dnes je pondelok,  21. máj 2012,  meniny má Zina,  počet dní do splnu: ,  dnes východ slnka: 05:02,  dnes západ slnka: 20:23

Univerzálny kaliber. - diskusia

autor: kubik856
pridané: 1.1.2011 19:39

 Existuje nejaký univerzálny kaliber ktorým by sa dala loviť čierna srnčia vysoká a líšky naraz ??? Samozrejme aby to bolo dostatočne účinné na všetko a zároveň aby to nenarobilo na zveri nejaké katastrofálne škody. 

počet zobrazení: 11 816
počet hlasov: 1

komentáre

zobrazené 1-40 z 237 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie
Edu, 11.4.2011 o 20:09

hej marco stynger používam i ja do mojej malokalibrovky . Samozrejme super rýchle strelivo niekedy rozhadzueje pri malokalibrovke .

Marco2204, 10.4.2011 o 23:12

edu zle som to napisal ten stynger je strela do malokalibrovky,a ten stranovy rozdiel tam je tych cca 20cm

Edu, 10.4.2011 o 21:12

Ja nevylučujem odchýlku do strán . Bavíme sa o padavosti strely po balistickej krivke . To že by niekto strielal normu a nosler by mu lietal presne 20cm do prava však vylučujem . Čítal som od jedného odborníka ,že kratšia strela majú výraznejšiu odchýlku do strán .

Marco2204, 10.4.2011 o 18:18

edu tie stranove zasahy mozu byt aj strelecke chyby alebo rozptyl zbrane ale ten vertikalny rozdiel je realny to sa mi nestalo po prvy raz,pri nastrelovani zbrane kazdy typ strely ma inu navazku aj inu balistiku preco by mala padat jednoducho ma iny zamerny bod

orol, 10.4.2011 o 18:14

Máš pravdu, u malokalibrovky pri nastreľovaní som sa presne s týmto výrazným horizontálnym ( pokiaľ hovoríme len o ňom ) rozdielom stretol pri strelive federal ( 50m) Tie lietali tak, že som ostal prekvapený. U guľovníc som na 50m a viac nezaznamenal takéto výrazné "bočné úlety".

Marco2204, 10.4.2011 o 17:00

horizontalny rozdiel rozdielnym strelivom existuje ked vystrelim styngerom CCI oproti klasickemu strelivu striela 25 cm v smere vyssie a do strany skoro 20cm na 50m v smere draziek v hlavni,tak si myslim ze v rozdielnych rychlostiach to moze robit aj gulove strelivo

orol, 10.4.2011 o 16:46

Horizontálny existuje a nevylučuje sa. Musí sa s ním rátať. Ten však poväčšinou nie je výrazný a je nepatrný, alebo nulový. Práve preto sa pri nastreľovaní na 50m treba ešte vždy presvedčiť kontrolným výstrelom - výstrelmi na 100m. Vo väčšine prípadov už netreba robiť žiadnu korekciu. Nastreľovaniím na 50m eliminujeme chyby strelca, je to pohodlnejšie a presnejšie, skôr nastrelené, šetria sa náboje. Tento spôsob je správny takisto, ako aj na 100m, dostaneme sa k rovnakému správnemu konečnému výsledku.

gunar, 10.4.2011 o 15:06

edu podla Teba strely s roznou hmotnostou v tom istom kal. maju len vertikalnu odchylku? horizontalny rozdiel pri npr. kal. .30-06 a strele KS 9,7g a KS 13g vylucujes?

Edu, 10.4.2011 o 13:49

Marco2204 do strany to nikdy nie je strelivom to dúfam vieme a zhodneme sa na tom . Tých 6cm dolu by na 100m muselo robiť na 100m desiatky cm padavosť . Keby padla guľa na 50 m o 6cm oproti ostatnému strelivu na 300m by už ani nedoletela .

Marco2204, 10.4.2011 o 13:16

Edu bol som vystrelit na ten terc ako som slubil 3 streli s 9g jednu ID od RWS a jeden spce 11,2(mal som len jeden),vysledok nasledovny 9g v strede terca rozptyl cca 2,5cm,strela id 7x64 jednu som nasiel v reviri na zemi ta isla v rovine cca 3 cm do strany a strela SPCE 2cm do strany a 6 cm dole na 5Om po kazdom vystrele sa nehala 10min vychladnut zbran fotku mam k dispozicii len neviem ako sa da dat ako odkaz poskytnem

gunar, 8.4.2011 o 21:27

edu nesmies verit vsetkemu co je napisane na krabicke od nabojov. keby si si to skusil overit na strelnici tie centimertriky alebo este rychlosti co tam uvadzaju tak by si vedel o com tu hovorime / "na hrubo" to znamena tak aby som na 100m trafil terc a mozem robit korekciu /

Edu, 8.4.2011 o 21:18

pytlak nastrelenie zbrane nie je o odvahe :-DD Zbraň sa nastavuje podľa určitých pravidiel,ktoré sú známe. Netreba ich objavovať z dôvodu : Načo objavovať objavené ? :-D Kto si stavia terč na 100 m ba odvážnejší na ONV :-D Nie sú hrdinovia ani super netraslaví strelci :-D iba nepoznajú práve to hore spomenuté objavené :-D

pytlak, 8.4.2011 o 20:19

na 50m nastrelujú zbrane trasláci čo sa neodvážia vystreliť na 100m...

Edu, 8.4.2011 o 19:28

gunar čo je nahrubo :-DDD nastrelená zbraň ??? Ono na krabičke máš napísané čo to urobí na 100m takže si to stačí prečítať .Dočítaš sa čo sa stane i na 100 m na ONV i 200m či 300m . Ale samozrejme môžeš si postaviť terč na kážú spomenutú vzdialenosť a zisťovať či náhodou výrobca neklame .

gunar, 7.4.2011 o 22:40

podla mna terc na 50m ano aby som flintu nastrelil na hrubo ale bez kontrolneho vystrelu resp. doladenia na 100m zbran za nastrelenu nepovazujem. inak jager v podstate suhlas

Marco2204, 7.4.2011 o 22:35

edu mam ten terc len neviem ako sa fotka dava ako odkaz

motaq, 7.4.2011 o 22:09

mate niekto skusenosti s kalibrom 7mm-08 Remington? Ak ano ake, ake strelivo, aka je ranivost...

jager7, 7.4.2011 o 21:42

"si zabilll"... :DDD

Edu, 7.4.2011 o 21:04

Jáj Ty si sa nám započúval do rytmusových iq textov :-D panáčku :-D No dobre vieš život nie sú len texty Piešťanského cigáňa ,ale sem tam i realita . Žil som v centre Piešťan poznám Rytmusa i jeho IQ ak ťa to uspokojilo :-DDD Texty jeho piesní majú pre mňa takú istú hodnotu ako kedci veštice či čítanie horoskopu .Iba keci na oblbovanie pubertalnej a tesne popubertálnej mladeže ,ktorá ešte nemá vyformovaný vlastý názor .No mal by si vyskúšať aj na tých 50 m . Vidíš strielaš geco ako sniper a nevieš kde vlastne strelíš na 50 m :-D to je dosť smutné . Až raz budeš veľký chlapec prídeš na to ,že terč pri nastrelovaní guľovnice sa stavia na 50m . Žial komu nieto rady tomu nieto pomoci . Vyskúšaj a napíš nám výsledok ako to na tých 50m dopadlo v tých testoch streliva :-D

jager7, 7.4.2011 o 13:00

Edu Ty si "starý odborník"... Najskôr trepneš totálny nezmysel, neskôr sa to snažiš zahrať do autu a skrývaš sa za iróniou. V niektorých príspevkoch Ťa doslova vystihuje text novej Rytmusovej pesničky. Pravdu povediac na 50m som to neskúšal, zaujímal ma rozdiel v prevyšeni a pušku som nechcel prestreľovať tak som to dal rovno na 100m. A výsledok som Ti už nižšie popísal, podobné výsledky som dosiahol s Gecom. Pre mňa sú tie cm dosť markantné...

Edu, 6.4.2011 o 21:43

ok

Marco2204, 6.4.2011 o 21:28

sedi vec a ZH nemam

Edu, 6.4.2011 o 21:23

Super Marco z každého vystel 3 náboje a úprimne nám vlož odkaz . Postav si na 50 m terč a uvidíš. Ak máš však ZHčko daj si terč na 10 m .

