musíte si ho ohradiť, lebo nabehnú diviaky a spravia hlbokú orbu a nezostane tam ani hľuza ... pred 4 rokmi som to skúsil a dopadol som ako píšem, ale človek je tvor poučiteľný ... no a nedá mi reagovať na bukový decht ... ak ho niekto spochybňuje tak ja nechápem prečo, používame ho pri kaliskách a je to lákadlo pre diviaky, nie že sa oň len šúchajú, ale kany ho aj hryzú do výšky postoja na zadných nohách ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 4

off lukas01315, 10.4.2018 o 17:01

dakujem za odpoved uz len zohnat ten topinambur aby som mohol nieco stuchnut do zeme :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off findula, 9.4.2018 o 18:08

Topinambura je velice dobrá.Dokud byla zelená spásali jí mufloni i dančí.Na jaře se do toho dali prasata a bylo skoro po nich.Měl jsem jich skoro hektar nasázený sazečem na brambory.Na druhý rok jsme je jenom přeorali a zavláčeli.Opět jich plno vzešlo ale další jaro už nepřežili.Prasata vybrala i tu poslední ikdyž je to stálo mnoho životů ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 16

off Hekler, 9.4.2018 o 10:52

Reakcia na príspevok od lanus, 9.4.2018 o 9:55 :
Áno, máš pravdu, invázne sú už len : ambrózia palinolistá, glejovka americká, pohánkovec, boľševník obrovský, netýkavka žliazkatá, zlatobyľ kanadská, zlatobyľ obrovská, pajaseň žliazkatý, beztvarec krovitý, kustovnica cudzia a javorovec jaseňolistý (topinambur tam už nie je čo je podľa mňa úplne správne a vhodné pre znižovanie škôd zverou, hľavne keď platí na celý rok 2018 zákaz používať jadrové krmivo) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off lanus, 9.4.2018 o 9:55

lukas01315 - Aby aj ostatní "uhádli o čo sa asi jedná" tam kuk sem : odkaz a odkaz . Podľa posledného usmernenia už nieje zaradený medzi invázne druhy !!! a môže sa teda opätovne pestovať . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off lukas01315, 8.4.2018 o 23:16

zdravim pani chcem sa spytat mate niekto skusenost s TOMINMBUROM ??? ako vnadenie ci vysoka alebo diviacia ? pocul som ze to vysoka rada zhryza byl a diviaky to radi vyryvaju :) viete niekto nieco viac otom ? dakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off sipik, 9.10.2017 o 21:04

K tomu bukovému dechtu by som nebol až tak skeptický. U nás sa diviak objaví 2x do roka (v piatok a v apríli- ako tu na LovuZdar raz niekto písal)... Ale natieram strom a diviaky tam chodia. Je ošúchaný, zablatený, dokonca kôra je olúpaná od zbraní. Takže jednoznačne ich to láka, len vystriehnuť ich je u nás ťažké... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off kjuby, 8.10.2017 o 16:23

Mne celkom účinne berú aj pšenicu (zrno). Ale najčastejšie na pšenicu chodia jelenice. Vyskúšam aj sušený chlieb. Z jari mi diviaky prišli aj na zemiaky ale väčšinou sa o nich postarala vysoká. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off rilprasa66@dsl, 29.7.2017 o 18:49

Diviak je všežravec z toho dôvodu je ho možné vnadiť od mäsa cez ovocie až po pečivo. Zožerie naozaj všeličo. Mne skoro "žožrali" drevený válov, ktorý bol pooblievaný olejom z vyprážania. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off lantis, 25.7.2017 o 21:04

idominik: bukový decht je výborný :) Syn s tým natrel pri posede strom, diviaky sa tam neobjavili 5 mesiacov. A to sme tam celý čas mali plný zásobník s automatickým rozhadzovaním kukurice. Až keď to prestalo páchnuť , začali opäť chodiť. Keď vidím teraz z nejakou hovadinou (vnadidlom), ktoré kúpi za nekresťanské peniaze, hneď ho ženiem z hory. Vnadím len kukuricou. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 4

off Ondrik, 25.7.2017 o 20:02

Kukurica. Netreba špekulovať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off idominik, 25.7.2017 o 19:35

Vnadidla na černou zvěř. Rady a tipy. - Dobrý den. Prosím radu nebo tip jaké aroma nebo atraktat používáte pro vnadění černé zvěře. Vnadím jadrným krmivem . Chtěl bych vyzkoušet i něco jiného.Jsem v horské honitbě ,zvažuji bukový dehed. Děkuji ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Edu, 21.7.2013 o 22:29

Šrot burgyňa trocha zemiakov uvariť zabariť vodou trocha žihlavy a podávať teplé . Keď žerú domáce budú aj tie divé . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 10

zobrazené 1-40 z 113 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov