Heming hunting
dnes je utorok,  16. apríl 2024,  meniny má Dana/Danica,  spln: 24. apríl 2024,  dnes východ slnka: 04:56,  dnes západ slnka: 18:36
poľovnícke sety poľovníctvo Terem

Športové alebo poľovné brokové strelivo - diskusia

autor: off horvathm
pridané: 14.3.2012 12:10

Hľadám na túto sezónu spoľahlivé a kvalitné barokové strelivo kal. 12 športové alebo poľovné . Vaše rady postrehy skúsenosti.

počet zobrazení: 24 598
počet hlasov: 0
okruh tém: strelivo
 

Aký je dôvod vášho označenia za nevhodný?

najlepšia odpoveď

off apple, 16.2.2015 o 10:20

áno, s 5,1 sa to zaviedlo ešte pri klasických papierákoch a ich používanie je v poriadku, každý podľa svojho gusta... no dnes sú už aj účinnejšie náboje s menšími brokmi a lepším krytím. mám kamaráta, ktorý nechce ani počuť o iných, ako 3,5 alebo 3,75 dubnických. pochvaľuje si výkon i krytie. ja ich využívam na kormorány a pred nimi som poskúšal kadečo. aj na 50m sú úspešné, a stane sa, že aj na väčšiu vzdialenosť. dám fotečku z využitia dubníckých 3,75, nie je to však moje... Športové alebo poľovné  brokové strelivo - diskusia

dať hlas príspevku | počet hlasov: 6

komentáre

zoradiť
zobrazené 1-40 z 106 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
off kulti, 26.1.2024 o 16:52

Reakcia na príspevok od Lysec, 26.1.2024 o 14:19 :
Jarko,to AZ máš v gulobroku,keď udávaš jedno zahrdlenie? Aký guľový kaliber, ak je to GB? Ja na líšky kedysi z otcovho uherskobrodského gulobroku s brokom v kalbri 16, som s úspechom používal veľkosť brokov 4 mm. V 1990-tom roku som kúpil Brno 502.3.Mám ho do dnešných dní,kaliber 12 je výrazne presvedčivý v porovnaní s kal.16, čo sa výkonu týka. Môj favorit na líšky-z produkcie S&B-32g Corona v 4mm veľkosti brokov.Padali líšky aj po Fortune 36g v 4 mm,ale Corona je môj top náboj na líšku. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Lysec, 26.1.2024 o 14:19

Reakcia na príspevok od hunter73, 25.1.2024 o 19:30 :
V otázke použitia broku podľa priemeru sa treba držať pravidla : do veľkého zahrdlenia drobnejší brok a naopak. Ja mám na AZ cal.16 3/4 zahrdlenie a na postriežke si nabíjam max. 4,5 mm brok , ale skúšal som aj 3,5 mm na mladú líštičku na asi 35 m a tá neurobila ani krok . Potme si ale kvôli medveďom radšej nabíjam hrubé broky (LG) ...Bez ohľadu na hodnotu čoku ...Sicher je sicher !!!! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

on lanus, 25.1.2024 o 22:22

hunter73 - Zmeraj najprv posuvným meradlom priemer na konci hlavni t.j. v zahrdlení . Následne tento priemer odpočítaj od dovoleného rozsahu priemerov hlavní kal. 16 , ktorý je 16,8 až 17,2 mm . ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

on hunter73, 25.1.2024 o 19:30

Zdravím páni..mám otázku na skúsenejších...vlastním Guľobrok v ráži 7x65R-16/70 z ferlachu..hlavne dlhé 65cm..na brokovej hlavni pri čistení som cítil na konci zúženie(zahrdlenie) ale nemám predstavu aké by mohlo byť je na to nejaký "domácky" spôsob alebo predpoklad aké zahrflenie by mohla mať? A zaujimali by ma aj skúsenosti v tomto cal. Zo strelivom na líšku 4mm vega,4-4,5mm junior...jeden dôležitý faktor a tým je "krytie" som ešte neskúšal... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off hyperon, 27.6.2018 o 0:12

Reakcia na príspevok od basky, 26.6.2018 o 22:18 :
Niekde som cital, ze je to obycajne strelivo, len tato variacia bola vyrobena na zakazku nejakeho africkeho objednavatela. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off basky, 26.6.2018 o 22:18

Ohľadom športového brokového streliva.. Vie niekto relevantný údaj rýchlosti v2,5 o strelive S&B Trap 24 Sport Gold Medal..? Je to len "klasická" Športka v krajšom obale, prípadne s máličko iným chráničom brokov, alebo má rýchlosťou bližšie k Superkám..? Na stránke výrobcu nie je nič o verziách GOLD MEDAL.. Ďakujem za info, nie za "názor" ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off binka, 20.12.2017 o 10:08

Jeden náš bývalý kolega říkával "Šestky broky, to jsou jáhly." Dle starého číslování to byl brok 4mm. On tím lovíval i srnčí a prý "se dalo žrát úplně všechno" Jistě na zimu a na větší vzdálenost je lepší než 3,5 mm. Hrubší brok než 4 mm nepoužívám. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off milos1milos, 20.12.2017 o 9:14

3.75 alebo max 4 ... väčšie majú už veľké hluché miesta... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off dominikadominika, 19.12.2017 o 22:18

A bude stačiť 3,5mm-4mmaj teraz v zime? Nieje to malo na zimnú kožu líšky? Netreba radšej hrubšie broky. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off binka, 18.12.2017 o 14:29

Jde i o to, jak zahrdlená je brokovnice. Na naháňky se pro střelbu jednotnou doporučuje choke cylindr, nebo 0,25. V tom případě si myslím, že patron bez kontajneru bude mít dost velký brokový rozptyl. Na štont bych volil a do kulobroku používám zmiňované Golden Eagle 3,5 nebo 4 mm. Stane se , že psík při naháňce vlze do nory. Pak mám po kapsách 3,75 mm Lord od SaB, mají jen zátku, na střelbu na blízko dobrý a je tam o nějaký ten brok víc. Měl jsem i magnumy od SaB 53 g, ale to tluče jak sviň a efekt jsem lepší nezjistil ani na drobné zvěři. Daroval jsem je kamarádovi, který se snad masochisticky vyžívá v tom, jak to tluče a mlátí pře prsty. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

on shoogo, 18.12.2017 o 12:22

ja som na lisku zvykol pouzivat nieco taketo MAGNUM 42.5 GOLDEN EAGLE s priemerom 4.0 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off mibe74, 18.12.2017 o 12:17

Sellier bellot 42,5 gramova napln 4mm. Najdalej mam tymi brokmi strelenu lisku na 70 metrov. Na 50 metrov nie je problem. Skus, ake budes mat krytie zo svojej zbrane... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 3

off dominikadominika, 18.12.2017 o 11:45

Páni je tu čas spoločných poľovačiek a šanca streliť aj líšku, aké najlepšie strelivo a priemer borokov používate 12x70 poprípade 12x76 . Poprosim len o osobné skúsenosti s praxe nie z internetu ďakujem. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off brblos, 10.4.2017 o 11:21

horvathm, 24 g trap aj skeet Fiocchi TT TWO som v Zelenči kúpil kartón za 43,5 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Lysec, 7.4.2017 o 19:11

Esty- na strelnici sa môže používať brok do 2,5 mm, dĺžka nábojnice max 70 mm,broková náplň pri poľov.športovej streľbe je 28 g.Ergo 2 mm brok pri dodržaní toho ostatného môžeš na OS používať. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off mibe74, 7.4.2017 o 14:13

Neviete niekto, kde na Slovensku sa dá zakúpiť športové brokove strelivo 12-70 B&P flasch? Dik za pomoc... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off horvathm, 7.4.2017 o 11:05

Nová sezona bucha na dvere-máte nejaké tipy na dobré patróny za dobru cenu? Samozrejme kaliber 12. Ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miREC1996, 15.11.2016 o 21:53

V presove som to videl v jednom poľovníctve a zaujalo ma to.tak preto sa pytam.ake su s tym skúsenosti?a spokojnosť? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off hyperon, 15.11.2016 o 19:37

Kde sa da do 16 to 7,62mm kupit? Par rokov dozadu som si ho kupil a odvtedy som ho nikde nevidel? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miREC1996, 15.11.2016 o 17:51

Aky to ma účinok a tak.dakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off shooter223, 15.11.2016 o 15:26

co konkretne? ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miREC1996, 14.11.2016 o 16:21

Brokové strelivo - Zdravím.mozete mi povedat nieco bližšie o brokovom strelive sellier bellot 16/70 7,62 ?dakujem za informacie Športové alebo poľovné  brokové strelivo - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off nemcekma, 9.2.2016 o 5:39

Esty, Práve na tú disciplínu su tie náboje určené. Ale určite ti dobre padne poštudovať odkaz ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 4

off Daniel8, 8.2.2016 o 20:53

Myslim, ze ich mozes v klude pouzit. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Esty, 8.2.2016 o 18:23