Marco2204, 6.4.2011 o 21:19

Edu oni sice napisali ze nastreluju na 50m ale ani jeden nenapisal ze im je jedno akym strelivom a ked po tom tak tuzis mozem ti zajtra vyskusat SPCE a 9g poloplast od SB a odfotit rozdiel idem si zajtra odskusat pusku lebo mi spadla

Edu, 6.4.2011 o 21:10

petob ,spito270,Orol a ostatní čo nastrelujú guľovnicu strelbou na vzdialenosť 50m ďakujem za príspevky . Už som mal pocit ,že sa budem musieť dať poučiť strelcami ako jager7 :-D Škoda ,že už nenašiel odpoveď na moju otázku aký rozdiel je medzi strelivom spce a noromou na 50m vzdialenosť keď píše ,že na 100 m je to 12 cm :-D

spito270, 6.4.2011 o 10:08

no tak to su odbornici teda. mne pokial nepadnu dve streli na to miesto,kde ja chcem,tak s nastrelovanim nekoncim. jedine zeby mi dosli naboje. pre mna je to priorita,mat spolahlivo nastrelenu zbran a vyhnut sa dohladavkam a trapeniu zveri... a co sa nastrelovania tyka, s Jagrom7 sme si tiez osvojili tento sposob nastrelovania na 50 metrov. 1cm nad stred a do 150 m strelba bez korekcie. Zdar!

petob, 6.4.2011 o 6:57

Edu aj ja najskôr nastreľujem na 50m ale k mojej spokojnosti to doladím až na sto metrov. Niektorí chalani používajú strelivo ku ktorému ani bal. Tabuľky nie sú. Ja občas preverujem aj na 200m. Hlavne môj reminkton. Ale odskúšali sme aj kamarátovu 30-06 a keď sme potom skontrolovali terč tak sme našli oba zásahy 6 cm pod stredom a asi 8 cm od seba. Bol nadmieru spokojní i keď sme mu do terčov vystrieľali 13 nábojov. Ale poznám oveľa lepších odborníkov ktorým stačí vystreliť jednu ranu a precvakať kríž. A hotovo. Viac nábojov je škoda míňať. Tak nech sa Ti darí a všetko padá.

Edu, 5.4.2011 o 17:40

petob ako ten laser mohol vedieť aké strelivo bude dotyčný strialať ?:-D Veď tu píšu že na sto m je medzi strelivom až 12 cm rozdiel . ja chápem ,že medzi strelivom je rozdiel i to ,že na 170 m to môže byť aj 10 cm . Ja som tvrdil ,že si pri nastrelovaní guľovnice položím terč na 50m . Aké koľvek strelivo by malo triafať okolo stredu do 1-2 cm .Na milimeter presne to aj tak nikdy lietať nebude. Pre mňa je na 50 m 1cm minimálna odchýlka. Takže keď to padne 2cm nad stred je to ok . Tak či tak pri strelbe v revíri musím urobiť často prevýšenie aj 700 tam sa tiež mení nastrelenie zbrane ako i tlak vzduchu sila vetra atď končiac strielaním do kopca kde sa mieri vždy nižšie pod zver ak sa jedná o prudký uhol a väčšiu vzdialenosť ako i pri strelbe z kopca kde sa mieri ešte nižšie pod zver . Ale to už berieme obširne .petob to že je lepšie položiť terč na 100m ti neberiem polož si ho aj na ONV . Ja strielam na 50m a viem prečo.

Edu, 5.4.2011 o 13:14

No vidíš orol a nepotrebujeme ani maržu ani šaržu a je to vybavené :))

orol, 5.4.2011 o 13:08

Petob, ja som nastreľoval svoju guľovnicu na 50, či 60m. Tento spôsob je myslím rýchlejší, úspornejší, efektívnejší a vedie nepochybne k rovnakému konečnému správnemu výsledku, ako pri nastreľovaní na 100m atď. Po nastrelení na uvedenú vzdialenosť už len doladím výšku podľa balistických tabuliek. Ešte sa presvedčím kontrolným výstrelom na 100m a ideme na pivo :-))