Aký najmenší priemer brokov môžem použiť pri streľbe na oblukovom strelišti?Našiel som na internete náboje od ZVS skeet o priemere 2mm a chcem sa spýtať či ich môžem použiť pri súťaži (okresný prebor)bez toho aby niekto mal nejaké výhrady.Za radu vopred ďakujem ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

off Baikal, 2.8.2015 o 20:31

Esteze tak, ak by kopali, mohli by to byt skryti futbalisti ;-) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off milanf, 2.8.2015 o 19:42

Takže sú celkom uspokojivé,nekopú a slušné krytie. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off milanf, 31.7.2015 o 17:33

ZVS sa stále vyrába aj predáva. S tými strieľam skoro stále ale dnes som bol v Novom Meste nad Váhom a skúsil som kúpiť kartón Remingtonov ale súťaž máme až zajtra v Domaníži a chcel som vedieť či ich už niekto skúšal ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Baikal, 31.7.2015 o 17:27

mna by zaujimalo, ako je to aktualne s dostupnostou sportoveho streliva od ZVS? V obchode kde som ho este pred dvomi rokmi kupoval vymizlo... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off milanf, 31.7.2015 o 16:38

Nemáte náhodou niekto skúsenosti s brokovým strelivom Remington Premier 12x70 24G? Chcem to vyskúšať na trap a cena je prijateľná. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Lysec, 11.5.2015 o 20:01

Aj s kolegami sme sa zhodli na jednom : dôležité je aj to aké zahrdlenie (choke) má daná brokovnica. Platí asi toto - čím menšie zahrdlenie tým hrubší brok môžem použiť ,alebo naopak - čím väčšie zahrdlenie tým menší brok by som mal voliť (vo veľkom zahrdlení totiž broky rozkmitá a hrubé broky po výlete z hlavne rozhodí, takže výsledné krytie je menšie ako s brokom tenším). Všeobecne sa však dá povedať, že najlepší brok na líšku je ten , ktorý kombinuje dobré krytie (zásah dostatočným počtom brokov) s dobrou účinnosťou (vyhovujúca hmotnosť a dobrá prenikavosť brokov)a tu sa dá povedať, že tieto dve požiadavky sa u líšky (ale aj u divej husi) stretávajú hlavne u broku s priemerom 4 mm (a ak stačili na Vietkong ,tak určite stačia aj na vlka atď.).Ale poznám aj chlapov (skúsených jágrov), ktorí pri líške prisahajú na 3,5 mm ... ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 2

off LESLOV, 16.2.2015 o 15:07

Ja som zostal u naboja FORTUNA 36g, 4mm. Zatial sa osvedcil aj na vacsiu vzdialenost. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off jaro1, 16.2.2015 o 11:34

Liska od 3,75 do 4,5mm. ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 16.2.2015 o 10:20

áno, s 5,1 sa to zaviedlo ešte pri klasických papierákoch a ich používanie je v poriadku, každý podľa svojho gusta... no dnes sú už aj účinnejšie náboje s menšími brokmi a lepším krytím. mám kamaráta, ktorý nechce ani počuť o iných, ako 3,5 alebo 3,75 dubnických. pochvaľuje si výkon i krytie. ja ich využívam na kormorány a pred nimi som poskúšal kadečo. aj na 50m sú úspešné, a stane sa, že aj na väčšiu vzdialenosť. dám fotečku z využitia dubníckých 3,75, nie je to však moje... Športové alebo poľovné  brokové strelivo - diskusia ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 6

off Rimo, 16.2.2015 o 9:49

Ako tu uz bolo spominane broky 5,1 pouziva moj otec a ja tiez :) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

on danosedo, 15.2.2015 o 21:32

tie co píše miso111 su bomba, ja osobne ale pouzivam v 12-tke cokolvek o hrubke 4mm, podla mna 4-ky maju najväcsiu ranivost /priemer brokov a ich mnozstvo/. Pouzivali aj amici vo Vietname a udajne spokojnost:) ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off miso111, 15.2.2015 o 19:03

Ako vraveli starí jágri...5,1 brok - po celý rok! :))) Na líšku je však 5,1 na väčšiu vzdialenosť (cez 30-40 m) dosť málo. V poslednej dobe som si obľúbil najmä 3,75 BG minimag. 40 gramov brokov v plastovom kontajneri = super účinok! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off apple, 15.2.2015 o 18:59

veru tak, peťo. siahol som po nich pred pár rokmi na tvoje odporúčanie a dodnes sú jednotkovou voľbou! ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off vlado59, 15.2.2015 o 18:23

ja mám odskušane 5.1 ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 0

off Peterko57, 15.2.2015 o 16:35

Apple ma pravdu dubnicke odskušane ◄ reagovať

dať hlas príspevku | počet hlasov: 1

zobrazené 1-40 z 106 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie

reklama

Zelené zápisky z poľovníckych chodníkov