petob, 5.4.2011 o 10:46

Edu presne to je problém keď nastreľuješ niekomu inému guľovnicu na 50 m a má inú výšku montáže ako Ti alebo bulabrok. Je presnejšie a jednoduchšie, nastreliť na sto metrov ako sa trápiť na 50 m a merať posuvným meradlom koľko je ten zásah vzdialení od stredu. Potom to prepočítať koľko to bude na 100m. Ja nastreľujem ak je úplne rozladený kríž na 50m a potom doladím na 100m. Terč A4 zo 7mm sieťovinou a ak mám dva zásahy v sieti pri sebe tak to rovno odčítam a naklikám kríž stranovo aj výškovo. Potom to už len odskúšam. Ak by mal niekto záujem tak mu terč vo formáte JPEG zašlem. Fotku som dal do galérie zbrane. Na 50m nezistíš rozdiel medzi strelivom od rôznych výrobcov ale na 100m je to občas aj viac ako 5cm. Moja skúsenosť. A 170 m ani nehovorím lebo nemusíš ani zasiahnuť terč A4 ak to má nastrelené na 100m presne na stred. Niekomu stačí ak mu zbraň nastrelia v predajni bez výstrelu z laserom. A je spokojní.

Marco2204, 5.4.2011 o 9:42

Edu tou ironia ma byt akoze konstruktivna reakcia,nastreluj si gulobrok aj na 28m ale netvrd ze je jedno ake pouzijes strelivo lebo je to uplna hlupost,samozrejme ked chces nieco ulovit a ked napises hlupost tak si to priznaj a neschovavaj sa za ironiu ja si nemusim robit ziadny priemer viem ze strielam od 50-150m a tam je previsenie pri nastreleni zanedbatelne samozrejme s nastrelenou municiou a stou marzou som sa ospr. ze mi uniklo slovo ja ked kupujem naboje tak kupujem min. 40 ks a vo vnutri krabice je seria a tu sa snazim kupit aby bola rovnaka,malo by to zarucovat totozne podmienky pri plneni pri vyrobe

Edu, 5.4.2011 o 9:30

lanus pardon na 100m je to 4cm zle som sa pozrel do tabuľky . Správne si napísal iba 1,5 cm . Proste na 50 m či si nastrelujem guľovnicu na 100m alebo ONV rozdiel nie je väčší ako 1 -2 cm a to pri použití akého koľvek streliva .

lanus, 5.4.2011 o 8:38

Edu - Oryx v tvojej 7x65R keď nastrelíš na 50m s "nadstrelom" 40mm bude mať (pri výške optiky 50mm) "ONV" až 229m (s prevýšením pri 130m až o 100mm !!) Aby si dosiahol ONV 168m potrebuješ na 50m dosiahnuť prevýšenie len 15mm !

iboo, 5.4.2011 o 2:37

Edo ? a si si istý že na 50m s nadstrelom 4cm máš druhé prekrytie zámernej s bodom dopadu na 168m ?

Edu, 5.4.2011 o 1:29

marco2204 čuduj sa ďalej a terč si postav na 100m aby si sa mal čomu čudovať . Každý obchodník môže mať inú maržu na krabicu nábojov. Samozrejme musí akceptovať konkurenciu . Prečo by som si mal vyberať rovnakú maržu ??? Ja si vyberiem tam kde bude totožné stelivo najlacnejšie . Môžeš si nastrelovať guľovnicu na akú vzdialenosť najčastejšie strielaš ak takú vzdialenosť poznáš prečo nie . Ja si svoju nastrelujem na 168m podľa ONV . Terč na ktorý strielam mám postavený na 50 m . Nastrelím si 4cm nad približne a som v pohode . šarže a marže ma vôbec pri tom nezaujímajú . Najčastejšie strielam na 30m na zver:-D Asi si kúpim diaľkomer a 31.3. vždy urobím aritmetický priemer vzdialeností na ktoré som v tom roku strielal a nanovo to všetko nastrelím :-D Asi by to bolo podľa teba takto najvhodnejšie .

Marco2204, 4.4.2011 o 23:03

sak o tom to je

Belson, 4.4.2011 o 22:06

lanus, vidím, že pokušeniam neodolávaš ani ty.....samozrejme, že vysoká pre predávajúceho..... napríklad pri predaji pneumatík...... Marco, zasahovať do debaty o nastreľovaní ma už neláka.....už som sa tu navadil dosť.....treba mi myslieť aj na svoje zdravie.....:-))).....nazdravie

Marco2204, 4.4.2011 o 21:28

myslel som o nastrelovani, geologicky prieskum som robil cez vikend kopal som mame zahradu

lanus, 4.4.2011 o 21:24

Belson - Nemýliš si aj ty náhodou dojmy s pojmami ?! (Napísal si :"ale zase vysoká pre kupujúceho." ).

zobrazené 1-40 z 237 | najnovšie | novšie | staršie | najstaršie